2020-10-05, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det lever massor med familjer med barn som är hemlösa i Sverige.

Fast soc får inte vräka dem, grannarna hamnade hos kronkalle som inte fick sätta ungarna på gatan. Precis som att bli kriminell är fan hemlös med barn som svensk medborgare ett aktivt val. Polare är dessutom socionom apropå vräka barn, han har sagt att det typ är omöjligt.
Citera
2020-10-05, 20:43
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h.a.m.a.d
Snälla, har ni någon bra tanke så hjälp mig.
Mer information behövs. Vilka är du skyldig pengar. Vilka summor? Vilka räntor? Vad kostar ditt boende? Har du några övriga utgifter?
Citera
2020-10-05, 21:05
Medlem
Tallen-Trolles avatar
Om du har en årsinkomst på 420.000 kronor, så måste du ha minst 26.000 kronor efter skatt, varje månad.
Vad är problemet ?
Citera
2020-10-05, 22:00
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Du kan söka skuldsanering på Kronofogdens hemsida. Det är inget som säger att skulderna ska ha en viss ålder eller liknande. Det är dina möjligheter att betala av skulderna som är avgörande. Ansök och se vad de säger.
Citera
2020-10-05, 22:12
Medlem
Jobbar du inte nu eller pluggar du,ditt inlägg känns oklart.
Pluggar? varför? Du hade väl skulden innan du började plugga?Kanske inte läge att börja plugga
med en sådan skuld.

Begär skattejämkning åtminstone!
Citera
2020-10-05, 22:14
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Börja med att kapa den största kostnaden, dvs barnen. Adoptera bort alternativt sälj på något sätt om möjligt. Att lösa blancolån på 900 tkr och ha 2 barn är en ekvation som inte går ihop.

Därefter kapar/sänker du övriga onödiga rörliga kostnader samt försöker utarbeta avbetalningsplaner med långivarna för att sänka månadskostnaderna. Hur kan du ha en taxerad inkomst på över 400 tkr och samtidigt lyfta studiemedel, förresten? Har CSN slopat inkomsttaket?
Under 2020 är fribeloppet borttaget på grund av coronakrisen.

https://www.csn.se/fragor-och-svar/h...fribelopp.html
Citera
2020-10-05, 23:17
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag skulle skramlat ihop alla pengar jag kunde få loss och fly landet, bosätta mig off-grid och släppa skiten i Sverige.
Citera
2020-10-06, 02:49
Medlem
Nu har jag för lite info om det men du nämner ”släpper allting ” läste jag. Förstår känslan tro mig, vi är många som varit där du befinner dig. Totalt jävla mörker är det enda man ser.

Ring, ring,ring till företagen du har skuld hos. Va benhård, be dom låsa räntan, säg att du kan tänka dig betala ursprungliga lånet elr vad skulden avser.

Gör upp avb plan, osv
Fattar att siffror just nu är svårt att ta på för dig men.

Har varit där du är, suttit värre till om man tittar på skuld kontra inkomst. Jag tackar nån form av högre makt att jag hade päron o framförallt en farsa som var på mig som ett jävla djur i att jag skulle ta kontakt, göra upp planer ang avb med företagen ja var skyldig pengar.

Säga som det är till dom, du har inga pengar. Du kan tänka dig pröjsa ursprungliga lånet / skulden , frys räntan , be om avb plan och pressa ner dom så jävla långt som det är möjligt.

Vissa av dom kommer spela svåra först och ev säga att dom inte kan lägga sig mycket lägre än bla bla bla, då är du iskall och berättar för företaget att du kommer se det som ditt livs mål att inte betala dom en krona ev att du ska se till att dom hamnar sist i din betalnings kö och lär dröja nått år innan dom ser ett skit.

Säg att du jobbar svart, att du inte äger ett skit,

För mig gjorde det ett par 100 lax som jag slapp betala i slutändan, och det gjorde allt så jävla mycket mer överkomligt kan ja lova.
Citera
2020-10-06, 11:27
Medlem
Steg 1 är att ta kontroll över situationen vilket i ditt fall börjar med att förstå situationen.

Du verkar ha ganska bra kontroll på ditt exakta lånebelopp. Specificera alla lån du har, samt ränta för respektive. Stor risk att du bara sitter och betala ränta och aldrig kommer framåt, du måste börja amortera.

900 tkr är mycket pengar. Det kan säkert ta 5-10 år att betala av, men det behöver inte bli 5-10 år på nudlar om du betalar av taktiskt.
Citera
2020-10-06, 11:35
Medlem
[Edit]
Noterar nu att jag misstagit mig, hela beloppet är alltså inte medlåntagarlånet från i maj. Jag hoppas det är en struntsumma och ingenting som förstör någon annans tillvaro under längre tid.

[Edit2] Tog bort mitt otrevliga inlägg.
Senast redigerad av iloveass2 2020-10-06 kl. 11:52.
Citera
2020-10-06, 11:58
Medlem
Jag tycker du kan använda din trådhistorik och börja skriva ett manus till en serie. Du har en intrig som är enastående intressant.
Citera
2020-10-06, 12:17
Medlem
Har du inga anmärkningar sen tidigare borde det inte vara något problem att samla lånen och få ner räntekostnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in