Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-25, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nix, han har fyllt 21 och har belastningsregister sedan innan. Ungdomsrabatten går bort.

Äsch, de hittar på något för att hans tid på anstallt ska bli så kort som möjligt.
Citera
2020-08-25, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Men vad tror ni? Det här kommer sopas under mattan, vita småpojkar som blir torterade och våldtagna.

Fick en notis i SVT Nyheter. Alltså, ett uttalande om att två pojkar har torterats

Jag vet inte vilka brottsoffren är ännu så vet du det kan du med fördel delge den informationen.
Sen är det inledningsvis på en förundersökning så det finns en hel del frågor som inte har svar ännu.

Citat:
Ursprungligen postat av slaskneger
Äsch, de hittar på något för att hans tid på anstallt ska bli så kort som möjligt.

Einstein lagen är lika för alla, så nej man hittar inte något utan i så fall finns det redan.
Citera
2020-08-25, 21:26
Medlem
Citat:
Skiter fullständigt i det då föräldrar har ansvar. Kanske aldrig skulle skaffat barn istället.
Självklart måste man hållas ansvarig för de brott man begått. Samtidigt tycker jag det är viktigt att komma underfund med vilka incidenter, socialt umgänge, vilka beteendemönster och sist men inte minst hur ser deras anknytning till föräldrarna ut? Och det är de sistnämnda jag ifrågasätter, just föräldrarnas omvårdnadsroll. Det är det mest grundläggande inom utvecklingspsykologi är just anknytning och utifrån det vill jag utröna en bristande uppfostran och det är därför jag tycker synd om GM.
Citera
2020-08-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Hur kan den där kvinnliga avdokaten vilja skydda dessa personer? Har hon ingen son dotter som lika väl kunde varit offret här?

Verkligen, dom verkar ha planerat att ta något offer den kvällen.
Jag funderar om GM är rasister också eftersom det inte handlar om något vanligt rån.
Stackars offren säger jag bara, vilken mardröm.

Kurder, de är alltid rasister och hatar oss. Titta på özz, bara hat mot svenskar från det folket. De skyller på oss för varenda trampmina turkarna la ut.
Citera
2020-08-25, 21:27
Medlem
Mrflinks avatar
Det finns nog inget annat land som har så lite känsla för sina egna invånare som Sverige. Man tar bättre hand om kriminella och invandrare än sina svenskfödda invånare. Det fixas och donas så att alla som kommer hit ska få det så bra. Att vissa av dom som kommer hit, inte sköter sig. Det spelar ingen roll. Vi tar bättre hand om dessa än om brottsoffren. Jag tycker att dom som kommer hit ska få ett temporärt tillstånd att vara här. Missköter dom sig det minsta, så åker man ut, gärna hela familjerna så man sätter lite press på alla lata föräldrar. Har man skött sig i 10år så kan man få chansen att bli medborgare. Hade vi gjort detta från början så hade vi sluppit alla dessa kriminella invandrare.
Men så har vi vänstern och Miljöpartiet som tycker att man ska bli svenska medborgare bara man korsar gränsen. Det bevisar ju bara hur ointelligenta dessa partier och deras anhängare är. Skulle vilja se denna flathet som vår regering/riksdag har fungera någon annanstans i världen.
Pengar är inget problem när det gäller att ta hand om dessa problem. När det kommer till annat som inte fungerar i samhället typ skola, vård mm för svenskar. Då finns det inga pengar. Men när det kommer invandrare till skolan, då finns det pengar. Hemspråksundervisning för barnet och föräldrarna. Kostnaden för detta är enormt. Det finns bara ett skitland som ställer upp på sånt och det är Sverige
Citera
2020-08-25, 21:27
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
"Enligt uppgifter till SVT Stockholm ska ungdomarna inte känna de misstänkta gärningsmännen utan har dragits in på kyrkogården och därefter knivhuggits i benen för att försvåra för brottsoffren att springa därifrån.

– Jag kan bekräfta att bägge offren har blivit knivhuggna i benet, säger kammaråklagare Anders Tordai till SVT Stockholm."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...r-pa-kyrkogard

Fyfan, kände tårarna komma, blandning av sorg för de två grabbarna, och otroligt hat mot svinen som gjorde detta.

(...)
Ockupationssoldater som beter sig som man kan förvänta sig av ockupationssoldater. Se dem som dina fiender istället.

Det verkliga hatet ska vi spara åt våra landsmän som bjudit in dessa människor till vårt land i hundratusentals och som också tagit heder och ära av alla som varnat för de sociala konsekvenserna av detta experiment samtidigt som de framställt sig själva som goda och hedervärda medborgare. Här kan vi tala om rättmätiga hatobjekt...
Citera
2020-08-25, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menstruation
Självklart måste man hållas ansvarig för de brott man begått. Samtidigt tycker jag det är viktigt att komma underfund med vilka incidenter, socialt umgänge, vilka beteendemönster och sist men inte minst hur ser deras anknytning till föräldrarna ut? Och det är de sistnämnda jag ifrågasätter, just föräldrarnas omvårdnadsroll. Det är det mest grundläggande inom utvecklingspsykologi är just anknytning och utifrån det vill jag utröna en bristande uppfostran och det är därför jag tycker synd om GM.

Anknytningen? Jag diskuterar inte ens sån smörja. Den ena av dessa killar har ett register och då undrar jag vad som hände innan han var myndig och vilka krav man borde ställa på föräldrarna. Jag tyckte mig läsa om LVU så det kan vara så att han fått flytta runt på olika placeringar och att föräldrarna gett upp. Det är ändå så att föräldrar hat stort ansvar när deras omyndiga telningar är ute på brottslig bana. Kan vara så att både föräldrar och staten har misslyckats totalt-.

AB
Citat:
Förutom kriminalitet har åtminstone en av gärningsmännen en lång historia av psykisk ohälsa och LVU-placeringar. Det aggressiva beteendet debuterade redan i skolåldern. Han har sedan dess figurerat i olika utredningar gällande rån och hot, då riktat mot yngre elever.
Senast redigerad av Browser 2020-08-25 kl. 21:31.
Citera
2020-08-25, 21:29
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Det finns nog inget annat land som har så lite känsla för sina egna invånare som Sverige. Man tar bättre hand om kriminella och invandrare än sina svenskfödda invånare. Det fixas och donas så att alla som kommer hit ska få det så bra. Att vissa av dom som kommer hit, inte sköter sig. Det spelar ingen roll. Vi tar bättre hand om dessa än om brottsoffren. Jag tycker att dom som kommer hit ska få ett temporärt tillstånd att vara här. Missköter dom sig det minsta, så åker man ut, gärna hela familjerna så man sätter lite press på alla lata föräldrar. Har man skött sig i 10år så kan man få chansen att bli medborgare. Hade vi gjort detta från början så hade vi sluppit alla dessa kriminella invandrare.
Men så har vi vänstern och Miljöpartiet som tycker att man ska bli svenska medborgare bara man korsar gränsen. Det bevisar ju bara hur ointelligenta dessa partier och deras anhängare är. Skulle vilja se denna flathet som vår regering/riksdag har fungera någon annanstans i världen.
Pengar är inget problem när det gäller att ta hand om dessa problem. När det kommer till annat som inte fungerar i samhället typ skola, vård mm för svenskar. Då finns det inga pengar. Men när det kommer invandrare till skolan, då finns det pengar. Hemspråksundervisning för barnet och föräldrarna. Kostnaden för detta är enormt. Det finns bara ett skitland som ställer upp på sånt och det är Sverige

Skriver under på varje ord, allt i vårt samhälle som vi byggt upp åt oss själva är hotat.
Citera
2020-08-25, 21:32
Medlem
Citat:
Hur kan den där kvinnliga avdokaten vilja skydda dessa personer? Har hon ingen son dotter som lika väl kunde varit offret här?

För det är hennes jobb.....
Citera
2020-08-25, 21:32
Medlem
Citat:

Det är väl klart att en advokat skall försvara och skydda sin klient. En del verkar tycka att advokater bara bör försvara oskyldiga människor(!) Har det stått i Expressen och på FlashBack att någon blivit gripen för ett brott skall de tydligen inte försvaras av advokat.

Det är förstås en total vettlös inställning. Skyldig är man när dom fallit och vunnit laga kraft.
Självklart skall man ha rätt till advokat oberoende av vilket hemskt brott man anklagas för och hur skyldig man än verkar utifrån vad som skrivs i pressen. Självklart skall advokaten ta upp allt som talar till klientens fördel.

Alternativet är pöbelliknande folkdomstolar av den typ vänstern älskar.
Citera
2020-08-25, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskneger
Kurder, de är alltid rasister och hatar oss. Titta på özz, bara hat mot svenskar från det folket. De skyller på oss för varenda trampmina turkarna la ut.
Fast det är inga kurder. Det verkar vara två somalier. Om det nu spelar roll. Två äckliga idioter som förmodligen inte representativa på något sätt.
Citera
2020-08-25, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menstruation
Missbruk, kriminalitet, LVU och psykisk ohälsa. Bara jag som tycker synd om GM och deras uppväxt? Utan att alls ha någon direkt insyn i deras barndom kan jag som alla andra dra slutsatsen att föräldrarnas roll att uppfostra deras barn ej har varit fullgod.
Att ens ägna en tanke åt GMs oskuld idag, säger nog mycket om dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in