2020-08-18, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Snn er det og det er akkurat det du selv har gjort hele tiden mens du har vrt her i trden.
Begge sklene skal veies fr dommen - snn m det vre - og det m du tle.

Vi har hrt dine tanker om hva du ville gjort og sagt hvis du var dommer i denne saken - men det er du ikke - takk og lov.
Jeg er veldig glad for at du og flere andre her p FB holder flere muligheter pne og at dere ikke har bestemt dere for at ektemannen er skyldig.
Citera
2020-08-18, 21:01
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg er veldig glad for at du og flere andre her p FB holder flere muligheter pne og at dere ikke har bestemt dere for at ektemannen er skyldig.

At man tror ektemannen str bak er alts det samme som ha bestemt seg for det?

Den m du forklare litt nrmere.
Citera
2020-08-18, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dette er et diskusjonsforum - ingen domstol.

Jeg gidder ikke lese metervis med henvisninger og linker og spryt og fantasier og konstruksjoner og tullball.

Heldigvis er det frivillig hva man vil bruke tiden sin p.
Litt tpelig vri p det, siden det er du som forestilte deg hvordan du ville opptre som dommer i denne saken.

Det veie skler var en referanse til se flere sider av saken vi diskuterer og spekulerer i.

Politiet m ogs sees i smmene i retten - hvis det skjer - derfor skrev jeg "fr dommen".
Citera
2020-08-18, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
At man tror ektemannen str bak er alts det samme som ha bestemt seg for det?

Den m du forklare litt nrmere.
Les innlegg #45135 s forstr du det.
Citera
2020-08-18, 21:26
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Les innlegg #45135 s forstr du det.

Nei?
Citera
2020-08-18, 21:28
Medlem
Citat:
Takk for informasjon! I det innlegget (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31 nevner du bilder der to ansatte ser nesten helt identisk ut. Hvor kan man se de bildene?

Jeg tenker ogs at det er en mulighet for at det er slik som du skrev her; at TH og politiet samarbeider om en strategi.
Tror det var et intervju i en artikkel om verkstedet (+ Facebook).
Citera
2020-08-18, 21:29
Medlem
Citat:
Nei?
Da kan jeg ikke hjelpe deg.
Citera
2020-08-18, 21:37
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Da kan jeg ikke hjelpe deg.

Det hadde jeg en anelse om at du kom til svare.

Jeg ser ingenting i det innlegget, eller i noen andre innlegg forvrig, hvor noen har bestemt seg for at TH str bak dette.

Jeg ser derimot flere, meg inkludert, som sier de tror TH str bak ugjerningen mot AEH, og jeg etterlyser begunnelser for pst at det er det samme som ha bestemt seg for at TH str bak.

Hvis jeg skal bruke samme logikk s kan jeg peke p flere brukere her p trden som tilsynelatende har "bestemt seg" for at TH er uskyldig.

Jeg gidder derimot ikke beskylde noen for ha "bestemt seg" for at TH er uskyldig, fordi det er helt meningslst.

Like meningslst som pst at noen har "bestemt seg" for at TH str bak bare fordi de gir uttrykk for at det er det de tror.
Citera
2020-08-18, 22:10
Medlem
Citat:

Jeg ser ingenting i det innlegget, eller i noen andre innlegg forvrig, hvor noen har bestemt seg for at TH str bak dette.

Jeg ser derimot flere, meg inkludert, som sier de tror TH str bak ugjerningen mot AEH, og jeg etterlyser begunnelser for pst at det er det samme som ha bestemt seg for at TH str bak.

Hvis jeg skal bruke samme logikk s kan jeg peke p flere brukere her p trden som tilsynelatende har "bestemt seg" for at TH er uskyldig.

Jeg gidder derimot ikke beskylde noen for ha "bestemt seg" for at TH er uskyldig, fordi det er helt meningslst.

Like meningslst som pst at noen har "bestemt seg" for at TH str bak bare fordi de gir uttrykk for at det er det de tror.
Jeg synes at det er stor forskjell p:
1) skrive /formidle at man tror at en hypotese (og eventuelt en utvalgt og navngitt GM) er mer sannsynlig enn andre hypoteser og andre GM og samtidig vre pen for at det finnes en annen lsning p saken (andre hypoteser og andre GM),
og
2) skrive/formidle at man er overbevist om at en utvalgt hypotese og at en utvalgt navngitt GM er den eneste lsningen som kan finnes (og dermed ikke vre pen for andre mulige lsninger).

1) Vil jeg ikke kalle ha bestemt seg for en hypotese og ha bestemt seg for hvem som er GM.
2) Vil jeg kalle ha bestemt seg for en hypotese og ha bestemt seg for hvem som er GM.

(Jeg er ikke overbevist om noen hypotese eller om hvem som er GM eller om hvem som er uskyldig og hvem som er skyldig i denne saken. Jeg er pen for mange forskjellige lsninger p saken).
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-18 kl. 22:25.
Citera
2020-08-18, 22:18
Medlem
Citat:

Da kan jeg berolige deg med at vi er enig. Det bestemme seg, kontra det tro, er nrliggende.
S lenge jeg fr bestemme selv hva jeg mener og tror, s er det fryd og gammen - s kan andre mene og tro hva de vil. La meg minne om at denne saken er preget av indisier - ikke beviser.
Dette er et diskusjonsforum, og s lenge vi holder oss til saken, og bruker argumentasjon istedet for personangrep, s kan vi ogs vre uenig.
Citera
2020-08-18, 22:29
Medlem
Citat:
Jeg er usikker p det med temperatur og luftfuktighet. Men angende AF ble det beskrevet en teori om at levningene av AF kan ha blitt godt bevart i mudderet i bunnen av innsjen.
Det du skrev om begge kroppene, hvem tenkte du p i tillegg til levningene av AF som ble funnet i innsjen Holden?

Edit: Det gikk opp for meg at du kanskje tenkte p AE og samme tid p ret.

Jeg vet ikke om temperatur og luftfuktighet har innvirkning p bevaring av levninger. Kanskje er den strste innvirkningen p bevaring det at levningene synker ned i mudder, myr, leire el.l.?

Les om likvoks s finner du ut hva som m til.
Citera
2020-08-18, 22:32
Medlem
Theforeigners avatar
En frga till dom hr som tror att det r sannolikt att TH r oskyldig:

Vad tror ni att orsaken r till att polisen nyligen fick medhll i att TH inte fr tervnda till sitt hus?

Fr det var vll samma myndighet som sist satte TH p fri fot efter att han blev arresterad och satt fngslad ngon vecka eller?

S ngot sorts nytt bevismaterial mste vl polisen har lagt fram som har ftt samma myndighet att
ndra mening och tycka att dett nd r ngot omkring TH som r suspekt och som mste underskas ytterligare... eller ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in