• 1
  • 2
2020-10-10, 10:26
Medlem
Undrar om det finns fler banker än Forex som har helgöppna bankkontor? Är det inte någon bank som har avtal med Forex så man även kan sköta sina ärenden via Forex kontor?
Citera
2020-10-10, 10:30
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solarwind
Undrar om det finns fler banker än Forex som har helgöppna bankkontor? Är det inte någon bank som har avtal med Forex så man även kan sköta sina ärenden via Forex kontor?

Vem fan behöver ett helgöppet kontor 2020 för att kunna sköta bankärenden? Vad är det du vill diskutera?
Citera
2020-10-10, 10:51
Medlem
321js avatar
Vilka ärenden vill du göra?
Citera
2020-10-10, 10:55
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillsvin
Vem fan behöver ett helgöppet kontor 2020 för att kunna sköta bankärenden? Vad är det du vill diskutera?
En hel del bankärenden passar fortfarande bäst för fysiska möten t ex bolån. Vissa ärenden går faktiskt inte heller att sköta över nätet. Men visst nätet har ju kapat en hel del vardagsärenden.

Men det är ju ett helvete om man måste boka en tid med banken då de har extremt dålig service till den som arbetar dagtid vardagar. Gå till banken spontant och ta en nummerlapp kan resultera i en utflykt på 1 till 5 timmar och går inte att veta i förväg. Boka en tid för telefonbesök känns inte heller bra då man inte vet vem som håller i luren.
Rätt konstigt att inte någon faktiskt satsar på att ha öppet lördagar.
Citera
2020-10-10, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Vilka ärenden vill du göra?
Säkerhetsdosa samt mobilt bank-ID har slutat fungera. Går därför inte att sköta det via internetbanken utan vi måste gå till ett bankkontor och visa ID-kort.
Framför allt har jag tröttnat på Swedbanks velande i största allmänhet.
Sedan tycker jag att det är uselt att de inte kan ha öppet några timmar en lördag. Finns det någon seriös bank som har helgöppet så byter jag och personen jag hjälper till den istället.
Citera
2020-10-10, 11:44
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Säkerhetsdosa samt mobilt bank-ID har slutat fungera. Går därför inte att sköta det via internetbanken utan vi måste gå till ett bankkontor och visa ID-kort.
Framför allt har jag tröttnat på Swedbanks velande i största allmänhet.
Sedan tycker jag att det är uselt att de inte kan ha öppet några timmar en lördag. Finns det någon seriös bank som har helgöppet så byter jag och personen jag hjälper till den istället.

De är bara att vänta till Måndagen, att tänka på att byta till en ny Bank bara för detta ärende att du inte kan skaffa dig en ny säkerhetsdosa som håller i flera år är ju lite pinsamt haha..
Senast redigerad av DyslexiKungen 2020-10-10 kl. 12:06.
Citera
2020-10-10, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
De är bara att vänta till Måndagen, att tänka på att byta till en ny Bank bara för detta ärende att du inte kan skaffa dig en ny säkerhetsdosa som håller i flera år är ju lite pinsamt haha....
Det är inte min bankdosa som inte fungerar. Jag hjälper bara till. Men jag har inte möjlighet att följa med på vardagar då jag oturligt nog råkar ha ett arbete.

Det är inte bara därför jag vill byta bank utan jag är trött på Swedbank av flera anledningar. De har lurat på en jag känner "finansiell rådgivning" vilken hon fick betala för, denna "rådgivning" var ett rent skämt för övrigt. Dålig personal på kontoren som inte vet vilka tjänster banken har. Personal som inte känner till bankens egna rutiner och därtill har jag fått ett hånfullt bemötande vid dessa tillfällen.
Det är en kommersiell tjänst så jag byter bara bank och hoppas på att det fungerar bättre på den nya banken.
Citera
2020-10-10, 12:05
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Det är inte min bankdosa som inte fungerar. Jag hjälper bara till. Men jag har inte möjlighet att följa med på vardagar då jag oturligt nog råkar ha ett arbete.

Det är inte bara därför jag vill byta bank utan jag är trött på Swedbank av flera anledningar. De har lurat på en jag känner "finansiell rådgivning" vilken hon fick betala för, denna "rådgivning" var ett rent skämt för övrigt. Dålig personal på kontoren som inte vet vilka tjänster banken har. Personal som inte känner till bankens egna rutiner och därtill har jag fått ett hånfullt bemötande vid dessa tillfällen.
Det är en kommersiell tjänst så jag byter bara bank och hoppas på att det fungerar bättre på den nya banken.

De är nog många som oturligt nog har ett arbete, men visst jag håller med att man kunde ha öppet några timmar under en Lördag t.e.x men Swedbank har några dagar en längre öppettid som passar folk som slutar t.e.x klockan 16, annars så kan du väl ta ledigt från ditt arbete att hjälpa din vän med detta ärende, men om du lyckas hitta en annan Bank som har allt som du kräver så lycka till
Citera
2020-10-10, 13:09
Medlem
sucuks avatar
Citat:

Det mest logiska svaret givet tråden hittills borde vara byt till Forex?

Tyvärr utfärdar de inte bankid utan du måste också vara kund i någon av bankerna som listas här https://www.bankid.com/privat/skaffa-bankid för att kunna ha bankid och det klarar man sig ju knappt utan idag.
Citera
2020-10-10, 13:31
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Det mest logiska svaret givet tråden hittills borde vara byt till Forex?

Tyvärr utfärdar de inte bankid utan du måste också vara kund i någon av bankerna som listas här https://www.bankid.com/privat/skaffa-bankid för att kunna ha bankid och det klarar man sig ju knappt utan idag.

Forex utfärdar BankID.
Det framgår i länken som du själv bifogat.

"Du kan skaffa BankID hos följande banker:

Danske bank
Forex bank
Handelsbanken
Ica Banken
Länsförsäkringar
Nordea
SEB
Skandia
Sparbanken Syd
Swedbank
Ålandsbanken"

Angående TS missnöje med Swedbank, läs gärna min signatur.
Senast redigerad av trottwell 2020-10-10 kl. 13:37.
Citera
2020-10-10, 13:34
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Forex utfärdar BankID.
Det framgår i länken som du själv bifogat.

Har de ändrat alltså? Jag såg bara swish?

Enligt bankid site utfärdar de inte, låter konstigt med motstridiga uppgifter. Jag ville byta till forex för länge sedan men det föll på just att de inte utfärdade bankid, däremot kunde man logga in.

Edit: Nu såg jag, du har helt rätt - då har de vuxit upp!
Citera
2020-10-10, 13:41
Medlem
https://www.bankid.com/en/om-oss/nyh...dare-av-bankid

Sedan början av 2019 tydligen. Lutar åt Forex. Tidigare var det en del andra banker som hade samarbete med Forex. Men det är möjligt att det bara gällde kontanttjänster.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in