2020-09-07, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Det er ikke slik at man kan sikte noen i Norge uten grunn,spesielt i en drapssak. Veldige mange og gode grunner.
Hper du forstr at politiet vet svrt mye mer enn oss. Mesteparten av bevis er fortsatt hemmelige, selv for TH. S tro at det lille som har lekket til media er saken her blir veldig naivt.
Politiet har siktet uskyldige mennesker for drap fr uten bevis. Eksempel: "Far til barna har n status siktet." (FB) Lrenskog Norge, tv barn dda, mamman svrt skadad 19/7 20

De sikter vel ikke noen for drap uten grunn.

Jeg tenker at hvis det hadde vrt bevis for at TH er skyldig i det han ble siktet for, s hadde han ikke blitt lslatt fra varetekt.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-07 kl. 00:46.
Citera
2020-09-07, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Politiet har siktet uskyldige mennesker for drap fr uten bevis.

Jeg tenker at hvis det hadde vrt bevis for at TH er skyldig i det han ble siktet for, s hadde han ikke blitt lslatt fra varetekt.

Hvilke saker mener du at noen har blitt siktet uten bevis?
Citera
2020-09-07, 00:48
Medlem
Citat:
Det hender ganske ofte. Eksempel her:
Citat:
Politiet har siktet uskyldige mennesker for drap fr uten bevis. Eksempel: "Far til barna har n status siktet." (FB) Lrenskog Norge, tv barn dda, mamman svrt skadad 19/7 20

Citera
2020-09-07, 00:57
Medlem
Citat:

Jeg har ofte lest at ved mistenkelige ddsfall og ved ddsfall som kan vre mistenkelige, s sikter politiet ofte den/de som var p stedet. Dette kan vre uskyldige mennesker. Frst etter at politiet har ftt vite ddsrsaken og andre detaljer fra obduksjonsrapporten og etter at politiet har etterforsket saken, kan politiet vite ting som kan peke p uskyld eller skyld hos den/de som de siktet.
Eksempel:
En 26 r gammel mann er pgrepet og siktet etter at en 15 r gammel jente ble funnet dd p et hotell i Sarpsborg torsdag ettermiddag.
vg.no/nyheter/i/K3Q69M/mann-26-paagrepet-etter-at-jente-15-ble-funnet-doed-paa-hotellrom
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-07 kl. 01:15.
Citera
2020-09-07, 00:58
Medlem
Citat:
Det hender ganske ofte. Eksempel her:

Siktelsen i den saken du linker til her ble frafalt etter bare noen timer, han ble ikke engang fremstilt for fengsling.
TH er vrt siktet n i mnedsvis og ingenting tyder p svekket mistanke, heller tvert imot. Det bygger seg mot tiltale og rettssak og da fr vi alle flere svar, slik at vi slipper spekulere.
Det skjer ytterst f justismord i Norge heldigvis.
Citera
2020-09-07, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det kunde ju faktiskt ha rrt sig om megaklantiga kidnappare som lmnat DNA-spr efter sig och som fanns med i registren. Det skulle d betyda att polisen frlorade tv dagars arbete dr dom haft chans att rdda Ann Elisabeth.
Dagbladet skrev at politiet foretok noen underskelser i huset i S4 p forsvinningsdagen:

Samme dag ble det ogs startet omfattende underskelser av huset. Da ble det blant annet gjort funn av flere blodflekker fra Tom Hagen to steder i boligen. Tidligere er det kjent at ogs Anne-Elisabeth Hagens blod ble funnet p det politiet omtaler som stedet.
Dagbladet er kjent med at Tom Hagen ble underskt for skader eller sr som kunne forklare blodsporene, uten at det ble funnet noe.

dagbladet.no/nyheter/tom-hagen-i-nytt-mote-med-politiet/72527256

Jeg leste at TH ble underskt bde den 31.10.2018 og den 01.11.2018 for skader eller sr som kunne forklare blodsporene uten at det ble funnet noen sr eller skader.

Politiets underskelser av boligen etter at 68-ringen forsvant, avdekket et mindre antall blodflekker fra ektemannen p to steder i huset.
Politiet mente dette var en relevant del av mistankegrunnlaget mot Tom Hagen. Det argumenterte Hagens forsvarer Svein Holden sterkt mot da han anket varetektsfengslingen av Hagen til Eidsivating lagmannsrett, fr Dagbladet opplyst.
Iflge Dagbladets opplysninger reagerte Holden blant annet fordi politiet selv ikke mener Hagen har hatt en fysisk rolle i drapet eller forsvinningen. Hagen var ogs beviselig p jobb fra omkring klokka 09.10, dette har flere vitner bekreftet. Der var han ogs da politiet mener hans kone forsvant. Derfor m blodflekker vre avsatt tidligere, og kan derfor ikke vre relevante for selve handlingen.

dagbladet.no/nyheter/fant-tom-hagens-blod-i-boligen/72466731

Nettavisen fr ogs bekreftet at det er funnet mindre mengder blod fra Tom Hagen p badet, noe Romerikes Blad omtalte allerede i slutten av mai.
Politiet har ogs funnet mindre mengder blod fra Tom Hagen p drkarmen til ytterdren, som er like ved badet. I tillegg er det gjort funn av DNA fra ham p sandaler tilhrende Anne-Elisabeth. De ble funnet et annet sted i huset.

nettavisen.no/nyheter/nye-opplysninger-politiet-fant-minst-to-klesplagg-fra-anne-elisabeth-pa-badet-der-de-mener-hun-ble-d rept/3423980411.html
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-07 kl. 01:53.
Citera
2020-09-07, 03:03
Medlem
Citat:
Siktelsen i den saken du linker til her ble frafalt etter bare noen timer, han ble ikke engang fremstilt for fengsling.
TH er vrt siktet n i mnedsvis og ingenting tyder p svekket mistanke, heller tvert imot. Det bygger seg mot tiltale og rettssak og da fr vi alle flere svar, slik at vi slipper spekulere.
Det skjer ytterst f justismord i Norge heldigvis.

Men det har ju att gra med att de inte har ngon annan teori att g efter, n att rikta in sig p den som var nrmast p platsen-
Eller rttare sagt de vill inte-
Varfr har de inte underskt kidnappingsteorin och de andra teorierna lika grundligt nr de inte har ngra bevis mot TH?
Citera
2020-09-07, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men det har ju att gra med att de inte har ngon annan teori att g efter, n att rikta in sig p den som var nrmast p platsen-
Varfr har de inte underskt kidnappingsteorin och de andra teorierna lika grundligt nr de inte har ngra bevis mot TH?
Jeg er enig med deg og jeg tror at politiet valgte feil hovedhypotese da de valgte planlagt drap som hovedhypotese.
Jeg hper at politiet velger gjre mer etterforskning i forbindelse med kidnappingshypotesen. I artikkelen i linken under sto det at kidnappingshypotesen fortsatt jobbes med, s da er det hp om at politiet kanskje velger etterforske den hypotesen grundigere enn de har gjort.

(08.06.2020) Siden pgripelsen har politiet gjort en del relevante funn som vi mener kan vre egnet til belyse saken ytterligere, og som i hvert fall ikke svekker den rdende drapshypotesen. Det betyr ikke at hypotesen om kidnapping ikke er under arbeid lenger. Den jobbes fortsatt med. Men det er hovedhypotesen som er ytterligere styrket, sier ptaleansvarlig Haris Hrenovica i st politidistrikt til NRK.
fvn.no/norgeogverden/i/P9742b/politiet-om-hagen-saken-hovedhypotesen-styrket-etter-nye-funn

(13.08.2020) Kripos-etterforsker Christer Svane Andersson forteller videre at politiets etterforskere var i Sloraveien senest for noen dager siden, og at det planlegges nye underskelser. Jevnlig fr politiet svar fra underskelser som kan utlse behov fr gjre nye kriminaltekniske underskelser i Tom Hagens bolig, forklarer han.
Et spor alene betyr ikke ndvendigvis noenting. Det som er utfordrende er sette det i kontekst, det er et stort puslespill. Kan det styrke eller svekke hypoteser? Dette kan igjen fre til nye arbeidsoppgaver. Dette tar tid. Vi trenger tid. Dette er ikke noe quick fix. Formlet har vrt det samme hele tiden, og det er finne Anne-Elisabeth Hagen. Vi er redde for overse, miste eller feiltolke spor. Vi skynder oss langsomt, sier han.

vg.no/nyheter/innenriks/i/9vy5Pw/hagen-huset-i-retten-belastende-aa-ikke-kunne-soeke-tilflukt-i-eget-hjem

Jeg forstr av disse uttalelsene fra politiet at de ikke er sikre p hvilken av hypotesene som stemmer med det som ble gjort mot AE. Og det kan hende at politiet senere m g ut og beklage dypt at de gjorde grove feilvurderinger som frte til at de byttet hovedhypotese fra kidnapping for penger til planlagt drap og at de ble rammet av tunellsyn som forrsaket at de mistenkeliggjorde og siktet seg inn p TH som GM.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-07 kl. 04:58.
Citera
2020-09-07, 04:27
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata

Nei, i den saken det er snakk om s var det fordi mor (som senere selv ble siktet for ha drept barna) ly og la skylden p far nr ndetatene frst kom til stedet.
Det ble heldigvis raskt ryddet opp i, selv om da uheldigvis far ble pgrepet og siktet frst, nr han uvitende kom for hente barna til avtalt samvr.
Citera
2020-09-07, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nei, i den saken det er snakk om s var det fordi mor (som senere selv ble siktet for ha drept barna) ly og la skylden p far nr ndetatene frst kom til stedet.
Det ble heldigvis raskt ryddet opp i, selv om da uheldigvis far ble pgrepet og siktet frst, nr han uvitende kom for hente barna til avtalt samvr.
Jeg tror at Moschatas kommentarer (i det innlegget som du siterte) var om AEH-saken. Men jeg kan ta feil.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-07 kl. 05:18.
Citera
2020-09-07, 05:33
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg tror at Moschatas kommentarer (i det innlegget som du siterte) var om AEH-saken. Men jeg kan ta feil.

Ja, jeg ser n at det nok ikke var den saken Moschata kommenterte allikevel.

Edit: Men da hper jeg du selv forstr, som frst tok opp saken, at den ikke er et godt eksempel bruke for hevde at folk blir siktet for drap uten bevis.
Senast redigerad av Niffy 2020-09-07 kl. 05:50.
Citera
2020-09-07, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ja, jeg ser n at det nok ikke var den saken Moschata kommenterte allikevel.

Edit: Men da hper jeg du selv forstr, som frst tok opp saken, at den ikke er et godt eksempel bruke for hevde at folk blir siktet for drap uten bevis.
Jeg vet ikke om det var et godt eksempel eller ikke. Hvorfor synes du eventuelt at det ikke var et godt eksempel bruke for hevde at folk blir siktet for drap uten bevis?

Kan du eller andre som har kjennskap til flere saker enn jeg har, komme med gode eksempler p saker der noen har blitt siktet for drap uten bevis?

Flere uskyldige mennesker har blitt bde siktet, tiltalt og dmt for drap som de ikke har begtt.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-07 kl. 06:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in