2020-08-30, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Dersom TH hadde lest hele trusselbrevet, hadde han ogs ftt med seg at yngste datter var nevnt spesifikt, med navn p bde henne og ektemann.
Han ringte bde eldste datter 13.40 og snn 14.00 etter ha lest trusselbrevet.

Hvorfor ringte han ikke yngste datter? Som til og med var nevnt med navn i brevet. Det var det frste jeg ville ha gjort.
Naturlig ringe frst til de som bodde i nromrdet. Kan godt hende at eldste datter eller snn varslet yngste datter.
Citera
2020-08-30, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
OM det var s att det finns triangeldrama och / eller prostituerad som bakomliggande motiv dr allting startade - s r det vl ganska ltt att klaga p den man som man bedrar.
Om inte barnen och ingen annan utom en enstaka vninna kan vittna om att AEH sagt s,
lr det inte ha handlat om ngon strre vldsamhet.
Begreppet "brutal" r subjektiv och kan betyda psykisk brutalitet. Annars tnker jag att AEH
skulle kommit med konkreta exempel p fysisk brutalitet, utfrt p fysiskt eller fysiskt/psykiskt maner som "TH slog mig ver ansiktet"
eller "TH slngde igen drren med all kraft", "Han kte hemifrn med en rivstart istllet fr att ta mig med", "Han skrek NOLLA t mig" osv.
Det hade kommit fram!
Jag har inte sagt att jag tror att TH r utan temperament eller vissa aggressioner.
Men jag tror inte man ska lgga s stor vikt vid sdant uttalande till en vninna - just nu.
Hur kta er man egentligen i 70 rs alderen? Prostitusjon og trekant drama... jaja, man skal aldri si aldri... Er det overveiende sannsynlig? De fleste 70 ringer har sltt seg litt mer til ro, tror jeg, p slike ting i livet. Hvis TH str bak, s m man prve se for seg tankegangen til en meget unormal person. Det er ikke enkelt, men man kan google hva som er typiske kjennetegn.
Citera
2020-08-30, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Lite trolig. Men vil ikke forhndsdmme. Blir en spennende rettsak. Som fortjener en egen trd.
Ja, enig.Kan nesten ikke vente p nye bevis og indisier som da m legges fram. Sammen med en tidslinje. Selv har jeg en flelse av at det er TH eller en kollega p kameraet i Lrenskog sentrum. Det er ikke en ung mann vi ser. Skulle han vrt innleid, ville han trolig vrt yngre. Det skal VELDIG mye til for at TH blir dmt med de bevisene og indisiene som pr idag er offentlige. Er vel egentlig klin umulig. S dersom det blir en rettssak, s har politiet mer p lager. Men jeg har mine tvil...
Citera
2020-08-30, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Dette er liksom ikke tiden for ha hemmeligheter lenger.

Politiet har siktet TH for ha drept eller medvirket til drapet p sin kone.

TH vet at politiet mistenker han.

Da sier man "ok, hva kan jeg si, gjre, hjelpe til med eller bidra med, for at dere kan utelukke meg som mistenkt?"

Jag tycker ditt resonemang r ganska naivt.
TH har varit samarbetsvillig men av naturliga orsaker dragit sig tillbaka d han
mrker att polisens frgor gr ut p att gra honom skyldig.
De stller frmodligen knepiga frgor och det kan vara ltt att sga fel d man blir provocerad och krnkt.
Jag tror TH menar att han redan sagt allt.
Jag tror han varit intresserad av att hjlpa polisen med att hitta AEH och att ge polisen tips om ev GM.
Tnk, han r rubbad ur sin normala tillvaro, som han frsker anpassa sig till helt igen.
Det r livsviktigt fr honom att anknyta till sitt arbete -
inte att samarbeta med polis som bara envisas med att han r skyldig.
De har lurat honom. Varfr och hur ska han d samarbeta?
Senast redigerad av Moschata 2020-08-30 kl. 16:56.
Citera
2020-08-30, 16:53
Medlem
Citat:
Jag tycker ditt resonemang r ganska naivt.
TH har varit samarbetsvillig men av naturliga orsaker dragit sig tillbaka d han
mrker att polisens frgor gr ut p att gra honom skyldig.
De stller frmodligen knepiga frgor och det kan vara ltt att sga fel d man blir provocerad och krnkt.
Jag tror TH menar att han redan sagt allt.
Jag tror han varit intresserad av att hjlpa polisen med att hitta AEH och att he polisen tips om ev GM.
Tnk, han r rubbad ur sin normala tillvaro, som han frsker anpassa sig till helt igen.
Det r livsviktigt fr honom att anknyta till sitt arbete -
inte att samarbeta med polis som bara envisas med att han r skyldig.
De har lurat honom. Varfr och hur ska han d samarbeta?

Hva vet du om at TH har vrt samarbeidsvillig ? Det eneste som har kommet fram er at han har vrt lite samarbeidsvillig.
Citera
2020-08-30, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Hur kta er man egentligen i 70 rs alderen? Prostitusjon og trekant drama... jaja, man skal aldri si aldri... Er det overveiende sannsynlig? De fleste 70 ringer har sltt seg litt mer til ro, tror jeg, p slike ting i livet. Hvis TH str bak, s m man prve se for seg tankegangen til en meget unormal person. Det er ikke enkelt, men man kan google hva som er typiske kjennetegn.

Jag hller med ...
Det r faktiskt lngskt att tnka sig en prostituerad med hallik i detta sammanhang.
Liksom att AEH skulle ha en pgende aktiv relation med ngon hemlig man vid hennes lder.
Jag ville bara gra litet teori av detta, fr att testa ...
Jag menar som frklaring till att TH verkar som att han "dljer ngot".
Jag har hela tiden trott
1. Det handlar om ekonomiskt motiv.
2. Att TH r krnkt och trtt p polisens ensidighet, att han helt enkelt inte kan stlla
upp p att samarbeta med dem mot sig sjlv, s som oskyldig.
Citera
2020-08-30, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Hva vet du om at TH har vrt samarbeidsvillig ? Det eneste som har kommet fram er at han har vrt lite samarbeidsvillig.

Han stllde ju upp i brjan p frhr av polisen, eller hur ...
Han kom med tips till polisen. bde om ev GM och hur AEH kan tnkas reagera
Han har ven svarat p frgor om han r svartsjuk, med att det r normalt i relationer
med en del svartsjuka.
Det har ju sttt att lsa mest verallt.
Och nu r han trtt-
Citera
2020-08-30, 17:04
Medlem
Citat:
Han stllde ju upp i brjan p frhr av polisen, eller hur ...
Han kom med tips till polisen. bde om ev GM och hur AEH kan tnkas reagera
Han har ven svarat p frgor om han r svartsjuk, med att det r normalt i relationer
med en del svartsjuka.
Det har ju sttt att lsa mest verallt.
Och nu r han trtt-

Kanskje du kan dokumentere at TH har vrt samarbeidsvillig ?
Citera
2020-08-30, 17:08
Medlem
Citat:

Nej jag har inte antecknat var jag lst allt.
Vi vet ju till exempel att han inte ville skriva under frhr som han varit i drfr
att de inte stmde med de frgor och svar han varit med om.
D har han ju varit i frhr, eller hur.
Det r en tid tillbaka jag lste om frhren med TH, jag trodde att alla knde till det.
?
Citera
2020-08-30, 17:24
Medlem
Citat:
Nej jag har inte antecknat var jag lst allt.
Vi vet ju till exempel att han inte ville skriva under frhr som han varit i drfr
att de inte stmde med de frgor och svar han varit med om.
D har han ju varit i frhr, eller hur.
Det r en tid tillbaka jag lste om frhren med TH, jag trodde att alla knde till det.
?
ja det var feil p bndopptageren. I tillegg var han offer for rasisme under forhret.
Citera
2020-08-30, 17:29
Medlem
Citat:
Har du ikke ftt lest de avisartiklene som omhandler dette?!
Citera
2020-08-30, 17:36
Medlem
Citat:

Kanskje DU i stedet skulle dokumentere at han ikke har vrt samarbeidsvillig?

Hvis du er mistenkt eller siktet i en sak skal politiet informere deg om at du har rett til ikke forklare deg.

Dette vernet mot selvinnkriminering er et meget viktig rettsprinsipp.

Du kan i prinsippet vre bde psykopat, grinebiter, gjerrigknark, stille som graven og til og med opptre mistenkelig.

Det gjr deg imidlertid ikke til en som skal dmmes for drap eller medvirkning til drap.

Ut fra slik jeg kjenner TH fra omtale i media, oppfrer han akkurat slik jeg ville forvente at en uskyldig utgave av TH ville oppfrt seg.

S for meg kan du egentlig bare la vre dokumentere at han ikke har vrt samerbeidsvillig.

Det spiller ingen rolle hva du eller resten av ryktebrsen i folkedypet mtte mene om saken.

You have the right to remain silent...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in