2020-10-13, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Nr det er mistanke om at Ford Focusen snnen disponerte (ogs forsvinningsdagen),ble brukt til frakte AEH bort, kan snnen mistenkes for delaktighet. Og, hans alibibidrag kan vre falskt.

Var det den Ford Focus hvor de ikke fant spor?

Alle vitner kan lyve, ogs TEH.

Jeg har jo egentlig TEH som hovedmistenkt.
S langt TH er involvert er det for dekke over for snnen sitt mistak.
Grunnen til det er at TEH er den med mest opplagt motiv.
Senast redigerad av Rips 2020-10-13 kl. 13:43.
Citera
2020-10-13, 13:45
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Fra VG: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...i-lange-avhoer

Iflge VGs opplysninger skal de tre voksne barna til ekteparet Tom og Anne-Elisabeth Hagen ha blitt kalt inn til koordinerte avhr en mandag i august i fjor.
Hver for seg skal de ha blitt stilt en lang rekke lignende og konfronterende sprsml om foreldrene og ekteskapet deres.
Hagen-barnas bekymring: Hvem leter etter mamma?

P hvert sitt rom ble de tre barna avhrt fra formiddagen til godt utp kvelden. Politiet skal ha vrt opptatt av om det hadde vrt konflikter og misnye mellom ektefellene, om deres personligheter og om deres kjennskap til om noen av foreldrene nsket skille seg.
Flere av sprsmlene var av konfronterende art, blant annet med henvisning til utsagn fra andre vitner i saken, fr VG opplyst.

VG fr opplyst at det er stor grad av samsvar mellom barnas forklaringer: De skal ha gitt uttrykk for at de ikke kjente seg igjen vitnebeskrivelsene av ekteskapet, som ble trukket frem av politiet.

Under det intervjuet der de ble avhrt samtidig ser det ut som det var samsvar i forklaringene. Det jeg har tenkt p og som gjelder barna, kollegaer, naboer, venner og flere er jo at de har blitt avhrt av avhrseksperter i politiet som er trent til finne hull i forklaringer og stille oppflgingssprsml.
En av de tidligere avhrsekspertene har vel vrt en del p TV som "levende lgndetektor" og han virker imponerende flink til snakke og avslre folk. Jeg vil tro det fortsatt er like flinke avhrere i politiet og de som er godt trent tipper jeg finner hull om det er noe der.
Selv om TH og barna ikke lar seg avhre n har de en del avhr fra starten av der de har hatt mulighet til teste avhrsmetoder.
Nr det gjelder hvordan avhrene forlp og samsvar mellom forklaringer, finner jeg klageskrivet fra D2 mer beskrivende enn hva som kommer fram i media.

Gjennom skrivet fikk man vite at avhrene slett ikke virket samsvarende og at disse forlp seg alt annet enn udramatisk.

Familiedynamikken ble avslrt av et desperat medlem som ikke la noe i mellom for forske fremstille faren som helt og alle andre som dumme, srlig politiet.

Hva ville skjedd om man utad sdde tvil om barnas troverdighet? Da ville man mtte sikte en eller flere av disse, noe som ikke er aktuelt s lenge TH er p frifot.
Citera
2020-10-13, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Bet meg merke i TH's DNA "under knehasene" p buksen.

Omtrent der hvor man ville hatt den ene armen/hnden hvis man bar en bevisstls person i armene...?

Sps hva man mener med "under knehasene" da, om man mener p baksiden av knrne i buksen, eller under som i lenger ned p buksebenet enn knrne, hvis man ser p buksen rett opp og ned som p en stende person.

Det kan jo virke som at TH har tatt av henne bukse og sandaler fr at hun ble slepet av sted.
Kanskje er det ogs dna andre steder p buksa som de ikke sier noe om. Glidels og knapp.
Kan ogs vre at hun er bret ut ja. Tror de holder tilbake mye informasjon, men det er jo ikke noe nytt. Kanskje det l en stor pressenning utover gulvet i garasjen, som hun ble surret inn i, og det ble teipet gjenn i endene, fr hun ble puttet inn i bilen. Samme som Sv%ein Jem%tland gjorde, bare at forskjellen var at Svein hold p i fylla, s det ble blodspor utover absolutt alt.
Citera
2020-10-13, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jeg tror at Hettemannen, under jakke-hetten,
ocks har en type "Outdoor Knitted Ski Mask Hat " i gr frg.

https://eur.zaful.com/outdoor-stripe...d_2794707.html
Typ som i detta lnk.

Jmfr med bilden hr av Hettemannen:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...tifisert-jakke

(Jag har meddelat polisen detta)

Det er bra at du finner fram til dette. 4 yne ser alltid bedre enn 2. Publikum er til stor hjelp for politiet.
Nr det gjelder buff.. Noen mener at mannen kan ha en buff p seg som dekker til ansiktet, men for meg ser det ut som at ansiktet er helt pent. Jeg mener kunne se munnen hans. Fjeset ser helt hvitt ut, samme som den signalgule glidelsen. For n vet vi at glidelsen egentlig skal vre gul, og ikke hvit slik den ser ut p videoen av hettemannen. Hvis vi ser p fjeset til hettemann nr 2, s ser det ogs helt hvitt ut. S det kan tyde p at det er et billig og drlig overvkningskamera.
Det at fjeset blir veldig hvitt har nok lurt oss til tro at han har hvitt skjegg eller buff.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-13 kl. 16:17.
Citera
2020-10-13, 16:39
Medlem
Hettemannens ansikt var tildekket.
Det var ikke ansiktet til hettemann 2.
Citera
2020-10-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Var det den Ford Focus hvor de ikke fant spor?

Alle vitner kan lyve, ogs TEH.

Jeg har jo egentlig TEH som hovedmistenkt.
S langt TH er involvert er det for dekke over for snnen sitt mistak.
Grunnen til det er at TEH er den med mest opplagt motiv.

Slik jeg oppfatter saken er en slik hypotese det jeg ogs anser som sannsynlig og logisk hvis man skal vekte hypoteser opp mot hverandre. For ramme hele familien, samt gjre krav p penger som oppreisning/rettferdighet.
Og at de 2 sstre og TH isfall kan ha en anelse og nsker skygge banen ifht prate mer om dette med politi.
Den eneste gangen de har uttalt seg ordentlig er da TH ble arrestert, noe som jeg synes brer preg av at de kanskje visste at TH faktisk var uskyldig. P dette tidspunkt hadde de ikke engang sett bevisene som l bak siktelsen.
Jeg synes vel egentlig et slikt svar p gten rimer med at de kanskje nsker dekke over og si minst mulig. Yngste datter var ogs truet i brevet, men var rask p labben forsvare sin far. Det virket som de kunne akseptere mye, men at en uskyldig skulle fengsles ble for mye. Hres rart ut at det skulle vre fordi hun er redd sin far, slik noen hevder.
Jeg ogs mener at det kan vre snn som kan ha det mest opplagte tenkelige motiv snn sett.
Citera
2020-10-13, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Tirsdag kommer VG med flere opplysninger som tidligere ikke har vrt omtalt i detalj.

Etter ransakingen av boligen skal politiet ha gjort flere funn og de jobber n med sammenstille disse sammen med de kjente bevisene de har i saken, skriver avisen.

Her er noe av det VG skriver:
- Blodfunn fra bde AEH og TH i boligen er fortsatt en del av drapsetterforskningen
- Politiets teori er at blodet hennes er forskt vasket bort
- I tillegg er det funnet DNA fra TH under borrelsen p en av AEHs sandaler
- og under knehasene p en bukse som l igjen p stedet
- Disse bevisene er lagt frem i retten, men var ikke nok da TH ble lslatt
- Etter lslatelsen og ransakingen har politiet gjort flere funn
VG skriver ogs at politiet ca 1 mned fr pgripelsen av TH, hadde en teori om at Ford Focusen som TH disponerte, kunne ha blitt brukt til frakte AEH bort fra boligen.

Det ble gjort funn i bagasjerommet p bilen som frte til at de ba om en blodsjekk. Underskelsene viste seg vre negative. Dermed ble ikke dette en del av mistankegrunnlaget mot TH da han ble pgrepet i april.

Du fikk meg til kjpe VG, men finner ingen av de avslringene du varslet. Finner heller ingenting i nettutgaven.
Citera
2020-10-13, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Du fikk meg til kjpe VG, men finner ingen av de avslringene du varslet. Finner heller ingenting i nettutgaven.

Mulig det kommer litt senere i nettutgaven.
Citera
2020-10-13, 16:56
Medlem
[quote=Jayce|73235937]Mulig det kommer litt senere i nettutgaven.[/QUO

Ok.
Citera
2020-10-13, 17:06
Bannlyst
[quote=Hellsculls|73235993]
Citat:
Mulig det kommer litt senere i nettutgaven.[/QUO

Ok.

Peker bare mere og mere mot TH dette. Ektepakt, skilsmisse og psykopati. Tenk p alt det som politiet har p han, som vi IKKE har ftt vite.
Citera
2020-10-13, 17:09
Medlem
[quote=Fenvatnet|73236103]
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls

Peker bare mere og mere mot TH dette. Ektepakt, skilsmisse og psykopati. Tenk p alt det som politiet har p han, som vi IKKE har ftt vite.

Politiet holder kortene tett til brystet.
Citera
2020-10-13, 18:39
Medlem
Citat:

Politiet holder kortene tett til brystet.
Egentlig ikke noe nytt. Dette holder ikke.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ter-funn-i-bil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in