2020-09-09, 21:27
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Biden slaktar Trump idag i sitt tal vid "Made in America Plan" i Michigan.

https://www.youtube.com/watch?v=-IEVmG4-RDA

Sdant hr gnar sig Biden t, medan Trump flackar runt i sitt skattefinansierade Air Force One (som egentligen inte fr anvndas fr kampanjande) ochn hyllar lga bensinpriser och fracking.

Trump blir synligt mer och mer desperat fr varje dag som gr, och Bidens ledning kar ju mer Biden rampar upp sin kampanj.

Jag sg ocks Kayleig McEnanys dagliga presskonferens och jklar s slaktad hon blev idag av pressen. Orsaken r att just idag har ytterligare en Trump-groda avsljats, att han bevisligen visste hur allvarlig covid-19 skulle bli i USA (enligt ljudupptagningar runt 10-15:e februari) men utt ljg om att det var en fluga som snart skulle blsa ver.
2020-09-09, 21:29
Medlem
Yougov brukar inte visa bra siffror fr Trump. Vid en underskning 6-8 september har vi job approval p 44% och disapproval p 50%.

Jag har gtt bakt och tittat lite. Ibland r yougov nere p 39% job approval p Trump men genomsnittligt ligger dom nd p 42% job approval.

44% r vl ingen lysande siffra men inte s dlig s att man kan dma ut honom. Precis som jag frutsptt snkte Rasussen till 48% job approval och 52% disapproval. Den vanliga vgrrelsen.

Trump kan mycket vl kamma hem presidentvalet, det r mnga faktorer att ta hnsyn till och frmst kanske bengenheten att rsta, vilket r otroligt svrt att berkna.
2020-09-09, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Jag tror du har fel, du baserar din prediktion p att sttet opinionsmtningarna som grs har frbttrats sedan 2016, vilket jag inte tror att dem har. Personligen tror jag att opinionsmtningarna har det lika svrt idag att mta en del Trump-vljare som dem hade under 2016. Men det terstr att se, mig veterligen s ser det ut som att han ligger ungefr dubbelt s bra till i de allra flesta battleground states n vad han gjorde under 2016 vid samma tidpunkt.

Du har tyvrr fel, Trump lg 2-3 procent efter nationellt 2016, idag ligger han 8-10% efter.

I swing states s leder idag Biden i varenda en frutom ngra dr Trump leder med ngon enstaka procentenhet. Infr valet 2016 s var det ganska jnmt i swing states.
2020-09-09, 21:33
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Sdant hr gnar sig Biden t, medan Trump flackar runt i sitt skattefinansierade Air Force One (som egentligen inte fr anvndas fr kampanjande) ochn hyllar lga bensinpriser och fracking.

Trump blir synligt mer och mer desperat fr varje dag som gr, och Bidens ledning kar ju mer Biden rampar upp sin kampanj.

Jag sg ocks Kayleig McEnanys dagliga presskonferens och jklar s slaktad hon blev idag av pressen. Orsaken r att just idag har ytterligare en Trump-groda avsljats, att han bevisligen visste hur allvarlig covid-19 skulle bli i USA (enligt ljudupptagningar runt 10-15:e februari) men utt ljg om att det var en fluga som snart skulle blsa ver.
Du debatterar inte , du bara fr fram dina frhoppningar om valutgngen.
2016 sa nstan alla underskningar att Trump skulle frlora, vi vet hur det gick.

Jag tror att upploppen och vldet kan bli avgrande, folk vill inte ha upplopp.
Och vaccinet , kommer det innan valet eller en vaccineringsplan finns p plats innan valet tror jag dessa 2saker gynnar sittande President.
2020-09-09, 21:33
Medlem
Citat:

Du kanske har rtt i vissa saker men jag har d inte sett den dr Kayleig bli slaktad. Det brukar faktiskt vara hon som krossar journalisterna. Det som r lite bisart r att dom inte fr s mnga minuter p sig att stlla och f svar p frgorna. Hon r en typ av jrnlady som Margreth Thatcher, men naturligtvis saknar hon rutin. Hon r otroligt snabb i uppfattningsfrmgan.
2020-09-09, 21:35
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Du har tyvrr fel, Trump lg 2-3 procent efter nationellt 2016, idag ligger han 8-10% efter.

I swing states s leder idag Biden i varenda en frutom ngra dr Trump leder med ngon enstaka procentenhet. Infr valet 2016 s var det ganska jnmt i swing states.

Ja det kan skert stmma, men det r ingen popularitetstvling utan det r elektorsrsterna som r viktiga i valet. Men har du kollat p battleground states hur det sg ut under 2016 vid den hr tidpunkten jmfrt med 2020?

Hr har du ett exempel p ngra av delstaterna dr han ligger bttre till n vad han gjorde 2016, under samma tidsperiod. Dock finns det delstater han ligger smre till i r n vad han gjorde 2016, ssom Wisconsin och Arizona.

Citat:
+9.2 fr Clinton - 2016 Pennsylvania
+4.3 fr Biden - 2020 Pennsylvania

+7.3 fr Clinton - 2016 Michigan
+3.2 fr Biden - 2020 Michigan

+7 fr Clinton - 2016 Minnesota
+3.7 fr Biden - 2020 Minnesota
Senast redigerad av winningfeast 2020-09-09 kl. 21:47.
2020-09-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Jag tror att upploppen och vldet kan bli avgrande, folk vill inte ha upplopp.

Jag tror precis som du om detta. Det r s vldsamma upplopp nu under Trumps presidentskap, s han kan knappt bli omvald d. Folk vill inte ha upplopp. Dessutom ser ju alla hur Trump inte gr annat n att elda p dessa, och frska f dem s allvarliga som mjligt. Folk gillar inte det.

Citat:
Och vaccinet , kommer det innan valet eller en vaccineringsplan finns p plats innan valet tror jag dessa 2saker gynnar sittande President.

Jag tror inte mnga vill ta det framhastade Trump-vaccinet. Speciellt inte med nyheterna nu idag att en av de frsta testpersonerna har ftt en allvarlig nervskada. Men Trump r ju s hnsynsls s han inte drar sig fr att hasta fram ett vaccin om han tror att det kan hjlpa hans chanser i valet. Vi fr se hur det gr.
2020-09-09, 21:49
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
600 advokater.

https://www.reuters.com/article/us-u...-idUSKBN24305H

Dom ska allts driva igenom mail in voting innan valet?
2020-09-09, 21:52
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Jag tror precis som du om detta. Det r s vldsamma upplopp nu under Trumps presidentskap, s han kan knappt bli omvald d. Folk vill inte ha upplopp. Dessutom ser ju alla hur Trump inte gr annat n att elda p dessa, och frska f dem s allvarliga som mjligt. Folk gillar inte det.

Jag tror inte mnga vill ta det framhastade Trump-vaccinet. Speciellt inte med nyheterna nu idag att en av de frsta testpersonerna har ftt en allvarlig nervskada. Men Trump r ju s hnsynsls s han inte drar sig fr att hasta fram ett vaccin om han tror att det kan hjlpa hans chanser i valet. Vi fr se hur det gr.
Du missuppfattar nog upploppen , f lastar Trump fr dem.

Sen fantiserar du om vaccin , det r under hrda regler, bestms inte av Trump

N du r nog en lttviktare inom politisk debatt, en fantiserare och tror att dina frhoppningar styr verkligheten , fniss.

Min egen sikt r att Dems r sopor som inte lyckats f fram nn bttre kandidat n Biden , det r ett parti med lika stora svrigheter som Reps
2020-09-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Ja det kan skert stmma, men det r ingen popularitetstvling utan det r elektorsrsterna som r viktiga i valet. Men har du kollat p battleground states hur det sg ut under 2016 vid den hr tidpunkten jmfrt med 2020?

Hr har du ett exempel p ngra av delstaterna dr han ligger bttre till n vad han gjorde 2016, under samma tidsperiod. Dock finns det delstater han ligger smre till i r n vad han gjorde 2016, ssom Wisconsin och Arizona.

Jag vet inte vad du hmtar din data ifrn, men den ser grymt konstig ut. Orkar bara ta en delstat fr att visa att dina siffror r fantasier. Du skriver:

I Pennsylvania leder Biden fr nrvarande med 5.0%
Infr valet 2016 s ledde Clinton med 3.6%

https://projects.fivethirtyeight.com...tion-forecast/
https://projects.fivethirtyeight.com.../pennsylvania/

Just Pennsylvania r dock en stat dr Trump fortfarande gr nstan lika bra som 2016. I de flesta andra swingstates s ligger Biden betydligt bttre till n Clinton gjorde 2016. Du kan anvnda lnkarna ovan fr att se efter.

Detta r givetvis fallet, eftersom Biden nu leder med 7.6% sammanvgt nationellt (upp senaste veckan frn 7.0%). Infr valet 2016 s ledde Clinton med ca 3% sammanvgt nationellt.

Till detta ska lggas att optionsinstituten 2016 togs p sngen av Trumpvljarna. Sedan dess har de investerat hundratals manr och miljontals kronor till att lra sig av detta, s prognoserna nu lr inte alls ha samma "verraskningsfaktor" fr Trump.

Ungefr som man har lrt sig att mta SD i Sverige.
2020-09-09, 22:01
Medlem
Citat:
Du missuppfattar nog upploppen , f lastar Trump fr dem.

Nja, rtt ska vara: F harcore-Trump-fans lastar Trump fr dem. Dvs de som du frmr uppfatta inne i din bubbla.

Citat:
Sen fantiserar du om vaccin , det r under hrda regler, bestms inte av Trump

Det har omvittnats flertalet gnger hur Trump stter hrd press p FDA och andra godknnande instanser fr att snabbgodknna vaccin mot covid-19. Senast igr s skrt han om att "a vaccine may be ready before a very special day, you know which..." (kan det vara s att han glmde bort att det heter Election day?
2020-09-09, 22:03
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Jag vet inte vad du hmtar din data ifrn, men den ser grymt konstig ut. Orkar bara ta en delstat fr att visa att dina siffror r fantasier. Du skriver:

I Pennsylvania leder Biden fr nrvarande med 5.0%
Infr valet 2016 s ledde Clinton med 3.6%

https://projects.fivethirtyeight.com...tion-forecast/
https://projects.fivethirtyeight.com.../pennsylvania/

Just Pennsylvania r dock en stat dr Trump fortfarande gr nstan lika bra som 2016. I de flesta andra swingstates s ligger Biden betydligt bttre till n Clinton gjorde 2016. Du kan anvnda lnkarna ovan fr att se efter.

Detta r givetvis fallet, eftersom Biden nu leder med 7.6% sammanvgt nationellt (upp senaste veckan frn 7.0%). Infr valet 2016 s ledde Clinton med ca 3% sammanvgt nationellt.

Till detta ska lggas att optionsinstituten 2016 togs p sngen av Trumpvljarna. Sedan dess har de investerat hundratals manr och miljontals kronor till att lra sig av detta, s prognoserna nu lr inte alls ha samma "verraskningsfaktor" fr Trump.

Ungefr som man har lrt sig att mta SD i Sverige.

Jag har tittat p hur det sg ut i September, 2016 och September, 2020. Men har endast tittat p dagens datum, vilket sklart inte r det bsta sttet att mta. Antagligen bttre tillvgagngsstt och se p snittet fr hela September mnad, 2016 och 2020 och jmfra hur det ser ut idag och hur det sg ut fr fyra r sedan. Orkar dock inte gra det sjlv, men kanske finns ngon sida som ngon kan tipsa om som sammanstller det?

Men jag har svrt att tro att opinionsinstuteten har ndrat sina modeller, svidare dem inte har ndrat s att dem rknar med att en stor andel som dem ringer inte talar sanning nr dem sger vem dem ska rsta p, och det ser inte ut som att dem tar hnsyn till det om man lser opinionsmtningarna. Det finns fortfarande idag en rdsla ver att sga att man rstar p Trump, och den kan till och med vara strre idag n vad den var 2016, konstigt nog.

Men vi fr se, som jag har sagt tidigare i trden s kommer det bli otroligt spnnande vem som vinner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in