Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-24, 15:42
  #1
Medlem
Hej, jag har för mig att gamla tentor är offentliga handlingar vilket betyder att om man vill ha dessa så kan man begära ut dem från högskolan.
Nu till saken är att jag inte pluggar på någon vanlig högskola utan jag pluggar på FEI och det är en betald uppdragsutbildning.

Jag ville ha gamla tentorna och mejlade dem, dem svara med att dem ”inte brukar ge ut gamla tentor, utan vi hänvisar till kurslitteratur och undervisningen”

Kan jag begära ut dem ändå eller ska jag bara skita i det
Citera
2020-08-24, 16:05
  #2
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoneytAlks111
Hej, jag har för mig att gamla tentor är offentliga handlingar vilket betyder att om man vill ha dessa så kan man begära ut dem från högskolan.
Nu till saken är att jag inte pluggar på någon vanlig högskola utan jag pluggar på FEI och det är en betald uppdragsutbildning.

Jag ville ha gamla tentorna och mejlade dem, dem svara med att dem ”inte brukar ge ut gamla tentor, utan vi hänvisar till kurslitteratur och undervisningen”

Kan jag begära ut dem ändå eller ska jag bara skita i det
Vad är FE?
Citera
2020-08-24, 16:40
  #3
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Vad är FE?
Företagsekonomiska institutet
Citera
2020-08-24, 17:53
  #4
Medlem
Nu vet jag inte men svårt tänka mig tenta offentlig handling men många universitet lägger ut gamla tentor.
Citera
2020-08-24, 19:07
  #5
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Företagsekonomiska institutet
Företagsekonomiska Institutet är ett Aktiebolag och är därför inte berört av offentlighetsprincipen.
https://www.allabolag.se/5562633288/...888-aktiebolag

FE har därför laglig rätt att hålla på sina gamla ex-tentor, men givetvis kan man alltid diskutera om det är så vidare moraliskt riktigt.
Du kan ju alltid försöka goggla upp något matnyttigt om du inte tjata loss någon gammal tenta ifrån din lärare.
Citera
2020-08-24, 19:18