Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-08-05, 20:37
Medlem
Tarstans avatar
Svarta r pass.
Jag r grymt frvnad att Demokraterna fortfarande har Latinos rst det r mer intressant.
De borde var livrdda fr BLM och undra va i h-e som pgr.

Har Biden ens nn Latino som VP kandidat?
Senast redigerad av Tarstan 2020-08-05 kl. 20:39.
2020-08-05, 21:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du menar hemlig polis? Civilkldd polis?

Jag menar poliser som r maskerade och som saknar identifikation.
2020-08-05, 21:11
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
En liten uppdatering:
Den 1a september brjar vljare i 5 delstater att frtidsrsta p vem som blir USA:s nsta president.
Detta gller i delstaterna:south dakota,virginia,vermont,pennsylvania,new jersey.

Oklahomas Guvernr och Republikanerna har lyckats vinna i delstatens frsamling. Nu gr det bara att frtidsrsta-postrsta 5 dagar innan valet.

Spekulation: Donald Trump talar om att frsena valet nu nr han ligger under i opinionssiffrorna s att dessa frtidsrstande vljare inte ska ha COVID19 eller hans katastrofala presskonferenser i tankarna nr de skickar in sin rst.

Han hoppas vnda opinionssiffrorna till October-surprise mndagen nr hans kampanj har tnkt dumpa sitt Oppo-research p Biden, och hoppas att det ska f tillrckligt med vljare att inte vilja rsta p ngon av kandidaterna. kom ihg att Donald Trump bara behver f 42% av alla rster fr att kunna vinna. S hans strsta chans r att frhindra att tillrckligt mnga utnyttjar sin rstrtt,samt att alla i Cult45 gr och postrstar fr att p s stt vinna omval
Urskta en okunnig, men vad menas med att han endast behver 42% av rsterna fr att vinna? r det mycket att frklara och du inte orkar, s hoppa det.

Vad tror du blir Trumps oppo p Biden?
2020-08-05, 21:26
Bannlyst
Det r helt omjligt fr mig att fra den hr diskussionen med dig vidare och jag r inte srskilt sugen p att fortstta heller.
Och med tanke p att jag inte kan jag inte tolka ett utfall s d slipper du upplysa tminstonde mig.
S jag lter dig f det sista ordet sagt.

Jag r helt p din sida..
Donald Trump kommer vinna drfr att han tnker avslja pedofilntverken inom det demokratiska partiet dr bde al gore och bill clinton har deltagit i jeffrey epsteins sexfester. Vidare har "eliten" och demokraterna varit i maskopi med globalisterna fr att frstra USA. Donald Trump r den enda som kan bekmpa alla mrka krafter inom det demokratiska partiet och rdda USA samt vstvrlden. Hans handelspolitik och utrikespolitik r det allra bsta som finns fr att krossa etablissemanget,wall street,och eliten som styr vrlden.

Har jag tolkat dig rtt. r det ngot mer du vill tillgga innan vi skiljs t?

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Uppenbarligen kan du inte utfall om demokraterna minskar med 3-4% och Republikanerna kar med samma. Rknat svarta population i ex Florida, Pennsylvania, och andra battlegrounds.

Att Trump nr 10-12% Svarta rster r nyckeln till vinst. Ls p lite nu.

Candance Owen r en av de som fresprkar Trump samt otroligt vass, framtida vice eller Presidenmaterial.
https://youtu.be/dgKc-2rFcRw

PS Trump har i polls ntt uppemot 30-40% svarta rster kolla upp det ocks.
2020-08-05, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Urskta en okunnig, men vad menas med att han endast behver 42% av rsterna fr att vinna? r det mycket att frklara och du inte orkar, s hoppa det.

Vad tror du blir Trumps oppo p Biden?

Skulle jag gissa s radar Trump upp 5 kvinnor som alla pstr att Joe Biden misshandlat eller vldtagit dem nr de var minderriga flickor eller liknande.
Sedan pressar han sin FBI chef eller Bill Barr till att ppna en frunderskning om Bidens brott.

Alternativt att Trump frkunnar att hans CDC upptckt ett COVID19-vaccin som nu r fritt tillgngligt.

Alternativt att han slpper en rapport om Joe Bidens korruption. Tex att hans bror berikar sig p kontrakt av den federala staten.

I min hgst ovetenskapliga underskning s nr varken Trump eller Biden upp till 50% av alla rster.
Det r vl bara Barrack Obama som lyckades under senare tid.

Sg att Trump lyckas frtrycka tillrckligt mnga genom sina lawsuits frn att rsta och/eller fr Biden vljare att rsta p en alternativ kandidat. Tex The green party eller the libertarian party,

D skulle en potentiell Trump seger se ut s hr
Trump 42.5%
Biden 40%
vriga 10%
Ogiltiga rstsedlar 18%

S om Trump lyckas f ner valdeltagandet,eller frska ogiltigfrklara en hel del postrster likt det han nu gr p flera fronter,alternativt f Biden vljare att rsta p Jill Stein eller Gary Johnson, d r det krt fr Biden. Trump behver inte vinna med en bred majoritet. Han behver bara frtrycka tillrckligt mnga vljare.

exempel p metoder:
-han har nu frbjudit brevbrare och sorterare frn att jobba vertid
-han frbjuder US Postal frn att hja kostnaden fr frimrken,vilket gr att de frlorar pengar
-Han har stmt flera delstater och begrt att varje postrst lmnad p valdagen ska ogiltigfrklaras.
2020-08-05, 21:38
Bannlyst
Det fick han skert. Min frga var vl ifall siffran 8% r mtt som andel ur population eller andel ur antalet svarta vljare.

Citat:
Det r vl ca 30-40% av dom svarta som rstar? Har sett siffror p det i nn trd. Menar du att Trump inte fick 8% av dom svartas rster?

Jag skulle tro att siffran aldrig uppgtt till hgre n 40%
2020-08-05, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Svarta r pass.
Jag r grymt frvnad att Demokraterna fortfarande har Latinos rst det r mer intressant.
De borde var livrdda fr BLM och undra va i h-e som pgr.

Har Biden ens nn Latino som VP kandidat?

Vad har Trump gjort fr att tilltala latinamerikanska vljare?

Latinos minns nog Puerto rico fiaskot vldigt vl.
Samt att Trump kallat latinamerikanska lnder fr en hel del otrevliga namn i samband med mellanrsvalet.

Samt att han frolmpar AOC i kongressen och andra latinamerikanska borgmstare landet runt. varav Los Angeles borgmstare Eric Garcetti r den mest framstende.
2020-08-05, 22:02
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Skulle jag gissa s radar Trump upp 5 kvinnor som alla pstr att Joe Biden misshandlat eller vldtagit dem nr de var minderriga flickor eller liknande.
Sedan pressar han sin FBI chef eller Bill Barr till att ppna en frunderskning om Bidens brott.

Alternativt att Trump frkunnar att hans CDC upptckt ett COVID19-vaccin som nu r fritt tillgngligt.

Alternativt att han slpper en rapport om Joe Bidens korruption. Tex att hans bror berikar sig p kontrakt av den federala staten.

I min hgst ovetenskapliga underskning s nr varken Trump eller Biden upp till 50% av alla rster.
Det r vl bara Barrack Obama som lyckades under senare tid.

Sg att Trump lyckas frtrycka tillrckligt mnga genom sina lawsuits frn att rsta och/eller fr Biden vljare att rsta p en alternativ kandidat. Tex The green party eller the libertarian party,

D skulle en potentiell Trump seger se ut s hr
Trump 42.5%
Biden 40%
vriga 10%
Ogiltiga rstsedlar 18%

S om Trump lyckas f ner valdeltagandet,eller frska ogiltigfrklara en hel del postrster likt det han nu gr p flera fronter,alternativt f Biden vljare att rsta p Jill Stein eller Gary Johnson, d r det krt fr Biden. Trump behver inte vinna med en bred majoritet. Han behver bara frtrycka tillrckligt mnga vljare.

exempel p metoder:
-han har nu frbjudit brevbrare och sorterare frn att jobba vertid
-han frbjuder US Postal frn att hja kostnaden fr frimrken,vilket gr att de frlorar pengar
-Han har stmt flera delstater och begrt att varje postrst lmnad p valdagen ska ogiltigfrklaras.
Jaha ok d hnger jag med. Jag snurrade till det i huvudet och tnkte i helt andra banor. Tack fr svar!

Ja det r vl troligt att Trump lyckas hitta ett par kvinnor som kan beskylla Biden fr olmpligt beteende.

Han kommer skerligen att vertyga Durham och Barr att slppa lite info om utredningarna strax innan valet.

Upploppen r ocks nt som han nog kommer att dra upp en massa och sammankoppla det till demokraterna.

Det kommer nog att bli ett vldigt smutsigt val. Ser vi redan tecken p nu via respektives reklamer om den andre. Och vrre blir det definitivt.
2020-08-05, 22:04
Bannlyst
Vad befarar du kommer hnda med USA ifall Joe Biden blir president?

Citat:
Jaha ok d hnger jag med. Jag snurrade till det i huvudet och tnkte i helt andra banor. Tack fr svar!

Ja det r vl troligt att Trump lyckas hitta ett par kvinnor som kan beskylla Biden fr olmpligt beteende.

Han kommer skerligen att vertyga Durham och Barr att slppa lite info om utredningarna strax innan valet.

Upploppen r ocks nt som han nog kommer att dra upp en massa och sammankoppla det till demokraterna.

Det kommer nog att bli ett vldigt smutsigt val. Ser vi redan tecken p nu via respektives reklamer om den andre. Och vrre blir det definitivt.
2020-08-05, 22:09
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Det fick han skert. Min frga var vl ifall siffran 8% r mtt som andel ur population eller andel ur antalet svarta vljare.

Jag skulle tro att siffran aldrig uppgtt till hgre n 40%
Okej, vad tragiskt att svarta inte engagerar sig mer n s. Dom har en stor makt via rstsedeln till att kunna markera och frndra. Men dom har vl ingen tillit till systemet och bryr sig kanske inte heller s vrst mycket? Och skert en massa andra anledningar med som gr att dom brister i engagemang.
2020-08-05, 22:39
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Sugen p att kolla upp det du sger om polls som visar att Trump har upp tull 40 procent av landets svarta rster. Bifoga en lnk.

Hr kommer en snapshot frn den 29:e Januari d Rasmussen pollade 42% support fr Trump.

https://pasteboard.co/Jl0z9N1.png

Fr att Trump skall vinna valet p svarta rster (eller rttare sagt Biden frlora det) krvs att 10-12% av dessa 42% verkligen rstar p Trump, dvs en kning med 25-50% frn frra valet (ca 8%).
Senast redigerad av Nixter 2020-08-05 kl. 22:43.
2020-08-05, 22:39
Avstngd
Sg nyss Pence hlla valmte i Florida, live p Fox - fan vilken massa lskokta fraser och floskler. One Nation under God...We're growing stronger...We're going to reelect President Trump - och denna favorit:

"Whenever the American people have faced the choice between more freedom and less freedom, they have chosen to fight for MORE FREEDOM - EVERY SINGLE TIME!!"

Oh yeah, really?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in