Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-03, 00:08
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Nej det blir du inte.. Har hyresföreningen anlitat folk till att utföra sådant jobb så meddelar hyresföreningen det. Inte montörerna själva som meddelar sådant.

Öppna absolut inte dörren, vad du än gör. Även om du känner för att öppna så kommer dom övertala dig att släppa in dem, du bryter mot det och de blabla, så vek som svensken är så ger han med sig och släpper in.

Och rensa avloppen, handfat/dush/diskbänk är något hyresgästen själva får göra. Aldrig hört en föreningen som skickar folk enbart för sådant.

Företag informerar ofta själva, rensa avlopp gör ofta en fastis, är det stopp i stammen så tror du att du fixar det själv? Dan folk får hjälp med att byta lampor, rensa vattenlås osv osv .

Till ts du verkar instabil som fan , prata med dina grannar. Kolla företaget på ratsit? Ring upp ägaren om det är så osv.
Citera
2020-09-03, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 555ooo
Dom kommer ju imorgon, får inte tag i hyresvärden innan dess.

Öppna inte dörren.

Kontakta hyresvärden och förklara exakt som du gjort här och berätta att du blev osäker.

Bekräftar hyresvärden att det är korrekt att jobbet ska utföras så ber du om ursäkt och säger att du ville vara på den säkra sidan och därför öppnade du inte dörren. Dom får boka om tiden helt enkelt.

Ingen kan klandra dig för det. Verkligen ingen.

Men jag undrar, är detta en troll tråd?
Senast redigerad av Firelinefireline 2020-09-03 kl. 00:39.
Citera
2020-09-03, 00:44
Medlem
Elementarts avatar
Släpp inte in dem, du måste ju förstå att det är något konstigt med det här. De kan ju inte komma två dagar innan och säga att de ska komma in i lägenheten, plus att det är en massa stavfel och särskrivningar är ju ett annat varningstecken. Att de inte har en 'fungeramde' hemsida är ju ett ytterligare ett varningstecken.
Senast redigerad av Elementart 2020-09-03 kl. 00:47.
Citera
Avstängd
Adelaides avatar
Garanterat bedrägeri. Släpp inte in dem i huset!
Citera
Medlem
Pungsvings avatar
Öppna inte dörren. Det är förmodligen kriminella. Det värsta som kan hända är att de är legitima och får komma tillbaka en annan dag. Inte alla är hemma ändå, så de måste komma flera gånger. Kontakta din hyresvärd.
Citera
2020-09-03, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Så kort varsel och att du inte hört något från hyresvärden skriker bluff. Kanske tipsa polisen om att slå till?

Jag fick lappen 2 dagar innan. Det var först dagen efter, strax efter kl 1600 - dagen före - som tanken slog mig att det kanske är bedragare. Dom kommer kl 0800. Drygt 7 timmar alltså.
Citera
2020-09-03, 00:48
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 555ooo
Jag fick lappen 2 dagar innan. Det var först dagen efter, strax efter kl 1600 - dagen före - som tanken slog mig att det kanske är bedragare. Dom kommer kl 0800. Drygt 7 timmar alltså.

Hur dags vaknar hyresvärden? Du kanske kan ringa vederbörande halv 8 imorn bitti?
Citera
2020-09-03, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Företag informerar ofta själva, rensa avlopp gör ofta en fastis, är det stopp i stammen så tror du att du fixar det själv? Dan folk får hjälp med att byta lampor, rensa vattenlås osv osv .

Till ts du verkar instabil som fan , prata med dina grannar. Kolla företaget på ratsit? Ring upp ägaren om det är så osv.

Tror du på fullaste allvar att grannarna kan avgöra om det är bedragare? Och fattar du inte att personer kan utge sig för att komma från ett företag för att lura sig in? Du verkar inte kunna tänka. Läs tråden!
Citera
2020-09-03, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men herregud!!! Svara på tidigare inlägg om vilken hemsida det är. Vad för företag snackar du om?

Du har ju för fan haft två dagar på dig att kontakta hyresvärd eller ringa nedtecknade telenummer till företaget. Vad har du gjort för att reda i det?

Och du tror på allvar att ett samtal till personerna som skrivit lappen skulle avslöja sig själva som falska? Det kommer inte att ge ett dugg. Läs tråden!
Citera
2020-09-03, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Hur dags vaknar hyresvärden? Du kanske kan ringa vederbörande halv 8 imorn bitti?

Hyresvärden har begränsade telefontider under vissa tider, kommer inte få tag i dom. Dom kommer kl 0800.
Citera
2020-09-03, 01:11
Moderator
yz44s avatar
Kan mycket väl vara precis som det står att det är.
Har varit med om liknande där meddelande om åtgärd kommit direkt från utföraren.
Det var också så illa skrivet att jag blev misstänksam, men det var i sin ordning.

Sedan kan man tycka att sådant alltid borde meddelas av brf/hyresvärden.
Citera
2020-09-03, 01:32
Medlem
Snöjs avatar
Alltid när jag fått såna här saker så står det att vi ska lägga en nyckel i ett hål i en låst dörr i källaren, om vi inte är hemma. Hantverkarna måste således få nyckel till den dörren av hyresvärden för att komma in i min lägenhet. Ni har inget sånt och det stod inget om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in