Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Nej det är det inte men jag vet att det är långt bortom din kognitiva förmåga att ta in.
Jag vet två skribenter som skulle kunna falla in under din föraktfulla kategorisering av "sk piloter och andra experter som alla verkar ha gått på Boeings utbildningskurser" och båda är yrkespiloter, en av dom är typad på Max och utan att ha ett uns av sakkunskap dristar du dig att betvivla deras kunskaper? Patetiskt. Har du öht spakat ett riktigt flygplan i ditt liv?
Jag ber jag att få fråga vad du har för kvalifikationer inom området öht? Svaret är givet... håll dig till ryska balsaflyg av modellen Sukhoi T-50... och de kinesiska förebilder du tycks avguda.
Hälsar en gammal flygingenjör från KTH och tidigare yrkespilot.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------------------------------------
Jag trodde inte det skulle behövas men kanske hjälper för aspekt fokus .
Ali som kör bussen i Stockholms Lokal trafik behöver inte vara den bäst lämpade med analyser beträffande
Bussutveckling
Rallyföraren son kör rally behöver inte veta det mesta om motorns egenheter. Styrning bränsleblandning.
Inte ens Astronauten som skal flyga till Månen behöver veta så mycket om Raketers driftsförhållanden
Så med detta synsättet är Piloten inte mer än en stöddigare Bussförare. Med lite snyggare uniform och tjusigare damer omkring sig man kan försöka komma överens med. ( jag vet att det kan låta surt men så kan det vara )
Så pilotens stora ord om sin kompetens behöver inte vara. Värdefullt .Det beror på vem man jämför sig med.
Men han har som första ansats inget att tillföra när det gäller tekniskt naturvetenskapliga analyser av helkroppsdynamik / gränsskikt / aerodynamik / affärsstrategiska beslut / Regler teknik för att nämna några ..
Eller för den delen logik i termer av slutsatser på Bristfälliga underlag .. Vilket har aktualitet i detta fallet när det låter som att Boeing har vilsefört tom FAA
Sanningen är i Juridiska -- Ekonomiska sammanhang ngt man kan forma .Och gör när Brottsutredningar pågår.
Det är menar jag naivt att i detta läget tro att Boeing talar sanning ( frivilligt ) i alla stycken givet de stora belopp som är på spel
och kanske lagföranden. Termen lyder " Lawyer up "
Kritiskt tänkande är inte heller vare sig Piloter eller Raketforskare experter på med nödvändighet.
Nu ser jag här KTH som är en känd utbildnings institution. med gott rykte
Vänligen kom då med svaren teorier analyser om de Specifika frågorna annat än kalla andra dumma det har jag redan sagt är riskabelt och inte heller Konstruktivt.
fex
Varför har man stoppat in MCAS ..om det bara var frågan om Spakkrafter varför påverka Flygläget styrytor
Kom med en aerodynamisk dynamisk analys om påverkan pga Motorns placering vid hög AoA full last
Går inte det kan det vara läge på att säga jag är mycket bättre smartare än ni andra "Bönner " men jag har inte heller annat än Gissningar att komma med eftersom Boeing Mörkar fakta.