Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-25, 11:03
Medlem
MISSTÄNKTA GÄRNINGSMÄN

1) @li J@h@ni @sl, 99O7O5-82I9
Upplands Väsby

2020-07-02:
Mordbrand, 13 kap 1 § 1 st brottsbalken

2020-02-06
1. Olovligt brukande, 10 kap 7 § 1 st brottsbalken
2. Olovlig körning, 3 § 1 st 1 men trafikbrottslagen (1951:649)
3. Rattfylleri, 4 § 2 st trafikbrottslagen (1951:649) i sin lydelse före 1 juli 2019
4. Ringa narkotikabrott, 1 § 1 st 6 p och 2 § narkotikastrafflagen (1968:64)

2019-04-29
Ringa stöld, 8 kap 2 § brottsbalken

2018-06-26
Ringa narkotikabrott, 1 § 1 st 6 p och 2 § narkotikastrafflagen (1968:64)

2016-04-04
Stöld, 8 kap 1 § brottsbalken

2017-07-03
Narkotikabrott (ringa)

2) Moh@med-@min El H@ni, O2O2I8-4O32
Solna
Ostraffad
Citera
2020-08-25, 11:06
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grusjavoj
Nära bekant med BO-1's familj, här kommer lite fakta:

Två väluppfostrade 16-åriga killar, på väg hem från kamrats födelsedagsfirande. (Ja, svenska och nyktra för er som tvivlar.)

Telefonkontakt med föräldrar kl. 23, meddelar BO-1 att de är på väg hem och snart hemma. (de går på vägen utmed Norra begravningsplatsen, ca. 15 min kvar att promenera hem.)

Kl. 0000 ringer förälder till BO-1 polisen och begär hjälp för att något måste ha hänt. Får till svar något i stil med: "Har de sagt att de är på väg hem, så är de säkert det. Oroa er inte." Varpå pappan till BO-1 ger sig ut på cykel i området och letar utan att hitta dem.

Kl. 0900 ringer telefonen från Södersjukhuset som meddelar att sonen finns där.

Under söndagen framkommer sedan att de två pojkarna blivit slagna i huvudet med en större trädgårdsspade och indragna i skogen. Misshandeln har sedan fortsatt med hjälp av tändare, upphettade föremål samt "vassa föremål". När GM har "trippat av" och släpper kontrollen så flyr BO-1 & 2 och hittar den person som hjälper dem ringa 112.

Det är vad jag vet nu.

Tack för info. Helt fruktansvärt för killarna med föräldrar. Framför Flashbacks samlade deltagande och önskan om ett raskt tillfrisknande.

Förstår om det inte är läge att ange namn på killarna med tanke på deras ålder, men annars tror jag viljan att skicka krya på dig-kort och blommor är stor här.

Förövrigt anser jag att asen som gjort detta omgående skall kastas ur landet. Om det inte går på grund av svenskt medborgarskap eller verkställighetshinder är livstidsstraff andrahandsvalet. Återinför straffarbete, t ex i något dagbrott där en tungjobbad bergart bryts.
Senast redigerad av Frontlinjen 2020-08-25 kl. 11:16.
Citera
2020-08-25, 11:09
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Du hävdade att anhöriga till GM skulle kunna åtalas för samröre med terrorism, när det inte finns några indikationer på att de skulle vara inblandade överhuvudtaget. Och att det skulle vara någon politisk motiv bakom brottet har jag svårt att tro.

Du har fortfarande inte förklarat varför anhöriga till GM skulle åtalas/dömas för samröre med terrorism. Med all respekt så verkar du fortfarande inte vara direkt insatt i hur de svenska lagarna och rättväsandet fungerar.
Läs mitt inlägg en gång till så kanske du förstår vad jag menar. Eller inte.
Citera
2020-08-25, 11:11
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
När det gäller mindre brott, visst. Men grövre brott då håller de tyst om GM är rikemansson...

Vi vet inte vem GM är men några godbitar finns i ABs artikel idag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ades-av-vittne
Hur mår de nu, skador?
– Jag vet ingenting om det, har inget besked om de är kvar på sjukhus.
Anders Tordai vill inte uttala sig om någon eventuell koppling mellan gärningsmännen och offren, av respekt för de drabbade.

De misstänkta förövarna, som är i 20-årsåldern, är enligt uppgifter till Aftonbladet kända av polis och socialtjänst sedan tidigare.
De har bland annat dömts för stöld, ringa narkotikabrott och olovlig körning.
En av dem har dessutom varit misstänkt i ett fall av mordbrand. Det gällde då en bil som ska ha anlagts i ett försök till försäkringsbedrägeri.

Förutom kriminalitet har åtminstone en av gärningsmännen en lång historia av psykisk ohälsa och LVU-placeringar. Det aggressiva beteendet debuterade redan i skolåldern. Sedan 12-årsåldern har personen figurerat i olika utredningar gällande rån och hot, då riktat mot yngre elever. Enligt socialtjänsten har föräldrarna brustit i sin omsorg och inte försett barnet med nödvändig medicinering.
-Formuleringen om BO och GM känner varandra är så konstig att vi måste dra slutsatsen att de gör det.
-Om detta är ensamkommande gatubarn som det hävdas(felaktigt?) i tråden så kom de hit senast i 12-årsåldern med sina föräldrar.
-GM har en koppling till narkotika via dom, så droger bör ha varit inblandade.
Citera
2020-08-25, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissedogg
MISSTÄNKTA GÄRNINGSMÄN

1) @li J@h@ni @sl, 99O7O5-82I9
Upplands Väsby

2020-07-02:
Mordbrand, 13 kap 1 § 1 st brottsbalken

2020-02-06
1. Olovligt brukande, 10 kap 7 § 1 st brottsbalken
2. Olovlig körning, 3 § 1 st 1 men trafikbrottslagen (1951:649)
3. Rattfylleri, 4 § 2 st trafikbrottslagen (1951:649) i sin lydelse före 1 juli 2019
4. Ringa narkotikabrott, 1 § 1 st 6 p och 2 § narkotikastrafflagen (1968:64)

2019-04-29
Ringa stöld, 8 kap 2 § brottsbalken

2018-06-26
Ringa narkotikabrott, 1 § 1 st 6 p och 2 § narkotikastrafflagen (1968:64)

2016-04-04
Stöld, 8 kap 1 § brottsbalken

2017-07-03
Narkotikabrott (ringa)

2) Moh@med-@min El H@ni, O2O2I8-4O32
Solna
Ostraffad
Kan du v.v. länka till denna information?
Tack,
Citera
2020-08-25, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hur ska anhöriga göra när de "släpper ut allt i media"? Tidningar och TV lär ju knappast publicera namn och bild på de skyldiga. Ska dom skriva på Flashback kanske? De flesta vet inte ens att Flashback existerar. Eller Facebook? Inläggen där förövarna avslöjas lär tas bort omedelbart. Facebook är griniga med sånt, i synnerhet om de skyldiga råkar vara negrer.
Det är år 2020. Finns massor av bra alternativmedia på youtube. Swebtv, Samhällsnytt, exakt 24 osv. osv. Man kan även tala med vänner, kollegor osv som sen i sin tur skriver på Facebook och Flashback osv. Om man skriver smidigt så blir man inte avstängd.... tror jag... ? Hur som haver är det JÄTTEVIKTIGT att alla får veta. Tystnad är lika med att vara medberoende till en oerhört psykopatisk alkoholist (regeringen) som vill oss ont. Som lovar runt och håller tunt. Som ljuger i stort sett jämt. Om vi inte stoppar detta så blir många av våra barn skadade för livet..
Senast redigerad av karanan 2020-08-25 kl. 11:16.
Citera
2020-08-25, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Px77
Kan du v.v. länka till denna information?
Tack,

Vaddå länka. Den finns inte offentligt.
Citera
2020-08-25, 11:22
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Vi vet inte vem GM är men några godbitar finns i ABs artikel idag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ades-av-vittne
Hur mår de nu, skador?
– Jag vet ingenting om det, har inget besked om de är kvar på sjukhus.
Anders Tordai vill inte uttala sig om någon eventuell koppling mellan gärningsmännen och offren, av respekt för de drabbade.

De misstänkta förövarna, som är i 20-årsåldern, är enligt uppgifter till Aftonbladet kända av polis och socialtjänst sedan tidigare.
De har bland annat dömts för stöld, ringa narkotikabrott och olovlig körning.
En av dem har dessutom varit misstänkt i ett fall av mordbrand. Det gällde då en bil som ska ha anlagts i ett försök till försäkringsbedrägeri.

Förutom kriminalitet har åtminstone en av gärningsmännen en lång historia av psykisk ohälsa och LVU-placeringar. Det aggressiva beteendet debuterade redan i skolåldern. Sedan 12-årsåldern har personen figurerat i olika utredningar gällande rån och hot, då riktat mot yngre elever. Enligt socialtjänsten har föräldrarna brustit i sin omsorg och inte försett barnet med nödvändig medicinering.
-Formuleringen om BO och GM känner varandra är så konstig att vi måste dra slutsatsen att de gör det.
-Om detta är ensamkommande gatubarn som det hävdas(felaktigt?) i tråden så kom de hit senast i 12-årsåldern med sina föräldrar.
-GM har en koppling till narkotika via dom, så droger bör ha varit inblandade.

Grusjavojs berättelse tyder på ett rent överfall, om det inte är så att killarna undanhållit något för sina föräldrar.

Båda GM verkar bo med sina föräldrar (minst dubbelt så gamla personer med samma efternamn).

Eftersom en av GM är hemmahörande i Solna är det väl inte omöjligt att de strukit runt samt fått för sig att kidnappa och misshandla två random killar är en bra idé.
Citera
2020-08-25, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissedogg
Vaddå länka. Den finns inte offentligt.
Du har väl fått namnen ur häktningsframställan antar jag? Det är en offentlig handling.
Citera
2020-08-25, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Px77
Du har väl fått namnen ur häktningsframställan antar jag? Det är en offentlig handling.

Dom är inte häktade
Citera
2020-08-25, 11:30
Medlem
Vi har lite mer info om Ali J@hani Asl

Kom från Iran 2009-11-26
Blev svensk medborgare 2014-01-09
Citera
2020-08-25, 11:34
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Det lilla felet i ditt "resonemang" är väl att vi faktiskt inte vet om BO var svenskar.

När vi vet det så kan vi ha en bra diskussion om det också.
Därför ger jag dig inte ett, utan TVÅ scenarion, medan du pga obefintlig läsförståelse skriver om ETT resonemang. Blev det för komplicerat för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in