2020-10-09, 01:20
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nej minsann. Jag sade ingenstans i den hr diskussionen att presidentdebatter var det enda man *kunde* jmfra med. Det hade hen fattat direkt om hen inte varit s inkrd p att frsvara just Trump.

Fast fortfarande r det s att 1) du brjade kra p det sedvanliga TDS-pratet om att presidenten r ett "miffo" fr att du inte var bekvm med frgan som diskuterades, och 2) presidentdebatter ska ske p en debattplattform och inte online. Det r bara s det r.

Fine, du fr jmfra debatterna med vad du vill. Visst kan man jmfra dem med "talking heads" p TV. Men du och de andra som spammar trden frskte vl f det till att Trump "fegade ur" fr att han vgrar debattera i ett online-format som tillter Biden att delvis dlja sitt fysiska handikapp och lder, och som drutver framstller Coronan som en superddlig sjukdom som gr att Trump mste hllas isolerad i veckors tid. Det r ju Biden som inte vill spela enligt de traditionella reglerna.

Objektivt kan man sga att bda kandidaterna vill debattera p ett stt som r mest frdelaktigt fr dem sjlva. Men i Trumps fall r detta det traditionella debattformatet, medan det fr Biden r en frvrngd och demokratiskt tveksam onlineversion.
2020-10-09, 01:28
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Fast fortfarande r det s att 1) du brjade kra p det sedvanliga TDS-pratet om att presidenten r ett "miffo" fr att du inte var bekvm med frgan som diskuterades, och 2) presidentdebatter ska ske p en debattplattform och inte online. Det r bara s det r.

Fine, du fr jmfra debatterna med vad du vill. Visst kan man jmfra dem med "talking heads" p TV. Men du och de andra som spammar trden frskte vl f det till att Trump "fegade ur" fr att han vgrar debattera i ett online-format som tillter Biden att delvis dlja sitt fysiska handikapp och lder, och som drutver framstller Coronan som en superddlig sjukdom som gr att Trump mste hllas isolerad i veckors tid. Det r ju Biden som inte vill spela enligt de traditionella reglerna.

Objektivt kan man sga att bda kandidaterna vill debattera p ett stt som r mest frdelaktigt fr dem sjlva. Men i Trumps fall r detta det traditionella debattformatet, medan det fr Biden r en frvrngd och demokratiskt tveksam onlineversion.

Sorry, jag tnker inte kra den hr diskussionen i repris. Det r utagerat, jag har sagt vad jag hade att sga i frgan till Toblerone-mannen, han verkade dessutom inte srskilt smart, lindrigt sagt. Flera av de andra hr i trden hll dessutom med mig om att det inte finns ngon anledning att definiera just presidentdebatter som ett unikum, en helt egen kategori i klassen debatter p tv. Finito.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-10-09 kl. 01:42.
2020-10-09, 01:38
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Sorry, jag tnker inte kra den r diskussionen i repris. Det r utagerat, jag har sagt vad jag hade att sga i frgan till Toblerone-mannen, han verkade dessutom inte srskilt smart, lindrigt sagt. Flera av de andra hr i trden hll dessutom med mig om att det inte finns ngon anledning att definiera just presidentdebatter som ett unikum, en helt egen kategori i klassen debatter p tv. Finito.

Du fortstter undvika sakfrgan, och brjar nu komma med ad hominem och pstenden om att din sikt backas upp av andra postare i en trd som i huvudsak spammas snder av TDS-folk. Inte direkt starka argument, om man sger s. Igen, inga tidigare fall av debatter av samma diginitet har presenterats som skett online. Tror tvrtom i princip alla r verens om att en presidentdebatt ska ga rum just live, p en riktig debattplattform. Att g ifrn den traditionen r i slutndan en fara fr, eller tminstone en devalvering av, demokratin. Biden verkar ovillig att debattera i ett traditionellt debattformat, och det r inget bra tecken. Att Trump sger nej till virtuella "debatter" gr han helt rtt i.

S mycket som du numera postar i dessa trdar har jag svrt att se ngot annat skl fr att du nu vill undvika debatten n att du har slut p argument.
2020-10-09, 01:56
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Min rena gissning r att vi lr f se ytterligare sjukvrdsreformer och vi lr f se hur man implementerar en federal lag som krver att kroppskameror skall vara pslagna inga undantag, men utver det s r jag faktiskt inte sdr jtte sker, dremot s lr USA terg till Parisavtalet och man lr frska att implementera Iranavtalet ocks.
Min gissning r att de kommer infra massor med olika lagar. Hmndbegret r stort.
Det kommer inte bli ett bttre USA.

Jag tror det kommer bli vrre med massor med lagar om vervakning, sikter och allt mjligt.
USA kommer g mer mot Ryssland under demokraterna ironiskt nog i motsatt enligt vad mnga verkar tycka (om Trump).

Jag hoppas jag fr fel fr att det ser ut som att de kommer att vinna.
Senast redigerad av Tarstan 2020-10-09 kl. 01:58.
2020-10-09, 01:58
Avstngd
Citat:
Du fortstter undvika sakfrgan, och brjar nu komma med ad hominem och pstenden om att din sikt backas upp av andra postare i en trd som i huvudsak spammas snder av TDS-folk. Inte direkt starka argument, om man sger s. Igen, inga tidigare fall av debatter av samma diginitet har presenterats som skett online. Tror tvrtom i princip alla r verens om att en presidentdebatt ska ga rum just live, p en riktig debattplattform. Att g ifrn den traditionen r i slutndan en fara fr, eller tminstone en devalvering av, demokratin. Biden verkar ovillig att debattera i ett traditionellt debattformat, och det r inget bra tecken. Att Trump sger nej till virtuella "debatter" gr han helt rtt i.

S mycket som du numera postar i dessa trdar har jag svrt att se ngot annat skl fr att du nu vill undvika debatten n att du har slut p argument.

Innehllet, vad som sgs i sak i debatten r naturligtvis viktigare n muskelflexande dramatik, phopp och vulgra tv-chocker, dvs Trumps specialgrenar. Sakligt innehll, diskussion och verkliga argument gr fram lika bra p distans mellan ett par olika tv-studios som i en enda studio.

Du klagar p att det inte knns som riktig demokrati om det inte sker i en och samma lokal, och att virtuella debatter snker presidentmbetets status. Snarare r det Trump som under flera r har jobbat hrt p att snka presidentmbetets verkliga status (hur mycket han n njuter av mbetets yttre pompa, att bli kallad "Mr. President" osv) och att koppla ner den ppna diskussion och debatt som varit en traditionellt given del av politiken. Han accepterar helt enkelt inte ngons rtt till en "second opinion" om vad Ledaren Trump sger eller hller p med. Alla frvntas hurra fr Trump sjlv, hans retorik, hans planer och allt han gr.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-10-09 kl. 02:12.
2020-10-09, 02:00
Avstngd
zergrushs avatar
Ser ut som Donald behver ka tillbaks till sjukhuset... Fr att se om det gr att f McConnels kniv ur ryggen?
https://twitter.com/ChadPergram/stat...39315661197312
Citat:
McConnell: I havent actually been to the White House since August the 6th because my impression was their approach to how to handle this is different from mine and what I insisted that we do in the Senate, which is to wear a mask and practice social distancing.

Donald str alldeles ensam nu:
https://edition.cnn.com/2020/07/31/p...all/index.html
Citat:
McConnell signal to Republican Senate candidates: Distance from Trump if necessary
2020-10-09, 02:03
Medlem
Citat:

Citat:
Joe Biden was prepared to accept the CPDs proposal for a virtual Town Hall, but the President has refused, as Donald Trump clearly does not want to face questions from the voters about his failures on COVID and the economy.

As a result, Joe Biden will find an appropriate place to take questions from voters directly on October 15th, as he has done on several occasions in recent weeks. Given the Presidents refusal to participate on October 15th, we hope the Debate Commission will move the Biden-Trump Town Hall to October 22nd, so that the President is not able to evade accountability. The voters should have a chance to ask questions of both candidates, directly. Every Presidential candidate since 1992 has participated in such an event, and it would be a shame if Donald Trump was the first to refuse

https://joebiden.com/2020/10/08/stat...e-bedingfield/

Citat:
Donald Trump doesnt make the debate schedule; the Debate Commission does.

We accepted the three dates Sept. 29, Oct. 15, and Oct. 22 in June. Trump chose today to pull out of the October 15th debate. Trumps erratic behavior does not allow him to rewrite the calendar, and pick new dates of his choosing. We look forward to participating in the final debate, scheduled for October 22, which already is tied for the latest debate date in 40 years. Donald Trump can show up, or he can decline again. Thats his choice.

https://joebiden.com/2020/10/08/stat...bedingfield-2/

Det r inte Bidens kampanj som pushar fr en virtuell debatt, det r CPD som bestmmer schemat.
2020-10-09, 02:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jod, och SVT kopierar vad CNN etc tycker.

Frra gngen hade de flesta medier och prognosmakare fel. Trump blev president nd.

Men den hr gngen d? Har de fel igen!? Jag tnker att det mste finnas drivor med vljare som rstade p Trump frra gngen men som nu ledsnat p narcissisten och som antingen stannar hemma eller rstar p Biden den hr gngen. Tnker jag fel? Har Trump vunnit ngra nya rster?

Nedan r marginalerna i de jmnaste staterna frra valet. Om Trump ska vinna igen mste han behlla sina marginaler. Vissa frluster har han dock rd att gra. Han kan t ex frlora Pennsylvania och Michigan och nd bli president om han behller resten.

https://www.usnews.com/news/the-run-...on?context=amp

Lter helt osannolikt. "Narcissist" r snarare ganska amerikanskt! Inget de str sig p.

Trump r snarare populr som den person han r och ekonomin r bra och inte dlig, undantaget Corona.

Journalistpacket borde snarare lra sig hur hatade de r.

Dessutom balanserar vicepresidenten Pence Trump vl.
2020-10-09, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Dessutom balanserar vicepresidenten Pence Trump vl.
Kanske hade varit bttre om Pence varit republikanernas presidentkandidat?
2020-10-09, 06:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Kanske hade varit bttre om Pence varit republikanernas presidentkandidat?

Nej och det fr att han knappas vill.

Inget fel p Pence vad jag vet men han r lite trbock ocks vilket inte funkar. Man ska engagera folk vilket Trump gr.
2020-10-09, 06:56
Medlem
Oh nu nr Bidens kampanjteam ndraat i Biden schema d Trump fegade ur och nnte ville debattera den 15 okt s sger republikanerna
Citat:
Late Thursday, Stepien took another position, demanding that the Oct. 15 debate take place as originally planned, citing a new report by White House doctor Sean Conley that anticipated Trump would be cleared for public events as of this weekend
Vad vinner Trump p detta stndiga beslutskaos, man framstr ju som en skock hnor som just sett rven i gluggen. Mogen, ansvarsfullt? Nej lngt drifrn.
Biden vinner ju bde frtroende och mognadspong utan att behva gra ett ena uttalande, det rcker att beskda Trumpteamets ofrmga att f till ett beslut som man hller fast vid. Nu framstr man ju som en karikatyr av dligt omdme och obeslutsamhet om dessa debatters vara eller inte vara och om inte det straffar sig p valdagen s vore det ju konstigt.
2020-10-09, 07:19
Medlem
Zurfarn08s avatar
S sista mnaden infr valet kommer vi f se en pigg Trump, utan munskydd, som kan rra sig som vanligt bland folk. Hur kommer det att kontrastera mot en ldre, synbart skrare Biden bakom munskydd som hller folk p flera meters avstnd?
Senast redigerad av Zurfarn08 2020-10-09 kl. 08:05.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in