Igr hrde hela vrlden Donald Trumps rst nr han erknde fr Watergate journalisten Bob Woodward, att han medvetet avfrdar COVID19 som en ssongsinfluensa,fastn han vet att det r 5 gnger mer ddligt. Idag frnekade han att ha sagt detta och kallar Bob Woodward fr att skriva en "hit piece" p honom. Trots att hela vrlden har hrt Trumps rst.
Detta r en uppenbar lgn. Men om man bara fr sin information frn FOX s hr man inte det alls.
Vill ni kika bakom draperiet?
S hr lter de p fox news (2min klipp)
How Fox News covered the Woodward recordings of President Trump
Hr r ett drastiskt pstende. Donald Trump ljuger. Vi lyssnar p en lgnare. Ibland ljuger han smart genom att ta saker ur sitt sammanhang eller anvnda falska jmfrelser. Ibland verdriver han bara, vilket r en vanlig brist hos politiker, men han gr det oftare, mer uppenbart och mer skamlst n de flesta. Det r inte s att han r smart med sina lgner. Han r uppenbar. Han ljuger hela tiden. Hans lgner r ofta ltta att identifiera. Lika ltt som nr han han lser ett tal hgt och man med enkelhet kan se att han ser det fr frsta gngen.
Han Sger saker som bevisligen r osanna och som alla som uppmrksammar vet r oriktiga. Men han kommer p ngot stt undan med det.
I en tid dr internet finns i var mans ficka s identifieras och publiceras hans lgner ltt och snabbt.
Att han ljuger och att sanningen inte spelar ngon roll fr honom pverkar inte relationen mellan honom och de cirka 40 procent av vljarna som stder honom
Detta visste kandidaten Donald Trump redan i 2016. Hellre n att behva frsvara varje individuella lgn s kom han p ett stt att f sin kult att stnga av ronen helt. Nmligen termer som the press is the enemy of the people och "fake news"
Nr han som president ser en poll han inte gillar s r den skapad av "deep state fake media"
Samtliga polls ger konsekvent samma slags bild ver Donald Trumps lgnaktighet.
Det gick s lngt att Rasmussen slutat frga vljare ifall de anser att Donald Trump r en trovrdig person. Tror ni mig inte ? googla.
Jag anar att de flesta Trumpister hr (
speciellt fnen som dricker jaffalsk och gillar Nixtelelistan) i tysthet nskar att President Trump skulle ljuga mindre,tweeta mindre,sluta ge oppositionen s mycket material att anvnda emot honom , men att de till stor del stdjer Trump och hans ekonomiska politik och hans utrikespolitik och framfr allt elefanten i rummet: Att vita mn inte lngre ska knna sig bundna vid ett samhlle dr individualismen erstter patriarket och matriarket.
Jag oroar mig mer fr dem, vilket innebr de flesta av hans anhngare, som inte kan frm sig att erknna en endaste av Trumps lgner. Det r skrmmande. Det r kultiskt. Det r 1984aktigt. Ls boken ifall ni inte frstr referensen.
Vidare antar jag att mnga i denna kult inte tnker lsa det jag skriver. Men om du gr det och om du betvivlar nivn p Trumps lgnaktiga betende, s prova detta:
Lmna youtube,reddit,fox,och 4chan.
ppna 3 olika etablerade morgontidningar och jmfr rapporteringen om Trump. Knns det fortfarande som fake news ?
1) Trump sger att han sg tusentals muslimer st och fira medan WTC tornen fll
Trump told the crowd: Hey, I watched when the World Trade Center came tumbling down. And I watched in Jersey City, New Jersey, where thousands and thousands of people were cheering as that building was coming down. Thousands of people were cheering.
2) Trump pstr att han skulle ftt flest rster i valet 2016,men att demokraterna skickat 2 milj illegala flyktingar till att rsta p hillary clinton
3) Trump pstr att Kina betalar de importtariffer han lagt alla varor som frs in av amerikanska konsumenter.
Youre not paying for those tariffs. Chinas paying for those tariffs, the president told an Ohio crowd in August. Until such time as there is a deal, we will be taxing the hell out of China.
r det verkligen enbart Donald Trump som talar sanning medan vriga institutioner ljuger friskt?
N.B : tnker du besvara mitt inlgg och tillmpar ngon som helst what about eller brjar med ad-hominem attacker,s hamnar du p min ignorera lista.
Sitt ner, fila p dina argument, och ge mig en intellektuell match istllet