Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-30, 19:07
Medlem
Bajsmohammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
i Sverige halvtid samt bonus fördelar.

Nänä inte för detta människorov+grov misshandel+våldtäkt+grovt rån lägg där till att 21-åringen redan dömts för mordbrand. Det blir livstids fängelse för den mannen
Citera
2020-08-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Nänä inte för detta människorov+grov misshandel+våldtäkt+grovt rån lägg där till att 21-åringen redan dömts för mordbrand. Det blir livstids fängelse för den mannen
Tror inte att han överlever ett fängelsestraff om han inte får sitta isolerad. Han lär ju vara lika populär som Akilov eller Eklund hos de övriga medfångarna.
Senast redigerad av karanan 2020-08-30 kl. 19:42.
Citera
2020-08-30, 19:18
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det är möjligt. Men jag vill inte grotta ner mig i spekulationer kring Hanif Bali-följares eventuella brunhet, det blir OT. Jag skrev "eller annat" och "inte uteslutet". Allt i ett resonemang kring möjliga motiv.

Bra att man skriver om det, men det var inte mycket nytt. Enda var väl att ena MGM slagit en 10-årig flicka i ansiktet när han själv var 12 år.

Citat:

Vi kan hoppas. Men det vore alldeles för snällt. Denna människa förtjänar något bra mycket värre. Och något som inte behöver kosta oss kronor i skatter varje år.
Citera
2020-08-30, 19:19
Medlem
irishrages avatar
Knullade han barnen?
Citera
2020-08-30, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Knullade han barnen?

Nej, dom körde upp föremål i dom under förnedringen.
Citera
2020-08-30, 19:26
Medlem
1876randoms avatar
Citat:
Inte en chans 😂
Citera
2020-08-30, 19:27
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Den 21-årige kurden är alltså sedan tidigare dömd till ett och ett halvt års fängelse för
mordbrand. Hur blir det nu med den strafftiden när han nu snart åker på en ny
fängelsedom? "Konsumeras" tidigare straffet av den dom som väntar eller så bedrövligt illa
är det kanske inte ändå? Den tiden på ett och ett halvt år läggs bara till?

Ursäkta om man framstår som helt galet okunnig, men undrar verkligen över detta.

Hur det än blir så är den importerade människoplågaren säkert ute igen inom 5, 6 år. Tyvärr.
Det är ju så synd att döma för hårt i det här landet.
Han hade kvar att sitta av ett halvår på det straffet eftersom han var häktad ett halvår. Högst troligt förverkas den villkorliga frigivningen nu så att det blir ett år istället, vilket läggs till de år han får för dessa gärningar.
Eftersom riksdagen beslutat om att inte längre ge mängdrabatt vid flerbrottslighet bör dessa MGM bli dömda till mångåriga fängelsestraff ifall de fälls på samtliga punkter. Jag har även för mig att man blir hårdare dömd om man dömts förut, men är inte säker. Däremot har det kunnat bli mildare dom om någon är ostraffad tidigare, vilket är nästan samma sak.
Se punkt 64 i dokumentet nedan (under 4. Beslut).

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...agor_H601JuU11
Citera
2020-08-30, 19:29
Medlem
Larasofts avatar
Jag gissar på åtta år för den äldre. Jämför med bunkerläkarens dom.
Citera
2020-08-30, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Han hade kvar att sitta av ett halvår på det straffet eftersom han var häktad ett halvår. Högst troligt förverkas den villkorliga frigivningen nu så att det blir ett år istället, vilket läggs till de år han får för dessa gärningar.
Eftersom riksdagen beslutat om att inte längre ge mängdrabatt vid flerbrottslighet bör dessa MGM bli dömda till mångåriga fängelsestraff ifall de fälls på samtliga punkter. Jag har även för mig att man blir hårdare dömd om man dömts förut, men är inte säker. Däremot har det kunnat bli mildare dom om någon är ostraffad tidigare, vilket är nästan samma sak.
Se punkt 64 i dokumentet nedan (under 4. Beslut).

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...agor_H601JuU11

Beslutet innebär ju bara att regeringen bör.., vilket än så länge, och knappast i framtiden heller, betyder ett dugg. Hela regeringen var emot. De lär inte göra något.
Citera
2020-08-30, 19:48
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag gissar på åtta år för den äldre. Jämför med bunkerläkarens dom.
Det var väl bara människorov där, inte grov misshandel, grovt rån och våldtäkt. Nå, jag har inte läst domen men det kanske var förmildrande att han åkte till polisstationen med henne. Sedan fick han nog viss rabatt för att han blev av med sin läkarlegitimation, något sådant trumfkort har inte dessa gynnare.
Citera
2020-08-30, 19:49
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Beslutet innebär ju bara att regeringen bör.., vilket än så länge, och knappast i framtiden heller, betyder ett dugg. Hela regeringen var emot. De lär inte göra något.
Det är riksdagen som stiftar lagarna, inte regeringen. Och vissa av dessa åtgärder vet jag är införda, men har inte koll på alla.
Citera
2020-08-30, 19:54
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Tror inte att han överlever ett fängelsestraff om han inte får sitta isolerad. Han lär ju vara lika populär som Akilov eller Eklund hos de övriga medfångarna.
Är det ett problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in