Citat:
Ursprungligen postat av
innocentblue
T.o.m. Gudrun Schyman vill inte förbjuda porr.
Att inte vilja förbjuda är inte samma sak som att stödja. Jag tror inte Schyman vill sätta munkavle på Jimmy och inte heller vice versa.
Trots att det råder ett konsensus om att både produktion och konsumtion av barnporr ska vara förbjudet, så tog det nästan ett decennium att ta fram en lagstiftning som ”inskränkt” den yttrandefriheten på ett fungerande sätt. Jag tror bara det är fanatiker som vill förbjuda ”vanlig” porr. Och jag tror inte det är speciellt genomtänkt.
Om vi hade fler och bättre åtgärder mot porrens negativa effekter, skulle det då vara mindre problematiskt att konsumera porr?
När jag var tonåring på nittiotalet tror jag inte att jag var porrskadad. Porr påverkade mitt beteende men att man kunde strypa, Cock Gagging, att en tjej kunde bli penetrerand av flera kukar samtidigt, grövre förnedring, visste jag inget om. Vet inte porren jag tittade på gjorde att någon tog skada.
Jag hade dock en okunskap om att relativ normal penetration kan göra väldigt ont på en tjej. Men den okunskapen kan inte riktigt ha kommit från porren. Jag pumpade på som bara den när jag hade sex, framförallt bakifrån. Det var först flera år senare som jag förstod att det kanske gjorde ont på tjejen.