Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-08, 10:24
  #1
Medlem
Hej kära Flashbackspoliser,

I dessa tider av upptrappning av våld i vissa särskilda områden runt de större städerna vad är det ni ser som absolut nödvändigt, för att ni skall kunna både förebygga men också bekämpa de brott som begås och sätta respektive bakom galler?
Citera
2020-08-08, 11:03
  #2
Medlem
Jag hoppas den här tråden kan ge lite matnyttig info ifrån dem som kämparna i frontlinjen.
Citera
2020-08-08, 12:19
  #3
Medlem
Finnj-vels avatar
Nu är inte jag polis men jag har ändå en gissning, och det är att majoriteten verkligen avgrundshatar polisen. Ingen vill vara vän med en polis, barn till poliser råkar förhoppningsvis riktigt illa ut och polisers fruar är ofta otrogna med utlänningar.
Citera
2020-08-08, 12:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Nu är inte jag polis men jag har ändå en gissning, och det är att majoriteten verkligen avgrundshatar polisen. Ingen vill vara vän med en polis, barn till poliser råkar förhoppningsvis riktigt illa ut och polisers fruar är ofta otrogna med utlänningar.
Majoriteten av vilka? De kriminella?
Citera
2020-08-08, 12:35
  #5
Medlem
WriteMasterTMs avatar
De hade något reportage i någon blaska för ett par år sedan.
Och det som retad snutar var att de kunde arrestera en massa illegala invällare och snattare för att sedan se dem utsläppta på gatan en kort stund senare.

Ett tröstlöst skitjobb där de har HIV-PK-kniven i ryggen som motarbetar alla ansträngningar att rensa gatorna från buset.
Och alla korkade svenskar som skyller på polis och domstolar istället för att peka finger åt riksdagspolitikerna som är de skyldiga till att gangstergängen och brottslingarna är ute på gatan.

Gör något seriöst istället.
Säg upp er och gå med i någon motstånsdrörelse eller mördarpatrull som dödar skyldiga mesiga riksdagspolitiker.
Så gör ni mer nytta för folket än som snuthora avlönad av PK-förrädare.
.
__________________
Senast redigerad av WriteMasterTM 2020-08-08 kl. 12:41.
Citera
2020-08-08, 12:40
  #6
Bannlyst
har aldrig träffat på en svinig polis i detta land , visserligen har jag knappt träffat någon av de , men ett par ,

uppfattningen jag fått är att de är otroligt frustrerade och känner sej bakbundna många ggr av lagar och högre chefer för att kunna göra ett bra jobb där ute

vi ska vara glada att vi har de poliser vi ändå har i detta land , de allra flesta är jävligt bra och reko
Citera
2020-08-08, 13:02
  #7
Medlem
Det är som du skriver frustrerande att man kan gripa en person och den är ute innan anmälan är färdigskriven trots gott om bevis.

Kravet ”bortom rimlig tvivel” har fått meningen att kraven är så höga att det blir hart när omöjligt att döma någon. När det inte räcker med DNA/tändsatspartiklar på vapen och MT alternativt film och vittnesmål för att det kan ju vara en dubbelgångare blir man väldigt trött. Det är jävligt lätt att vara försvarsadvokat idag.

Frustration över att många likställer polisen med hela rättskedjan. Vi griper och försöker få personer lagförda, resten av rättskedjan är de som släpper ut. Sömnig tingsrätt som inte sett verkligheten sen 1956 och tror gott om alla. Alla poliser vill fånga tjuvar och andra skurkar.

Vi har en bra lagstiftning i många fall men som sällan nyttjas utan man dömer i nedre delen av skalan hela tiden.

Frustration över att en aggressiv kriminell person kan stå och skrika ”snutfitta” i ansiktet utan att jag har något lagstöd att agera och om jag gör det filmar tio personer det och skall anmäla mig. I Danmark är sånt beteende direkt belönat med ett par timmar i arresten.

Frustration över att många lever i en bubbla och tror att allt är bra och att det överdrivs hur illa det är i många fall.

Frustration över tycka-synd-om-mentaliteten om många som glatt valt det kriminella livet och tron att en sån person bara hamnat lite snett och gärna vill bli laglydig. Vi har ett helt annat samhälle idag än det som lagen är anpassad efter.

Frustration över baksäteschaufförerna som recenserar ingripande. Jag önskar att en del kunde åkt med oss ett par oss och sett vad vi gör. Hade blivit mycket annorlunda syn på oss.

Frustration över att den absolut största delen av vårt arbete sällan uppmärksammas för att alla då är nöjda och det flyter.

Frustration över att det finns kollegor som missbrukar, samarbetar med kriminella och beter sig allmänt svinigt. Jag är stolt över min uniform och mitt jobb, ingen ogillar en korrupt polis mera andra poliser.

Frustration över svårigheten att få ungdomar att fatta hur snett de är ute och att de troligen kommer råka väldigt illa ut. Något jag lärt mig är att ena dagen är de kompisar, nästa dag skjuter de varandra för en tusenlapp i knarkskuld. Tjuvheder och broderskap finns inte.

Lönen är dålig jämfört med vad vi förväntas göra och kunna men bättre lagstiftning och samverkan mellan myndigheter för att klämma åt grovt kriminella vore bättre.

Ändå går jag till jobbet om några timmar med glädje för jag vet att mitt jobb innebär så mycket för många.

Jag kunde ha skrivit ett par spaltmeter till men en start i alla fall.
Citera
2020-08-08, 13:52
  #8
Medlem
Asgarvars avatar
ta bort
Citera
2020-08-08, 16:20
  #9
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Jag kunde ha skrivit ett par spaltmeter till men en start i alla fall.
Tack så mycket för ditt bidrag!
Berätta gärna mer om du har lust, jag tror flera skulle uppskatta det.

Jag har träffat poliser ett par gånger bara, och de har alltid varit trevliga och tillmötesgående.

Har en liten story om mitt senaste möte med polisen:


Men för att knyta an till TS igen... jag förstår om många personer odlar ett polisförakt när världen ser ut som den gör, och man ser hur poliser agerar emellanåt. Däremot säger jag inte att det är rätt.

Sen förstår jag också att poliser blir trötta på allt, dels på grund av det du Krulf är inne på.
Tråkigt att se världen så splittrad och att förtroendet för polisväsendet minskar och övergår till rent förakt.

Dock är jag övertygad om att de flesta poliser (iallafall i Sverige) på individnivå försöker och vill göra gott.

Jag har som sagt bara goda personliga erfarenheter av svenska poliser.
Citera
2020-08-08, 20:28
  #10
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag har träffat poliser ett par gånger bara, och de har alltid varit trevliga och tillmötesgående.

Dock är jag övertygad om att de flesta poliser (iallafall i Sverige) på individnivå försöker och vill göra gott.

Jag har som sagt bara goda personliga erfarenheter av svenska poliser.

Det är utomordentligt bra att du bara har goda erfarenheter. Vi är mycket glada i dig. Tack, för att du gör ditt jobb. Vi är själva antifascister.


Polisen har lagt in en växel för att övertyga allmänheten genom mediabearbetning om att insatserna är effektiva och om att allt kommer bli bra.

Brottslorderna, kommer bli varse de tog fel väg och komma till insikt om vad som är viktigast och vad som förenar oss alla: Alla Människors Lika Värde.

Medborgare, oroa dig inte. Lyss' int' på de främlingsfientliga. De ljuger. Polisen gör ett effektivt jobb. Polisen har redan pressat tillbaka de krinimella. De som på den breda vägen tassat bortom Lagen är hårt pressade nu.

Vår Kristallnattkula spår: I grunden fina killar, pressade till olika handlingar av rasism och av utanförskap kommer ge upp sitt letande bortom Lagen efter mål och mening på sin livsfärd och istället börja arbeta för värdegrunden och aktivt bekämpa rasism, främlingsfientlighet och slem värdekonservatism.

Kommunpolisen i Botkyrka och dess medialt hårt arbetande Poster Boy har övertygat oss.

Intervju idag på Sveriges Radio:

"...Enligt honom beror det på att tillgången på narkotika bromsat upp i kombination med att polisen lagt mer resurser mot de kriminella gängen.– De kriminella gängen har lite för många konflikter just nu i samhället. Dels har de interna konflikter med varandra och så externa konflikter med andra gäng. Sedan är deras största fiende myndigheterna som samverkar för att få tag i dem. Detta gör att det är väldigt trångt på gatorna för kriminella, säger han."


Våra fetningar av essensen i budskapet. Citatet ovan, är ifrån artikeln.


Länk till artikeln: https://www.svt.se/nyheter/martinlazar


Det är väldigt trångt på gatorna för de krimimella. Om detta skall ni berätta.
Citera
2020-08-08, 20:55
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Det är utomordentligt bra att du bara har goda erfarenheter. Vi är mycket glada i dig. Tack, för att du gör ditt jobb. Vi är själva antifascister.


Polisen har lagt in en växel för att övertyga allmänheten genom mediabearbetning om att insatserna är effektiva och om att allt kommer bli bra.

Brottslorderna, kommer bli varse de tog fel väg och komma till insikt om vad som är viktigast och vad som förenar oss alla: Alla Människors Lika Värde.

Medborgare, oroa dig inte. Lyss' int' på de främlingsfientliga. De ljuger. Polisen gör ett effektivt jobb. Polisen har redan pressat tillbaka de krinimella. De som på den breda vägen tassat bortom Lagen är hårt pressade nu.

Vår Kristallnattkula spår: I grunden fina killar, pressade till olika handlingar av rasism och av utanförskap kommer ge upp sitt letande bortom Lagen efter mål och mening på sin livsfärd och istället börja arbeta för värdegrunden och aktivt bekämpa rasism, främlingsfientlighet och slem värdekonservatism.

Kommunpolisen i Botkyrka och dess medialt hårt arbetande Poster Boy har övertygat oss.

Intervju idag på Sveriges Radio:

"...Enligt honom beror det på att tillgången på narkotika bromsat upp i kombination med att polisen lagt mer resurser mot de kriminella gängen.– De kriminella gängen har lite för många konflikter just nu i samhället. Dels har de interna konflikter med varandra och så externa konflikter med andra gäng. Sedan är deras största fiende myndigheterna som samverkar för att få tag i dem. Detta gör att det är väldigt trångt på gatorna för kriminella, säger han."


Våra fetningar av essensen i budskapet. Citatet ovan, är ifrån artikeln.


Länk till artikeln: https://www.svt.se/nyheter/martinlazar


Det är väldigt trångt på gatorna för de krimimella. Om detta skall ni berätta.

Du är en elak jevul. Men lika rolig som PH1. Keep it up!
Citera
2020-08-08, 22:28
  #12
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Majoriteten av vilka? De kriminella?

Plus typ alla som nånsin sett en fotbollsmatch live (även om de skärpte till sig under en massa år fram tills i fjol) eller röker cannabis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in