Nja, det är ganska mycket av det du skriver som är obekräftat/gissningar. Med reservation för att jag inte läst precis vartenda inlägg då det går snabbt i tråden nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Två svenska barn är på väg hem från en födelsedagsfest.
Finns ingenting sagt om etnicitet på BO, eller varför BO var ute. Detta är ännu helt okända uppgifter.
Citat:
De stöter ihop med gärningsmännen, 18 och 21 år gamla. Gärningsmännen ska enligt uppgift försökt sälja knark till barnen. Då barnen inte vill köpa blir de istället indragna på en kyrkogård.
När det gäller knarket så har det framförts som en möjlig förklaring av rättsväsendet, men inte bekräftat på något sätt.
Citat:
Där blir de knivhuggna i benen så de inte ska kunna fly. De blir avtvingade kläder och andra tillhörigheter. De torteras och blir våldtagna under 10 timmar.
Detta verkar alltihop vara bekräftade uppgifter.
Citat:
Runt 8 -tiden på morgonen försöker gärningsmännen gräva ned offren levande på kyrkogården då ett vittne upptäcker vad som händer och då försöker gärningsmännen fly.
Bekräftade uppgifter att de begravt dem i en grop, men ej bekräftat om detta var det sista de gjorde. Det kan t.ex. varit så att det skedde tidigare under natten som en skenavrättning, men att de slutat med gropen på morgonen i god tid innan 8-9. D.v.s. vi vet ej om det var pågående när vittnet avbröts.
Citat:
De grips dock snabbt av polisen. Detta är alltså vad som har hänt.
Jag tror ju inte att det är någon slump att barnen är svenska och gärningsmännen importerade. Eller vad tror ni andra?
Som sagt, se ovan. Inte alls säkert att det är exakt så det hänt. Finns inget som direkt talar emot att det du skriver, men det är heller inte alls bekräftat.
Jag kan personligen inte komma på att jag sett eller läst om förnedringsrån som utförts av svenskar, nej. Så där är det nog inte någon slump utan istället en trend. Däremot har jag sett många fall där det även är invandrare som är BO.
Citat:
Såg förresten en dokumentär om Anton Lundin Pettersson som visades på TV ikväll.
Kommer ihåg hur Stefan Löfven besökte Trollhättan efter det dådet. Tror ni Stefan Löfven kommer uttala sig fördömande om detta dåd och besöka kyrkogården, offren och deras anhöriga?
Anton Lundin Petterson genomförde ett politiskt motiverat terrordåd där offer avled. I detta fallet verkar det inte vara politiskt motiverat och ingen har avlidit. Ur de aspekterna finns det mindre anledning för en statsminister att uttala sig.
Däremot verkar dessa GM drivas av en psykotisk sadism som inte nödvändigtvis behövs hos politiska terrorister, som istället agerar efter politisk övertygelse. Breivik t.ex. behövde ju droga ner sig för att mentalt klara av att mörda så många barn. Att dessa två GM gör detta på, vad det verkar för dem, lite spontant sadistskoj är så sjukt i huvudet att det inte går att greppa. Och ur den aspekten kan jag tycka att Stefan Löfven borde uttala sig på något sätt. Svårt att vet vad han ska säga bara då de flesta, åtminstone för tillfället, nog skulle kunna tänka sig att införa öga-för-öga-lagstiftning á la Sharia för dessa två. Det är i dessa lägen som det är extra viktigt att behålla sin kyla och värna rättssamhället, även om man bara vill skära kukarna av de två GM och kväva dem med dem.
Citat:
Förnedringsrånen verkar bara bli fler och grövre och grövre. Kommer ihåg de två gärningsmännen som kidnappade en kille och höll honom som fånge hela natten. De avslutade med att tvinga av honom alla kläder och kissa honom i ansiktet samtidigt som de sparkade honom. Också det ett helt slumpmässigt utvalt offer. Jag undrar varför invandrare känner sådant hat mot svenskar som erbjudit dem en fristad när de flytt krig och påstått förtryck. Är detta tacken?
De gärningsmännen bodde i Skarpnäck. Vad blev de dömda till för straff?
Edit: De rånarna blev även kända som "pissrånarna" här på Flashback.
Förnedringsrånen verkar bli fler och grövre, ja. Det är fortfarande betydligt lägre risk att bli utsatt för brott idag i Sverige än jämfört med de flesta åren bakåt. Men denna typ av brottslighet ser mycket riktigt ut att gå uppåt.
Som jag skrev innan är det dock inte bara riktat mot svenskar, utan även mot andra invandrare. Och tt sen skriva att "invandrare" som att alla i någon form av kollektiv grupp känner hat mot "svenskar" är att dra väl många över samma kam. De allra, allra flesta invandrare gör inte såhär och läser om detta brott med samma avsky som oss infödda. Det vet även du. Men det är absolut en trend att förnedringsrånen blir fler och det verkar vara invandrarungdomar som genomför dem.
Jag tror det beror på en ökande kriminalitet och med det följande hänsynslöshet bland invandrarungdomar som inte ser någon framtid utifrån rådande förutsättningar. Observera att jag inte menar att det skulle rättfärdiga sådana avskyvärda handlingar, men det kan förklara varför det sker. Man tror inte att man kan lyckas i Sverige om man är invandrare (vilket är fel, jag har flera goda vänner med invandrarbakgrund som gjort det) och ger sig istället som en quick fix in i brottslighet och det gör att du tappar din empati och istället får smak för makt. Att förnedringsråna ger dig dels en intäkt men också en maktkänsla som jag gissar att de går igång på. Kombinera det med att man tappat sin empati desto mer kriminella handlingar man utfört så blir det en farlig kombo.
Hoppas nu du, och andra i tråden, kan svara seriöst på detta och inte stämpla mig som PK/Kommunist/vänsterbliven bara för att jag värnar rättssamhället och inte vill utvisa alla araber.