2020-08-03, 16:13
Medlem
Legokatts avatar
At TH ikke hrte telefonen til AEH kan det vre ulike grunner til.
TH kunne ha vrt i sjokk etter ha lest trusselbrev. En vilter valp kunne i tillegg ha gjort TH uoppmerksom. Hvem vet sikkert hvordan en 70 ring i den situasjonen ville ha reagert.

Hva var i s fall grunnen til at TH skulle ha fortalt at han ikke hrte telefonen i avhr? Legge mistanke p seg selv?

Politi som snakket med TH p Shell den dagen:

Klipp tv2:
Fornrmede fremsto svrt stresset ved at han pratet mye og pratet med halve setninger. Jeg opplevde fornrmede som troverdig ved at han var oppriktig bekymret for hva som skjedde med kona.**
Citera
2020-08-03, 16:58
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det har vrt publisert faksimile av ektepakt av 1987. Det fremgr tydelig at ektepakten er skrevet p en gammeldags skrivemaskin.

Om 1993-ektepakten var skrevet p samme skrivemaskin, vet politiet. Det er lett bevise om disse to dokumentene er skrevet p samme skrivemaskin. Hvis det er tilfelle, tyder det p at BB lyver om ektepakt av 1993. Men det har vi ikke noen mulighet til vite noe sikkert om, akkurat n.

S til politiets skoavtrykk-prosjekt. Skoavtrykkene er viktige situasjonsspor for politiet. Vi vet for f detaljer. Men nr politiet sier at det finner det mistenkelig at det mangler skoavtrykk fra TH i S4, vil jeg tro at det er et sterkt indisium mot TH.

Spenningen i saken er n flyttet fra hvem som drepte AEH, til hvordan og hvorfor.

Jeg har noen sprsml angende avtrykk etter Sprox.

TRKKET RUNDT I HUSET MED SPROX P
17.12.2019
VG skriver at noen hadde trkket rundt i huset med Sprox p:
Det er spesielt n person som har lagt igjen skospor ulike steder i boligen. Vedkommende har trkket rundt i huset, p bde fliser og tepper. Politiet mener avtrykket tilhrer en sko av typen Sprox i strrelse 44-45-46, kjpt p Spar Kjp.

https://www.vg.no/nyheter/i/lAWz03/l...sprox-kjoepere

10.10.2020
VG skriver igjen om dette:
Et av de viktigste sporene i boligen, er avtrykket fra en sko av merket Sprox, som det har blitt trkket rundt flere steder i huset.

Hva sier Sprox-sporene dere?
De er avsatt p en mte og p et sted, som sier oss at de er handlingsrelatert. Vi har n formeninger om bevegelsesmnster innendrs i boligen. Vi har ogs tanker om hvordan det er tatt seg bde inn og ut av boligen, opplyser Brske til VG, uten at han vil kommentere mer enn det.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...siste-minutter

Samme dag skriver ogs TV2 om dette:
Politiet har underskt skoavtrykk i boligen fra sko av merket Sprox, som det har blitt trkket rundt med flere steder i huset.
De er avsatt p en mte og p et sted som sier oss at de er handlingsrelatert. Vi har n formeninger om bevegelsesmnster innendrs i boligen. Vi har ogs tanker om hvordan det er tatt seg bde inn og ut av boligen, sier Brske

https://www.tv2.no/a/11124003/

NI SKRITT MED SPROX
29.05.2020
VG skriver at:
Politiet har brukt store ressurser i jakten p hvem som hadde p seg de mye omtalte Sprox-skoene. P stedet fant de ni avtrykk av skoen i strrelse 45.
I lpet av etterforskningen har politiet sikret og identifisert en rekke skoavtrykk fra stedet i frste etasje i Sloraveien 4 i Lrenskog.
Avtrykk fra n sko str fortsatt igjen uten eier eller bruker, til tross for massiv innsats fra politiet:
Avtrykket fra en Sprox-sko i strrelse 45.
Iflge politiet viser avtrykkene spor inn og ut av huset, hvor politiet mener at Anne-Elisabeth Hagen ble drept 31. oktober 2018.
Politiet har s langt ikke nsket oppgi hvor mange avtrykk fra denne skoen de har funnet p stedet, utover at de var avsatt p en slik mte at det er svrt relevant for den handlingen som etterforskes.
VG kan n for frste gang fortelle at brukeren av den aktuelle Sprox-skoen etterlot seg ni avtrykk.

MINE SPRSML
Hvorfor ble "trkket rundt i huset p bde fliser og tepper" redusert til ni skritt fem-seks mneder etter, dvs. n i vr? Vet ikke om dette har noen som helst betydning, men stusser litt ... Det virket s viktig si at GM hadde trkket rundt i huset noe som vitner om noe annet enn en rask operasjon inn og ut av huset.

Kanskje informasjon om de ni skrittene er en taktisk blff fra politiets side? N har vi akkurat ftt vite at det ikke finnes noen avtrykk etter TH. Da synes jeg at det mellom linjene antydes at TH er sprox-mannen? Hvis Sprox ble brukt under stagingen, kan GM ha vrt flere steder, ikke bare inn og ut av huset ...

Og til slutt, hvor i huset er det fliser og hvor er det tepper? Er det bare fliser i gangen ved badet? M man opp i andre etasje for finne tepper? Husker ikke hva som er sagt tidligere her inne om akkurat dette ...
Senast redigerad av Monsen 2020-08-03 kl. 17:02.
Citera
2020-08-03, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen

17.12.2019
Det er spesielt n person som har lagt igjen skospor ulike steder i boligen. Vedkommende har trkket rundt i huset, p bde fliser og tepper. Politiet mener avtrykket tilhrer en sko av typen Sprox i strrelse 44-45-46, kjpt p Spar Kjp.

10.10.2020
Et av de viktigste sporene i boligen, er avtrykket fra en sko av merket Sprox, som det har blitt trkket rundt flere steder i huset.

De er avsatt p en mte og p et sted, som sier oss at de er handlingsrelatert. Vi har n formeninger om bevegelsesmnster innendrs i boligen. Vi har ogs tanker om hvordan det er tatt seg bde inn og ut av boligen, opplyser Brske til VG, uten at han vil kommentere mer enn det.

Politiet har underskt skoavtrykk i boligen fra sko av merket Sprox, som det har blitt trkket rundt med flere steder i huset.
De er avsatt p en mte og p et sted som sier oss at de er handlingsrelatert. Vi har n formeninger om bevegelsesmnster innendrs i boligen. Vi har ogs tanker om hvordan det er tatt seg bde inn og ut av boligen, sier Brske

NI SKRITT MED SPROX
29.05.2020
VG skriver at:
Politiet har brukt store ressurser i jakten p hvem som hadde p seg de mye omtalte Sprox-skoene. P stedet fant de ni avtrykk av skoen i strrelse 45.
I lpet av etterforskningen har politiet sikret og identifisert en rekke skoavtrykk fra stedet i frste etasje i Sloraveien 4 i Lrenskog.
Avtrykk fra n sko str fortsatt igjen uten eier eller bruker, til tross for massiv innsats fra politiet:
Iflge politiet viser avtrykkene spor inn og ut av huset, hvor politiet mener at Anne-Elisabeth Hagen ble drept 31. oktober 2018.
Politiet har s langt ikke nsket oppgi hvor mange avtrykk fra denne skoen de har funnet p stedet, utover at de var avsatt p en slik mte at det er svrt relevant for den handlingen som etterforskes.
VG kan n for frste gang fortelle at brukeren av den aktuelle Sprox-skoen etterlot seg ni avtrykk.

MINE SPRSML
Hvorfor ble "trkket rundt i huset p bde fliser og tepper" redusert til ni skritt fem-seks mneder etter, dvs. n i vr? Vet ikke om dette har noen som helst betydning, men stusser litt ... Det virket s viktig si at GM hadde trkket rundt i huset noe som vitner om noe annet enn en rask operasjon inn og ut av huset.

Kanskje informasjon om de ni skrittene er en taktisk blff fra politiets side? N har vi akkurat ftt vite at det ikke finnes noen avtrykk etter TH. Da synes jeg at det mellom linjene antydes at TH er sprox-mannen? Hvis Sprox ble brukt under stagingen, kan GM ha vrt flere steder, ikke bare inn og ut av huset ...

Og til slutt, hvor i huset er det fliser og hvor er det tepper? Er det bare fliser i gangen ved badet? M man opp i andre etasje for finne tepper? Husker ikke hva som er sagt tidligere her inne om akkurat dette ...
Noen skrev at den trappen som gr fra 2. etasje og ned til 1. etasje, er en flislagt trapp som er teppebelagt opp flisene. Og det er denne trappen som har en trappevegg der det ble funnet spor etter AEs blod som var forskt vasket bort, og det er i denne trappen at det var et registrert hopp/fall i AEs mobils app (hvis jeg har forsttt rett).
Den trappen ender i en stue i 1. etasje, og man m gjennom en dr for komme til neste rom (iflge en bruker i diskusjonen). Denne stuen er p motsatt side av huset nr man str i entreen rett ved inngangsdren.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-03 kl. 17:08.
Citera
2020-08-03, 17:17
Medlem
Citat:
Jeg tror det er en grunn til at politiet har lekket til VG at personen som har hatt Sprox-sko p har trkket rundt i huset, p bde fliser og tepper (VG, 17. desember 2019). Videre sier politiet til VG (10. januar, 2020) at sporene etter Sprox er avsatt p en mte og p et sted, som sier oss at de er handlingsrelatert. Politiet har n formeninger om bevegelsesmnster innendrs i boligen. De har ogs tanker om hvordan det er tatt seg bde inn og ut av boligen. Det er Brske som opplyser dette til VG, uten at han vil kommentere mer enn det.

N kjenner ikke jeg innsiden av huset, men kanskje er det snn at rommene som har gulvtepper er rom som ikke m forseres for ta AE og frakte henne ut av boligen. Hun ble vel overfalt p toalettet i frste etasje som ligger delvis under bakken. Kanskje er det ingen teppegulv i denne etasjen? Men kanskje det er teppegulv i etasjen over? Det kan vre et kontor eller en finstue. Da blir det pfallende finne skoavtrykk etter Sprox eksempelvis p kontoret. Men Sprox-mannen har kanskje brukt printeren? :-O

Jeg husker ikke detaljene om hva som er sagt om hvor hun ble tatt osv., men jeg tipper noen andre her har oversikt og kan ta resonnementet videre og "kvalitetssikre".

Edit: fikk akkurat vite av en som har vrt inne i huset at det er vegg til vegg tepper i trappen mellom etasjene, samt i hele andre etasje. I frste etasje er det teppegulv kun i TV-stuen. I kjelleretasjen er det treningsstudio, bad med badstu, et lite soverom og en bod. Der er alt flislagt. Hva om AE ble overfalt i frste etasje og at spor viser at hun er fraktet ut derfra ogs. Hvorfor skulle da personen med Sprox ha trkket rundt i huset? Men kanskje trusselbrevet l i andre etasje? Da ville det vre ndvendig g opp dit ogs med Sprox p.

Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Forvirrende den informasjon vi har ftt om dette. I artikkelen du n la fram str det jo:

"Det er spesielt n person som har lagt igjen skospor ulike steder i boligen.

Vedkommende har trkket rundt i huset, p bde fliser og tepper. Politiet mener avtrykket tilhrer en sko av typen Sprox i strrelse 44-45-46, kjpt p Spar Kjp."

Vanskelig forholde seg til s mye motsigende info i media om dette synes jeg.

Citat:

17.12.2019

10.10.2020

NI SKRITT MED SPROX
29.05.2020
VG skriver at:

MINE SPRSML

Jeg skte litt og fant et innlegg med informasjon om gulv med tepper. Se sitat over, der det str at det er vegg til vegg tepper i trappen mellom etasjene, samt i hele andre etasje. I frste etasje er det teppegulv kun i TV-stuen. I kjelleretasjen er det treningsstudio, bad med badstu, et lite soverom og en bod. Der er alt flislagt

Er det tv-stuen som er den stuen der trappen fra 2. etasje ender?
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Trappen var, etter det jeg har hrt, teppebelagt, med fliser i bunnen og en vegg ganske nr nederste trinn.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-03 kl. 17:28.
Citera
2020-08-03, 17:24
Medlem
Citat:

MINE SPRSML

Politiets mediestrategi, er svaret, tror jeg.

Enig med deg i at det er mye som tyder p at TH har avsatt Sprox-avtrykkene. Politiet sier det ikke rett ut. Men det gr an lese mellom linjene, som du sier.

TH oppfatter nok hva politiet mener med disse uttalelsene. TH vet hvor han har trkket rundt om i huset, med eller uten Sprox-sko.

Vet ikke hvor det er fliser og hvor det er tepper da. Mener det har vrt skrevet at trappen var flisebelagt, med teppe opp. Kan vre jeg husker feil.
Citera
2020-08-03, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fra vgd: For vrig synes jeg politiets vurderinger av hva som er mistenkelig ligner skremmende mye p hvordan man bygger opp en god konspirasjonsteori. Jeg har brukt en del tid p more meg med slike, og kjenner igjen dynamikken. Man bruker lupe p alle omstendighetene, og finner ting som "ikke stemmer". Som man nok ville gjort om man finkjemmet en enkelt dag for svrt mange.

Dro sent p jobb? Mistenkelig. Ringte kona mange ganger? Mistenkelig? Dro tidlig fra jobb? Mistenkelig. Ikke ydmyk i avhr? Mistenkelig. Og s teller man opp hvor mange "mistenkelige" ting man finner, og om man har vrt grundig nok og funnet en del "mistenkelige" momenter s er det ... virkelig mistenkelig.

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...0683/#49570683

Jeg er ofte enig med deg z-z-z, men jeg har aldri vrt s enig med deg som jeg er n, i dette innlegget ditt.

Det vi ser er konspirasjonstenkning, inspektr Snusen og tante Sofie i skjnn forening.

Politiet har ingen sak som tler dagslys, forsvarsadvokater og en pen rettsak. I hvert fall ikke basert p det vi vet til n.

Og jeg tviler p om de har mer. Da ville de lagt dette p bordet i forbindelsen med anken i Lagmannsretten.

Og hvis de har funnet noe substansielt siden den gang, ville de lekket det til vennene sine i VG.

Det beste de har kommet opp med er en usignert, 10 r gammel separasjonssknad, som de fant nederst i en bunke i en skuff.

Hadde de funnet THs notater om hvordan han skulle gjennomfre dette eller gamle skelogger om Monero eller how to kill and get away with it, ville de forlengst ha lekket det.
Citera
2020-08-03, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Synes definitivt det ser ut som om ektepakten av 1993 ogs er skrevet p en gammeldags skrivemaskin.

Men jeg greier ikke gjre noen god sammenligning, slik politiet kan gjre.

Skrivemaskiner var fortsatt noks mye brukt i 1993.

Om BB skrev ektepakten av 1993, har han sannsynligvis fakturert TH for bistanden. Det er et annet spor politiet kan underske.

Nei, kontoutskrifter og regnskap makuleres etter 10 r
Citera
2020-08-03, 17:31
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg forstr. Men hvorfor ringte ikke TH selv denne telefonen i s fall?

Denne saken er s merkelig. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Var det noen som nsket at TH skulle bli mistenkt og vedkommende la feller og plantet spor mot TH?
Kanskje han ville unng sette spor i huset etter stagingen, han hrte tross alt ikke telefonen til AE heller.

Han tenkte nok ikke p at det ville vrt mer naturlig avsette spor under sk etter AE enn ikke.
Citera
2020-08-03, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg er ofte enig med deg z-z-z, men jeg har aldri vrt s enig med deg som jeg er n, i dette innlegget ditt.

Det vi ser er konspirasjonstenkning, inspektr Snusen og tante Sofie i skjnn forening.

Politiet har ingen sak som tler dagslys, forsvarsadvokater og en pen rettsak. I hvert fall ikke basert p det vi vet til n.

Og jeg tviler p om de har mer. Da ville de lagt dette p bordet i forbindelsen med anken i Lagmannsretten.

Og hvis de har funnet noe substansielt siden den gang, ville de lekket det til vennene sine i VG.

Det beste de har kommet opp med er en usignert, 10 r gammel separasjonssknad, som de fant nederst i en bunke i en skuff.

Hadde de funnet THs notater om hvordan han skulle gjennomfre dette eller gamle skelogger om Monero eller how to kill and get away with it, ville de forlengst ha lekket det.
Takk! :-) Jeg er ogs enig med deg og enig med det som str i det sitatet som ble skrevet av Brezjnev p vgd.
Citera
2020-08-03, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Kanskje han ville unng sette spor i huset etter stagingen, han hrte tross alt ikke telefonen til AE heller.

Han tenkte nok ikke p at det ville vrt mer naturlig avsette spor under sk etter AE enn ikke.
Jeg forstr. Men jeg tror ikke at det kan ha vrt slik.
Politiet fant skoavtrykk etter bde AE og familiemedlemmer p gulvene, men ikke skoavtrykk etter TH. Jeg tror at dette kan ha skyldtes at TH eventuelt ikke hadde for vane g med sko p inne i huset.

Skoavtrykk:
P videoen her blir det informert om at det ble funnet avtrykk etter AE:
https://www.tv2.no/nyheter/11561365/
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-03 kl. 18:18.
Citera
2020-08-03, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
At TH ikke hrte telefonen til AEH kan det vre ulike grunner til.
TH kunne ha vrt i sjokk etter ha lest trusselbrev. En vilter valp kunne i tillegg ha gjort TH uoppmerksom. Hvem vet sikkert hvordan en 70 ring i den situasjonen ville ha reagert.

Hva var i s fall grunnen til at TH skulle ha fortalt at han ikke hrte telefonen i avhr? Legge mistanke p seg selv?

Politi som snakket med TH p Shell den dagen:

Klipp tv2:
Fornrmede fremsto svrt stresset ved at han pratet mye og pratet med halve setninger. Jeg opplevde fornrmede som troverdig ved at han var oppriktig bekymret for hva som skjedde med kona.**
Du har veldig gode poeng, og jeg er spent p den nye teorien din :-)
Citera
2020-08-03, 17:44
Medlem
Citat:

Fra vgd: For vrig synes jeg politiets vurderinger av hva som er mistenkelig ligner skremmende mye p hvordan man bygger opp en god konspirasjonsteori.
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...0683/#49570683

Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose

Det vi ser er konspirasjonstenkning,

Citat:
Takk! :-) Jeg er ogs enig med deg og enig med det som str i det sitatet som ble skrevet av Brezjnev p vgd.

Sandemose,

Ser du virkelig ikke at dette er et innlegg fra en annen bruker p VG Debatt, og ikke z-z-z sitt innlegg?

Eller er du bare ikke s nye med detaljene? Riktignok er det en uting at enkelte brukere stadig vekk poster tekst fra andre, uten tydelig referanse og dato, slik at teksten fremstr som deres egne ord.
Senast redigerad av Jayce 2020-08-03 kl. 17:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in