Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-09, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vad tycker ni som röstar vänster?
Känner ni att ni har enorm överdriven ilska på samhället eller politiker att ni kan tänka er göra typ vad som helst för att få igenom er vilja att ni nästan exloderar eller gråter?

Ni känner er rädda?
Ni känner er utkonkurrerade?
Ni känner er att ni måste prestera överdrivet för någon kapitalist har sagt detta?
Ni känner er att ni får inte igenom er vilja, och ni känner att alla måste lyssna på er?

Mindre rädd arg och kräver att få min vilja igenom än Breivik i alla fall.
2020-08-09, 13:45
Medlem
note-its avatar
Det har alltid och kommer alltid att finnas sopor på båda sidor. Men att lägga tid och energi på att spya galla är nog bara ovanligt korkat.
2020-08-09, 13:47
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Det har alltid och kommer alltid att finnas sopor på båda sidor. Men att lägga tid och energi på att spya galla är nog bara ovanligt korkat.

Jo. Men just vänsterfolk brukar oftast lyftas upp som hjältar i media.

Kanske dessa hjältar lider av adhd, borderline, bipolär osv?
Kanske det som är deras drivkraft att vara så revolutionär?
2020-08-09, 13:49
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Hur ser förhållandet psykiskt störda vänstermänniskor vs. kvinnohatande främlingsfientliga högermänniskor ut?

Jag känner ingen som hatar kvinnor. Däremot vet jag om främlingsfientliga.

Främlingsfientlighet är bara liberalernas ord för att påtvinga samhället billig arbetskraft för kapitalet.

Synd att vänstern är så svag i sitt psyke att dom bönfaller för det kapitalets minorer(liberaler) säger till dom. För vänstern vill ju inte framstå som höger
2020-08-09, 13:51
Medlem
note-its avatar
Citat:
Jo. Men just vänsterfolk brukar oftast lyftas upp som hjältar i media.

Kanske dessa hjältar lider av adhd, borderline, bipolär osv?
Kanske det som är deras drivkraft att vara så revolutionär?
Nä. Det är media människor som är vänster och förskönar sin tråkiga verklighet.
2020-08-09, 13:55
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Skillnaden är väl rätt markanta på det sättet att dessa "psykiskt störda vänstermänniskor" har infiltrerat akademin och skolor och ligger bakom terrorbrott och kidnappningar. Tänk att det är dessa som ska berätta för oss vad som är "gott".

Tror inte ett ögonblick på att psykiskt störda människor är kapabla till att infiltrera den akademiska världen.

Att extremhögern sedan anser att vänstermänniskor är psykiskt störda är inte så förvånande.
2020-08-09, 13:56
Medlem
Jordgubbes avatar
Försöker förhålla mig till det här. Å ena sidan är det inte jättekonstigt, å andra sidan är rapporten tvivelaktig. Att individer med "stora hjärtan" är åt vänster är väl ingen kioskvältare och "kalla hjärnan" till höger, men sistnämnda kan nog emellertid också vara nere eller obalanserade. Nästa fråga är tidningen som sådan, "Mankind Quarterly". Länken (Fria Tider) benämner den som "vetenskaplig och ansedd", redan där slår det slint. Den är närmast ökänd vad jag förstår, försöker segla under vetenskaplig flagg, och inom sociologi - det blir inte mycket kvar då. Den anser sig peer review'ad, av vem, impact factor vad? Tredje funderingen är hur de, en författare som mest pratar på, hittat sitt datamaterial, i råartikeln (Länk till den) nämns "1972-2018 Data Files" - vad är det, självuppskattningar, vem tillfrågades, hur, svarsfrekvens, etc? Fortsatt analys av artikeln, dess data och tolkning kan eventuellt vara intressant.
2020-08-09, 13:58
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Jag känner ingen som hatar kvinnor. Däremot vet jag om främlingsfientliga.

Främlingsfientlighet är bara liberalernas ord för att påtvinga samhället billig arbetskraft för kapitalet.

Synd att vänstern är så svag i sitt psyke att dom bönfaller för det kapitalets minorer(liberaler) säger till dom. För vänstern vill ju inte framstå som höger

Jag har stött på flertalet - förvånansvärt ofta röstar de på SD och känner sig omsprungna och bortvalda av kvinnor.

Nej, främlingsfientlighet är motvilja inför eller rädsla för främlingar eller det främmande och obekanta

Sant. Och borgerligheten vill inte framstå som extremhöger. Det är så det politiska landskapet fungerar
2020-08-09, 14:04
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Jag har stött på flertalet - förvånansvärt ofta röstar de på SD och känner sig omsprungna och bortvalda av kvinnor.

Nej, främlingsfientlighet är motvilja inför eller rädsla för främlingar eller det främmande och obekanta

Sant. Och borgerligheten vill inte framstå som extremhöger. Det är så det politiska landskapet fungerar

Säkert hatar dom feminister. Feminister är så långt ifrån kvinnor som man kan komma.

Varför ska man ha massa främligar? Behöver du asylsökare? Till vadå?

Jag talar inte om borgerligheten. Jag talar om vänsterpartister.
2020-08-09, 14:10
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Säkert hatar dom feminister. Feminister är så långt ifrån kvinnor som man kan komma.

Varför ska man ha massa främligar? Behöver du asylsökare? Till vadå?

Jag talar inte om borgerligheten. Jag talar om vänsterpartister.

Nej, dom hatar kvinnor. Eftersom dom inte blir valda av kvinnor och inte får ligga med kvinnor och tjänat mindre än kvinnor.

Vi är bara olika som människor. Du trivs bra i din hemby där du inte behöver utsättas för nya människor, maträtter eller intryck.
2020-08-09, 14:21
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnosis50
Om man gjorde en studie på nazister och extremhögerfolk skulle man nog ganska snabbt kunna dra slutsatsen att dom är emotionellt störda. Ytterligheterna berör ofta varandra.
Så du tycker alltså att man ska jämföra vänsterliberala kvinnor med nazister och "extremhögerfolk"?

Intressant syn på vänsterliberala kvinnor.
2020-08-09, 14:25
Medlem
Custom_mades avatar
Detta bekräftar bara vad alla vet. Att vänsterideologi är en sjukdom i folks huvuden snarare än något som går att ta på ute i världen.

Måste vara jobbigt att vara psykiskt störd som dessa individer och tro att ens mentala krämpor beror på omvärlden. Väldigt långt ifrån att bli friska med andra ord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in