Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Men det har ju att gra med att de inte har ngon annan teori att g efter, n att rikta in sig p den som var nrmast p platsen-
Eller rttare sagt de vill inte-
Varfr har de inte underskt kidnappingsteorin och de andra teorierna lika grundligt nr de inte har ngra bevis mot TH?
Jeg er enig med deg og jeg tror at politiet valgte feil hovedhypotese da de valgte
planlagt drap som hovedhypotese.
Jeg hper at politiet velger gjre mer etterforskning i forbindelse med kidnappingshypotesen. I artikkelen i linken under sto det at kidnappingshypotesen fortsatt jobbes med, s da er det hp om at politiet kanskje velger etterforske den hypotesen grundigere enn de har gjort.
(08.06.2020)
Siden pgripelsen har politiet gjort en del relevante funn som vi mener kan vre egnet til belyse saken ytterligere, og som i hvert fall ikke svekker den rdende drapshypotesen. Det betyr ikke at hypotesen om kidnapping ikke er under arbeid lenger. Den jobbes fortsatt med. Men det er hovedhypotesen som er ytterligere styrket, sier ptaleansvarlig Haris Hrenovica i st politidistrikt til NRK.
fvn.no/norgeogverden/i/P9742b/politiet-om-hagen-saken-hovedhypotesen-styrket-etter-nye-funn
(13.08.2020)
Kripos-etterforsker Christer Svane Andersson forteller videre at politiets etterforskere var i Sloraveien senest for noen dager siden, og at det planlegges nye underskelser. Jevnlig fr politiet svar fra underskelser som kan utlse behov fr gjre nye kriminaltekniske underskelser i Tom Hagens bolig, forklarer han.
Et spor alene betyr ikke ndvendigvis noenting. Det som er utfordrende er sette det i kontekst, det er et stort puslespill. Kan det styrke eller svekke hypoteser? Dette kan igjen fre til nye arbeidsoppgaver. Dette tar tid. Vi trenger tid. Dette er ikke noe quick fix. Formlet har vrt det samme hele tiden, og det er finne Anne-Elisabeth Hagen. Vi er redde for overse, miste eller feiltolke spor. Vi skynder oss langsomt, sier han.
vg.no/nyheter/innenriks/i/9vy5Pw/hagen-huset-i-retten-belastende-aa-ikke-kunne-soeke-tilflukt-i-eget-hjem
Jeg forstr av disse uttalelsene fra politiet at de ikke er sikre p hvilken av hypotesene som stemmer med det som ble gjort mot AE. Og det kan hende at politiet senere m g ut og beklage dypt at de gjorde grove feilvurderinger som frte til at de byttet hovedhypotese fra kidnapping for penger til planlagt drap og at de ble rammet av tunellsyn som forrsaket at de mistenkeliggjorde og siktet seg inn p TH som GM.