• 1
  • 2
2011-05-31, 13:29
Medlem
Quoters avatar
1993 åtalades en 31-årig man för mord på sin 6 år yngre flickvän. Hon hittades i hans badrum under mystiska omständigheter. Hon hade avlidit till följd av drunkning och åklagaren menade att den misstänkte mannen dränkt henne. En ganska enkel uppgift, eftersom hon troligtvis var medvetslös efter att ha tagit många tabletter.

Erkände brott gjorde han inte på något sätt, han menade att döden var en olyckshändelse som skedde när han duschade sin flickvän för att få liv i henne. Den rättsmedicinska undersökningen motsade hans berättelse. Dessutom hade han även tagit fotografier på henne utan kläder. Det anmärkningsvärda var att hon var den 3:e flickvännen i raden som avled med lugnande preparat i kroppen. Den första hittades död i hans säng i maj i början av 90-talet. De hade varit tillsammans i lite mer än ett år. Dödsorsaken var en överdos. Den andra flickvännen hittades även hon död i sin lägenhet i december samma år. Även här var dödsorsaken en överdos. Några timmar innan hade hon fått besök av honom. I det tredje dödsfallet som han åtalades för så var dödsorsaken drunkning, men hon hade även ungefär ett dussin lugnade tabletter i kroppen. Mycket märkligt.

Den här texten bygger enbart på en gammal tidningsartikel och det är den enda jag läst om fallet, så jag vet inte hur det gick i rätten för honom, blev det någon fällande dom? Polisen behandlade de första 2 fallen som självmord till en början.
Citera
2011-06-03, 21:49
Medlem
eliras avatar
Vilken tidning skriver detta, undrar då vän av ordning.
Citera
2011-06-03, 21:52
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elira
Vilken tidning skriver detta, undrar då vän av ordning.

Detta skrev Expressen om, vill jag minnas. Vet inte ens vilken ort i Sverige detta ska ha skett på, men jag utgår ifrån att det är någon av de större städerna.
Citera
2011-06-03, 22:06
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Detta skrev Expressen om, vill jag minnas. Vet inte ens vilken ort i Sverige detta ska ha skett på, men jag utgår ifrån att det är någon av de större städerna.

Fallet 1993, kan det ha varit då när han var 30 och hon 33. Han arbetade som IT-tekniker, då tekniker inom ADB. I så fall är brottsplatsen Södermalm i Stockholm. Har för mig att de hade försökt utföra en sexuell lek med S/M och bondage och han hade somnat ifrån.
Citera
2011-06-03, 23:30
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Fallet 1993, kan det ha varit då när han var 30 och hon 33. Han arbetade som IT-tekniker, då tekniker inom ADB. I så fall är brottsplatsen Södermalm i Stockholm. Har för mig att de hade försökt utföra en sexuell lek med S/M och bondage och han hade somnat ifrån.

Flickvännen som han åtalades för att mördat var 25 år. En av hans flickvänner som mött döden var 33 år, vill jag minnas.

IT-tekniker? Möjligtvis, mitt intryck av artikeln var att han inte var någon större samhällsbärare.
Citera
2011-06-04, 07:00
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Flickvännen som han åtalades för att mördat var 25 år. En av hans flickvänner som mött döden var 33 år, vill jag minnas.

IT-tekniker? Möjligtvis, mitt intryck av artikeln var att han inte var någon större samhällsbärare.

Jag vet att hon 33 år hade dött i badrummet av kvävning, hade haft en boll i munnen fastremmad. Typ en sådan här: http://www.usvideo.se/bilder/a21391.jpg
Citera
2011-06-04, 07:51
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag vet att hon 33 år hade dött i badrummet av kvävning, hade haft en boll i munnen fastremmad.

Då är det nog inte samma fall vi tänker på, förutsatt att den artikel som jag baserade min trådstart på stämmer. Terminal dödsorsak för hans 33-åriga flickvän var överdos.
Citera
2011-06-05, 03:17
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Då är det nog inte samma fall vi tänker på, förutsatt att den artikel som jag baserade min trådstart på stämmer. Terminal dödsorsak för hans 33-åriga flickvän var överdos.

Ok, den info jag har är från tidningarna på den tiden som beskrev det. Där talades det inte om överdos utan sexlek där killen somnade ifrån medan hon kvävdes.
Citera
2020-10-13, 12:24
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Seriemördare eller otursförföljd? Östersund, 1991-1993

Ett mycket intressant fall. Jag undrar om någon besitter mer information ang dom och efterspel? Var 31-åringen en mördare, eller bara en man med extrem otur?

Utdrag ur Expressen 1993-12-17. Susanne, som Expressen valde att kalla BO, är ett fingerat namn.
Citat:
[...]
I folkmun är han redan dömd. Över hela stan är han känd som "Trippelmördaren".
Själv säger 31-åringen att han är oskyldig.
[...]
Trots att han bara stod till svars för sin senaste flickväns död överskuggades rättegången av ytterligare två dödsfall.
Dödsfall som polisen fram till nu avfärdat som självmord.
Men nu är det hans tredje flickvän som hittats död.
[...]
Susanne, 25, hade nyss flyttat in hos 31-åringen. Dagen innan hade de förlovat sig och firat med rosor och champagne.
[...]
Men Susanne var orolig. Till en vän har hon sagt:
- Två av hans tjejer har dött. Hoppas inte jag blir den tredje.
Några veckor senare låg hon livlös på badrumsgolvet i 31-åringens lägenhet.
[...]
Den här gången föll misstankarna genast på 31-åringen.
Enligt åklagaren har han dränkt Susanne. Hon kunde inte göra motstånd eftersom hon var nästan medvetslös av tabletter.
- Dessförinnan har han fotograferat henne utan kläder, säger åklagaren.
[...]
Det är känt att 31-åringen brukade vara frikostig med tabletter.
En barndomsvän till Susanne berättar för mig att 31-åringen brukade dela ut tabletter till både Susanne och de andra döda kvinnorna.
[...]
Polisen har på nytt tagit upp utredningen kring de tidigare döda flickvännerna.
- Jag har ännu inte beslutat om han ska misstänkas för något av dödsfallen, säger [statsåklagare] Bertil Månsson.
[...]

Artikeln innehåller också en liten "inforuta" om 31-åringens döda flickvänner. Samtliga namn är fingerade.
Citat:
Annika, 33. Hittas död i 31-åringens säng i maj 1991. Dödsorsak: En överdos lugnande tabletter. Hon har levt ihop med 31-åringen i drygt ett år.

Katarina, 30. Hittas död i sin lägenhet i december 1991. Dödsorsak: En överdos lugnande tabletter. 31-åringen har besökt henne bara några timmar tidigare.

Susanne, 25. Hittas död i 31-åringens badrum i augusti 1993. Dödsorsak: Drunkning. I kroppen har hon ett tiotal lugnande tabletter. 31-åringen åtalas för mord.
Citera
2020-10-13, 12:39
Medlem
Härlig rubrik ”seriemördare eller otursförföljd?”. Vore väldigt intressant med en fortsättning på hans levnad. En tanke som slår mig är att han kanske hade nekrofila böjelser.
Citera
2020-10-13, 13:13
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Dödsfallen inträffade i en liten ort utanför Östersund. Söker man rätt på åtminstone en av de döda kvinnorna, så hittar man också MGM. Eftersom det i nuläget är så pass osäkert huruvida det låg brott bakom dödsfallen, skriver jag inte ut ortens, eller MGM:s, namn.
Citera
2020-10-13, 13:15
Medlem
TheSlyFoXs avatar
Otur... han måste sluta dejta pundarhoror helt enkelt!
Men ärligt så låter det som en flitigare liten föregångare till Abbe Blattelito.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in