Citat:
Ursprungligen postat av
Trollmia
När man sitter o läser på hennes twitter angående just detta inlägg om att rösta på Biden - så är det väldigt många fler som tycker: "Hörrödu tösen, håll dig till ditt eget land och låt oss sköta vårt ifred.." Ungefär så.. Men samtidigt så är det många som håller med henne, inte för att jag har nån koll på hur varken Biden eller Trump står sig i klimatfrågan, jag får dock (ytterst personlig känsla) att våran lilla Greta bara ställer sig på Bidens sida.... bara för ATT...
Vår "världsfrälsare" - börjar bara bli som ett nageltrång i ögat numera...
Visst hon har många följare - men när man läser hennes twitterflöde i dagens läge jämfört med för ett år sedan - då har hon flera gånger mer kritiker... Speciellt när hon går in och försöker peka på politik i olika länder (inklusive Sverige har jag sett nu)...
Men hon är tydligen inte politisk...??? Har jag hört...
"Man kan gå på Gullans fest nykter.... Jaa..man kan ha kul utan sprit.... har jag hört..." (Magnus o Brasse)
Klimatfrågan är politisk. (Miljöfrågor som t.ex ozonhålet är däremot inga problem, där samarbetar alla.)
Den viktigaste politiska frågan i Sverige är vem som bestämmer. Svenska folket borde bestämma genom att välja bra politiker. Men EU försöker ta kontrollen över Sverige. EU har redan mutat politikerna, bl.a. via företag, genom att ge dem fina arbeten efter karriären. Så alla partiledarna stöder EU istället för att lyssna på svenskarna. Våra pengar skickas till EU. Partiledarna pratar mindre viktiga frågor som Estonia och Coronatestning.
Ingen gör något åt klimatet. Möjligen kommer EU att samla in mer pengar. Men EU sätter upp målsättningar om 30 år. EU investerar 300 miljarder i fossil infrastruktur. EU tog in enorma belopp i juli. Pengarna slösas över Europa och leder till kraftigt höjd koldioxidproduktion.
Samma sak i USA. Trump gör inget åt klimatet. Biden
pratar om klimatet. Men Biden kommer troligen inte att vinna valet. Opinionsundersökningarna är förfalskade i Bidens favör på samma sätt som 2016 när de påstod att Clinton skulle vinna. Och även om Biden skulle vinna så kommer han bara att sätta upp klimatmålsättningar utan praktisk konsekvens.
Alla politiker har kommit överens om att konstruera denna klimatfråga som de låter hanteras av EU och inte av den svenska riksdagen.
Greta stöder Biden som pratar om "klimatet". Det är riktigt. Men den avsedda effekten av att Greta stöder Biden och "klimatet" är att svenskar förlorar kontrollen över Sverige och pengar/beslut flyttas från Sverige till Bryssel där man snackar klimat.