Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-10-04, 19:17
Medlem
Varför lagrar amazon uppgifter om amerikanska medborgare i Sverige i Eskilstuna. vad lagrar de. Alla som köpt hos dem adresser eller?
Citera
2020-10-04, 22:19
Medlem
mr.demons avatar
Kommer nog inte att gå så snabbt i början för Amazon i Sverige. Om jag har förstått allt rätt, så ska dom i början ta av sitt Tysklands lager. Då lär det ju inte gå sååå snabbt. Eller?
Citera
2020-10-05, 07:38
Medlem
carltellin88s avatar
Själv så är jag trogen kund hos Bokus sedan många år och ser ingen anledning att byta. Jeff Besos är ett kukhuvud, men va fan, behöver jag något annat (typ en dator pryl eller en vattenpump) och det bara finns hos Amazon eller till halva priset så kommer inte det att stoppa mig... Men visst gynnar jag hellre lokala butiker...
Citera
2020-10-05, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Kommer nog inte att gå så snabbt i början för Amazon i Sverige. Om jag har förstått allt rätt, så ska dom i början ta av sitt Tysklands lager. Då lär det ju inte gå sååå snabbt. Eller?

Priserna lär göra att folk handlar där ändå.
Citera
2020-10-05, 10:54
Medlem
Enydrions avatar
Har de någon sida uppe idag då?

(Har klent med surf på mobilen, och är inte hemma just nu)
Citera
2020-10-05, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Har de någon sida uppe idag då?

(Har klent med surf på mobilen, och är inte hemma just nu)

Nej.
Citera
2020-10-05, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Priserna lär göra att folk handlar där ändå.

De sätter upp ett lager i Eskilstuna
Citera
2020-10-05, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carltellin88
Själv så är jag trogen kund hos Bokus sedan många år och ser ingen anledning att byta. Jeff Besos är ett kukhuvud, men va fan, behöver jag något annat (typ en dator pryl eller en vattenpump) och det bara finns hos Amazon eller till halva priset så kommer inte det att stoppa mig... Men visst gynnar jag hellre lokala butiker...

Jag föredrar också att stötta lokalt men om det är enklare att handla på annat sätt brukar det ju bli så istället förr eller senare..
Citera
2020-10-05, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carltellin88

Du förstår inte hur stora amazon är, nästan alla företag kommer bli tvungna att samarbeta med dom eller bli utkonkurrerade.
Amazon har en omsättning som är större än vissa länders BNP och dom kommer dra ner priset grovt på nästan allt.
Citera
2020-10-05, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trenmacka
Du förstår inte hur stora amazon är, nästan alla företag kommer bli tvungna att samarbeta med dom eller bli utkonkurrerade.
Amazon har en omsättning som är större än vissa länders BNP och dom kommer dra ner priset grovt på nästan allt.
Att Amazon är stort på vissa marknader är för att de kom in där när e-handeln låg i sin linda och knappt fanns. Nu är läget ett helt annat, och på de marknader där Amazon kommit in de senaste åren så är man bara en i mängden.
Citera
2020-10-08, 16:01
Medlem
När fan öppnar de? Hoppas de kommer ha spanska fanta. Godare smak och fanta med jordgubbs smak och ananas! Jag hoppas med man kommer kunna beställa flera sorters Haribo godis. Att de har alla dem som inte finns i vanliga butiker i sverige i amazon
Senast redigerad av KanghastanArticuno 2020-10-08 kl. 16:09.
Citera
2020-10-08, 21:34
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Säljer Amazon Alkohol?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in