Citat:
Ursprungligen postat av
Dogshit
Självklart skulle vilken teologisk skrift som helst som bränns i syfte att provocera kunna ses som HMF i min mening. Bibeln, Torahn, Koranen, Tao Te Ching etc osv. Sen att det nu inte är så är en annan femma. Jag bryr mig mycket lite om religion.
Även jag kunde inte bry mig mindre om religion. Därför tycker jag också att den nivå och det inflytandegrad som religionen fått i Sverige, dvs mycket låg, och som inte kommit utan kamp, är något som vi även ska ha i fortsättningen.
Men därmed kan man inte helt sälla sig till ro och bara tro att detta tillstånd fortgår helt automatiskt. Saker kan börja "gå bakåt" också. Något som jag tycker att man ser starkare och starkare tendenser till idag. Särskilt av en religion (islam). En slags islamisering, som för närvarande pågår i krypfart och till en del i smyg, genom krav av undantag, särskiljning, specialbehandling, anpassning av det övriga samhället. Inte minst när det gäller om andra ska få skämta, häckla, driva med, deras religion.
Denna snäva syn på sin religion visas inte minst av händelser kring de koranbränningar som nu också haft "premiär" i Sverige. Innan ens någon i Stram Kurs satt sin fot på svensk mark, så skyndar sig en muslimsk präst (imam) i Malmö att bjuda in representanter för andra religioner, kommunen samt också en polis (en myndighet som egentligen ska vara neutral) till ett möte med efterföljande gruppfoto. Slutsatsen i ord från mötet angående bland annat koranbränningar är att "de inte ska få förekomma". Alltså önskan om ett förbud av en sak som, av b.l.a en högst kunnig expert på yttrandefrihet, är något som ryms inom våran yttrandefrihet.
Så oavsett om man håller med Rasmus Paludan och Stram Kurs i deras frågor eller inte så har de inte minst fungerat som lite av en "väckarklocka" till att inse att många muslimer inte kan tåla att deras religion behandlas likadant som vi under en längre tid gjort med alla andra religioner.
Därför bör (borde) också, i mitt tycke, Rasmus Paludan och Stram Kurs även i Sverige få resurser så att en demonstration, med avslutande koranavbränning kan hållas under så betryggande former som möjligt. Det handlar ju indirekt om att försvara friheten, hårddraget sagt försvara själva vårt statsskick. För övrigt så är Rasmus Paludan , enligt ett otal experter, också svensk medborgare.