2020-09-27, 23:53
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Eftersom NYT inte avsljar var de har ftt dessa uppgifter ifrn s kan Trump vifta bort det som trams.
Kllskyddet slr in i dessa artiklar svrt skriva om dessa ting utan att ge kllskydd....
2020-09-27, 23:58
Medlem
Gr nog inte att reda ut Donalds skatteaffrer. Bolag p bolag p bolag och en familj inblandad d mste alla bolag och familjemedlemmar granskas.

Det r vl inte otroligt att hela imperiet gtt med frluster, det har ju talats om dliga affrer och ven mycket rika mn gr frluster.

Men hur r det med sekretessen? Vad r tilltet om han inte sjlv vill lmna ut. Blir det en stor sak detta kommer nog skatterdgivarna att lgga fram frklaringar.

Kommer Biden ocks att granskas av New York Times?
2020-09-28, 00:01
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Kllskyddet slr in i dessa artiklar svrt skriva om dessa ting utan att ge kllskydd....

Om de inte avsljar vem de har ftt dessa uppgifter ifrn s kan det lika grna vara phitt. Det blir oserist.
2020-09-28, 00:01
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Gr nog inte att reda ut Donalds skatteaffrer. Bolag p bolag p bolag och en familj inblandad d mste alla bolag och familjemedlemmar granskas.

Det r vl inte otroligt att hela imperiet gtt med frluster, det har ju talats om dliga affrer och ven mycket rika mn gr frluster.

Men hur r det med sekretessen? Vad r tilltet om han inte sjlv vill lmna ut. Blir det en stor sak detta kommer nog skatterdgivarna att lgga fram frklaringar.

Kommer Biden ocks att granskas av New York Times?
Ta tex Atlantic City dr han smllde upp ett hotell mitt p boardwalken vad hnde det tog inte mnga r s gick det i konkurs, S har det gjort p andra stllen sedan lite som du sger hur mnga skalbolag finns det inom Trump Inc???

Skulle nog ta ngt r fr NYT att granska det hela om det skulle fungera.....
2020-09-28, 00:02
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Eftersom NYT inte avsljar var de har ftt dessa uppgifter ifrn s kan Trump vifta bort det som trams.

Tja om han fr frgan: Betalade du 750$ totalt i statlig skatt r... S kan Donald: svara ja och urskta sig (inte troligt), svara ja och sga jag r s smart att jag inte betalar skatter, ljuga, svva p frgan (vilket har gr uruselt) eller vgra svara!

Om uppgiften stmmer, vilket den troligtvis gr, s tror jag inte skatteplanerare funkar igen. Men vi fr se och det r kul att tempen gr upp ytterligare.

P.S. gissar att Donald r inte glad idag efter hans golf runda, nr mer n 200k dtt, och ser denna nyhet nstan s jag funderar p att kolla hans twitter.. D.S.
2020-09-28, 00:03
Medlem
Citat:

Eftersom han fortfarande inte offentliggjort sin deklaration fyra r efter att han lovade att gra s kan vi vifta bort allt han sger i rendet som trams.
2020-09-28, 00:05
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Tja om han fr frgan: Betalade du 750$ totalt i statlig skatt r... S kan Donald: svara ja och urskta sig (inte troligt), svara ja och sga jag r s smart att jag inte betalar skatter, ljuga, svva p frgan (vilket har gr uruselt) eller vgra svara!

Om uppgiften stmmer, vilket den troligtvis gr, s tror jag inte skatteplanerare funkar igen. Men vi fr se och det r kul att tempen gr upp ytterligare.

P.S. gissar att Donald r inte glad idag efter hans golf runda, nr mer n 200k dtt, och ser denna nyhet nstan s jag funderar p att kolla hans twitter.. D.S.

Han sger p PK:n som r nu att det r FAKE NEWS
2020-09-28, 00:05
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet

Det r fortfarande trams s lnge man inte avsljar kllan. Spelar ingen roll vad ni skriver.
2020-09-28, 00:07
Medlem
Citat:
Ta tex Atlantic City dr han smllde upp ett hotell mitt p boardwalken vad hnde det tog inte mnga r s gick det i konkurs, S har det gjort p andra stllen sedan lite som du sger hur mnga skalbolag finns det inom Trump Inc???

Skulle nog ta ngt r fr NYT att granska det hela om det skulle fungera.....

Ja det r mycket komplicerat. Minns att det blev vsen nr Ingvar Kamprad (frid ver hans minne) skulle frklara varfr inte hans bolag betalade skatt i Sverige.

Men detta r en helt annan historia, skatterdgivarna stter nog frlusterna dr dom skall ge mest nytta, men det begriper nog inte folket.
Det r mjligt att Trumps rdgivare tvingas uttala sig. Sjlv vet han nog inte hur dom har deklarerat.
2020-09-28, 00:12
Medlem
Anktalares avatar
Intressanta i denna artikel r ju vilken dlig affrsman han egentligen r, inte den obefintliga skatten han betalat. Han har enorma skulder i sitt eget namn. Han har ju skrutit om vilken frtrfflig affrsman han r.
2020-09-28, 00:14
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Jisses skummade bara igenom artikeln intressanta uppgifter kring Trump, Allts betala $750 i skatt r ju jvligt konstigt...

Med det imperiet han nu ska ha skulle det ett 8siffrigt om inte 9-10siffrigt belopp han ska betala i skatt, Knns skumt mycket de affrer han har med Turkiet och andra skumrask lnder f se vad mer som kommer fram....
Amazon betalade $0 i skatt 2017 och 2018. 2018 s gjorde man en vinst p $11,2 miljarder och betalade ingen skatt.

Vi har samma sak i Sverige fr fretag som har gtt med frlust. Man behver inte betala skatt p en vinst om man haft strre frluster tidigare r. Det r ingen dlig sak.

Ska bli intressant att se var NY Times fick rapporten ifrn. Kommer troligtvis slaktas.
2020-09-28, 00:14
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Det r fortfarande trams s lnge man inte avsljar kllan. Spelar ingen roll vad ni skriver.

Tja hur reagerar du, som vekar tillhra sekten, om Donald fr frgan:
"Betalade Du bara betalade 750$ i statlig skatt.."

Och han: Vgra svara, svvade ut, klagade p FALSKA KLLOR m.m.

Eller svarade p frgan?

Jag vill veta! och detta inte fr ponger utan mer om ni verkligen bryr er om vad Donald gr/gjort..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in