• 3243
  • 3643
  • 3693
  • 3742
  • 3743
  • 3744
  • 3793
  • 3843
  • 4243
2020-08-15, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
En bil kræsjet nettopp inn der. Alle vet adressen. Politiet skal gjøre flere undersøkelser og trenger tilgang. Hvorfor ikke leie seg en anonym leilighet, der han får fred og ro? Ingen vill være i S4 etter dette. Huset der mormor i familien er drept på brutalt vis. Og hvor sporene ennå er synlige.

Ja det er ikke til å forstå at TH vil hindre politiets arbeid ved å flytte inn på åstedet før politiet er ferdige med å kvalitetssikre åstedsundersøkelsene.

Pluss de argumentene du nevner. TH eier vel selv mange utleieboliger.

Jeg forstår det ikke. TH går med vilje inn for å ødelegge sitt eget omdømme.
Citera
2020-08-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Argumentene dine er ikke forankret i realietene, og er usaklige.

Det er et faktum at det mangler fingeravtrykk fra TH på konvolutt og på deler av trusselbrevet. Det mangler skoavtrykk fra TH over hele huset etter den angivelige letingen da han kom hjem forsvinningsdagen.

Det stemmer at en mangel ikke utgjør noe fellende bevis. Men når det er flere slike mangler, og de inngår i en indisierekke, vil indisierekken til slutt bli så tungtveiende at den vil utgjøre bevis.

Ellers sauser du sammen mye rart her. Du håper å skape forvirring? Å avspore diskusjonen?

Svein Holden har en klient som påstår seg å være fullstendig uskyldig, samtidig som klienten oppfører seg absolutt skyldig, og har blitt avslørt i villedning av politiet, sprikende forklaring, usannheter, kort sagt, løgn etter løgn etter løgn. Ikke lett for SH å finne noe fornuftig forsvar.

Når han nå har anket politiets beslag av S4 til lagmannsretten, og argumenterer for at TH føler sterkt behov for å søke tilflukt på åstedet for sannsynlig drap på AEH.

Tenk det. TH ønsker å søke tilflukt på åstedet.
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
I det huset som er hans hjem.

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hva med AEH? Skjønner at du ikke bryr deg nevneverdig om at det var hennes hjem også.
Du virker å være fullstendig opphengt i TH og har fått et tunnelsyn.
Fetad: Hvis du leser resten av det innlegget som jeg siterte Kornblomst ser du at Kornblomst skrev:
Når han nå har anket politiets beslag av S4 til lagmannsretten, og argumenterer for at TH føler sterkt behov for å søke tilflukt på åstedet for sannsynlig drap på AEH.

Jayce, hvis man er død, bor man ikke lengre i det huset man bodde i og som var hjemmet.
Jayce, du skrev også var, og det er forskjell på er og var. I mitt korte svar til Kornblomst, hadde jeg selvfølgelig kunne tilføyd: det huset som var ekteparet Hagens felles hjem gjennom flere tiår.
-Men må man alltid skrive så lange setninger i sine innlegg her på FB og skrive selvfølgeligheter for å unngå at noen tolker ens innlegg i verste mening?
Citat:

Tenk det. TH ønsker å søke tilflukt på åstedet.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-15 kl. 19:27.
Citera
2020-08-15, 19:28
Medlem
Overdreven sitering her.

Jeg er sitert flere ganger, og til og med samme sekvens sitert minst to ganger.

Hva betyr dette egentlig??

Bombardering av tråden med sitater og brokker av andres innlegg. Bare støy og spam, så langt jeg kan se.
Citera
2020-08-15, 19:31
Medlem
Citat:
Fetad: Hvis du leser resten av det innlegget som jeg siterte Kornblomst ser du at Kornblomst skrev:

Hvis man er død, bor man ikke lengre i det huset man bodde i og som var hjemmet.

Du skrev også var, og det er forskjell på er og var. I mitt korte svar til Kornblomst, hadde jeg selvfølgelig kunne tilføyd: det huset som var ekteparet Hagens felles hjem gjennom flere tiår.

Men må man alltid skrive så lange setninger i sine innlegg her på FB og skrive selvfølgeligheter for å unngå at noen tolker ens innlegg i verste mening?
Muligens fordi du snakker som at TH har "vunnet" når du beskriver det som hans hjem. Det var deres felles hjem da handlingen skjedde og det ble et åsted. Det er vel status qoue, og grunnlag for undersøkelser der inntil AEH er 100% konstantert død?
Det var også deres felles hjem offisielt, helt frem til politiet skiftet hovedhypotese. Hvis du ser det på den måten...
Senast redigerad av Lurenskog 2020-08-15 kl. 19:35.
Citera
2020-08-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Kanskje det er omvendt? Kan våt asfalt vaske bort rusk og rask? Hvis du har varmekabler i gulvet, og våte/rene sko, vil man da gjenfinne disse avtrykkene etter et døgn? Etter en uke? Hva bygger du teorien din på?
Hvorfor er det kun ths spor som mangler. Politiet har identifisert de andre som var ved boligen. Ser ut som th har gjort det meste selv, kanskje med unntak av bortkjøring. Jeg er rimelig sikker på at th ikke har et sikkert alibi mellom 10.07 og 11.18.
Citera
2020-08-15, 19:32
Medlem
Citat:
Overdreven sitering her.

Jeg er sitert flere ganger, og til og med samme sekvens sitert minst to ganger.

Hva betyr dette egentlig??

Bombardering av tråden med sitater og brokker av andres innlegg. Bare støy og spam, så langt jeg kan se.
Hvis du ser Jayces innlegg og mine svar til Jayce, så forsøkte jeg bare å få frem noen poeng.
Citera
2020-08-15, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
1) Muligens fordi du snakker som at TH har "vunnet" når du beskriver det som hans hjem.
2) Det var deres felles hjem da handlingen skjedde og det ble et åsted.
3) Det er vel status qoue, og grunnlag for undersøkelser der inntil AEH er 100% konstantert død?
1) Det har jeg ikke tenkt.
2) Enig.
3) Ja du har rett i at det ikke er 100% slått fast at AE ikke lever.

1) SH bruker også ordene sitt eget hjem.

Det er helt klart belastende for Hagen å ikke kunne flytte hjem, ifølge hans forsvarer Svein Holden.
– Det er krevende for en godt voksen mann å ikke ha tilgang til egen bolig. Han har blitt godt kjent og det er klart det er ekstra belastende å ikke kunne søke tilflukt i sitt eget hjem. Han har blitt en offentlig person mot sin vilje, sier Holden videre før rettsmøtet begynner.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...kt-i-eget-hjem
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-15 kl. 19:41.
Citera
2020-08-15, 19:37
Medlem
Citat:
Hvis du ser Jayces innlegg og mine svar til Jayce, så forsøkte jeg bare å få frem noen poeng.

Jeg ser at du siterer meg og lager kjempelange innlegg som gir absolutt null mening. Jeg regner det som spam og har rapportert det.

Det må da være en uting å sitere mine innlegg i ditt svar til en annen debattant.
Citera
2020-08-15, 19:40
Medlem
Citat:
Jeg ser at du siterer meg og lager kjempelange innlegg som gir absolutt null mening. Jeg regner det som spam og har rapportert det.

Det må da være en uting å sitere mine innlegg i ditt svar til en annen debattant.
Fetad: Det var for å få frem sammenhengen og poengene.
Citera
2020-08-15, 19:41
Medlem
Citat:
1) Det har jeg ikke tenkt.
2) Enig.
3) Ja du har rett i at det ikke er 100% slått fast at AE ikke lever.
Flott
1. Noen ting bør man tenke seg gjennom to ganger før en skriver, det blir sensitivt når en kvinne er borte, og det eneste ektemannen tenker på er å få sitt hus tilbake.
Ikke stygt ment. Jeg har selv tråkket noen på tærne ved å involvere flere i familien, så jeg har fått passet påskrevet selv
3. Ja, uansett hva en måtte tro og finne sannsynlig, så er det faktisk ikke bevist at hun er død.

Til din edit: Det er bare SH som gjør jobben sin for TH.
Senast redigerad av Lurenskog 2020-08-15 kl. 19:45.
Citera
2020-08-15, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Flott
1. Noen ting bør man tenke seg gjennom to ganger før en skriver, det blir sensitivt når en kvinne er borte, og det eneste ektemannen tenker på er å få sitt hus tilbake.
Ikke stygt ment. Jeg har selv tråkket noen på tærne ved å involvere flere i familien, så jeg har fått passet påskrevet selv

3. Ja, uansett hva en måtte tro og finne sannsynlig, så er det faktisk ikke bevist at hun er død.

Til din edit: Det er bare SH som gjør jobben sin for TH.
Takk! :-)
Men ingen kan vel påstå at "det eneste ektemannen tenker på er å få tilbake huset"?

Om SH: Jo, men SHs valg av ord er vel kanskje noe som er naturlig og som ikke må bety noe negativt?
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-15 kl. 19:49.
Citera
2020-08-15, 19:54
Medlem
Citat:
Takk! :-)
Men ingen kan vel påstå at "det eneste ektemannen tenker på er å få igjen huset"?
Vanskelig å vite egentlig, siden det omtrent er total stillhet fra mannen? Det eneste jeg har hørt fra ham er at han vil ha tilbake huset sitt. Har han noengang ytret ønske offentlig om å få AEH hjem en eneste gang? Selv altså, ikke gjennom advokat, eller brevet fra hestejenta.
Siden du er Google-mesteren her, kan du kanskje hjelpe hjelpe TT med å finne noe direkte uttalelse fra TH om at han ønsker noenting annet enn å bli ferdig med søket så han kan flytte hjem?
Citera
  • 3243
  • 3643
  • 3693
  • 3742
  • 3743
  • 3744
  • 3793
  • 3843
  • 4243

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera