Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Knns som det gr dligt fr Biden nu. Han minskar i mtningar(leder dock) och GOP fr allt mer makt.
Ja, jag ju tveksam till mtningarna och tror ju faktiskt att Trump leder. Frgan r bara med hur mycket/lite? Man tycker ju att demokraterna borde ha lrt sig efter 2016, men icke. De lyckas, av ca. 340 miljoner mnniskor i USA, skrapa fram en gammal vit gubbe som knappt vet vad han heter. Jag tycker ju Trump r skn men hade han stllts mot Obama 2008 vet i fan vem jag skulle supporta. Men med facit i hand s var ju Obama en stor lgnare, som man i frn vnsterns sida anklagar Trump fr att vara.
Kort sagt, demokraterna hade bara behvt tagit fram ngon halvdan person i 40-50 rs ldern med ngorlunda karisma s hade nog Trump inte haft en chans. GOP/Rep. har ju i alla fall brjat fryngra sig och dessa frmgor r ju mer t mitten n vad Trump r.
Tittar vi p Demokraterna s har de typ bara "the squad" och dessa r ju mer radikala n Jonas Sjstedt. Man hittar bara p dumheter och sger att Trump r dum. Jag tror att vi ser ett frfall av demokraterna.
Vad har de fr plan fr att vinna 2024 t.ex.? visst, valet 2020 har inte varit n, men Biden stller ju med strsta skerhet inte upp d. Sanders r ute ur leken. Hillary och Pocahontas lr ju heller inte vara med. Om inte Kamala Harris blir VP nu (d.v.s. om Trump vinner) s lr ju inte hon kunna stlla upp 2024. Kvar blir "the squad". Dessa lockar ju inte ens demokraternas traditionella vljare, s de lr knappast generera nya. Splittras demokraterna s gynnar det bara GOP/Rep. Det r drfr folk hller Trump om ryggen. De gillar inte hans metoder, men de lskar resultaten.