2020-10-17, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Man kan vara självgående fast man bor hemma du vet inte hur TS levnadsförhållande är, TS kanske betalar för sig själv medans han/hon bor hemma? Bara för TS inte har en egen bostad betyder inte han/hon är inte självständig, det kan vara ekonomiska förhållande som gör det svårt för TS att flytta. Hyresrätter går upp mot flera tusen i månaden i hyra, alla har inte råd med det och vissa inklusive TS förmodligen föredrar att bo hemma och spara inkomsten medans de fortfarande försörjer sig med betala räkningar osv. Nu vet jag inte iheller TS levnadsförhållande osv men det finns flera alternativ.
Allt behöver inte vara svart på vitt.

T.s sa själv att han kan flytta men gör det bara inte.
Citera
2020-10-17, 21:53
Medlem
I 99% av de lägen då någon är 28 år och bor hemma så är det dags att skaffa sig ett eget boende. Beror ju lite på din situation osv.
Citera
2020-10-17, 22:15
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
28 år gammal. Är det då dags att flytta hemifrån och skaffa sig ett eget liv?
Kontantinsats och stabil ekonomi finns.

Är det pinsamt och bo hemma hos föräldrarna vid den här åldern?

Fördelar? Ja, ett eget liv. Självständighet. Bo själv ett tag innan barn och fru och all huvudvärk det medföljer...

Nackdelar? Mer utgifter. Dyrare än bo hemma ett tag till? Laga egen mat, städa sj, diska sj osv

Ja, vad säger ni?
Nä, runt 42 är lagom. Kolla StepBrothers filmen
Citera
2020-10-17, 22:18
Medlem
Ja, det är läge att flytta hemifrån. Jag var nästan 22 år och jag tyckte det var sent. Hushållssysslorna får man acceptera.
Citera
2020-10-17, 22:33
Medlem
[quote=hobomold|73285703]Svenskarna, bland världens mest olyckliga folk, säger att du skulle flyttat för länge sedan som dem själva gjort, pga vad? Självständighet? Ne, det har inte svenska folket ändå. Se bra ut i andras ögon? Ja.

Du gör det som känns bäst för dig själv, att bo med sin familj är väldigt vanligt i många andra länder, och dem inte är inte mindre självständiga eller sämre personer för det. Svenskar har väldigt dåliga förhållanden med sina familjer och bryr sig inte om andra.

Gör det som känns bäst för dig.[/QUOTE

Instämmer. När Sverige levde på jordbruket så var ex min mormor och morfar väldigt beroende av andra så andra släktingar fick hjälpa till på gården. Du vet alla samlas under ett tak.

Sen kom 60-70-talet alla skulle bo i centrum och kollektivt och jobba på industrin. Där gick det utför med Folkhemmet. Bara en analys av historien.
Citera
2020-10-17, 23:17
Medlem
RaddarenIRovens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
28 år gammal. Är det då dags att flytta hemifrån och skaffa sig ett eget liv?
Kontantinsats och stabil ekonomi finns.

Är det pinsamt och bo hemma hos föräldrarna vid den här åldern?

Fördelar? Ja, ett eget liv. Självständighet. Bo själv ett tag innan barn och fru och all huvudvärk det medföljer...

Nackdelar? Mer utgifter. Dyrare än bo hemma ett tag till? Laga egen mat, städa sj, diska sj osv

Ja, vad säger ni?

Det är dags för dig att sluta parasitera på dina föräldrar och ta nästa uppenbara steg för folk i din sits, parasitera på samhället.
Citera
2020-10-18, 03:12
Medlem
ROYBROFAJs avatar
Ja du är ju inte ensam i förorterna bor de tre generationer i samma lägenhet. Barn barnbarn och morföräldrar. Så du kan bilda familj och ha kvar morföräldrarna för de fungerar ju i länder som Indien och Italien så varför inte i Sverige?
Nä men anser själv att man kan flytta hemifrån ifall man har egen inkomst. Bor själv med föräldrar men då är jag 19 och studerar för det blev billigare att tågpendla till Umeå än att bo där. Sen få man ju hjälpa till med hushållssysslor när man bor hemma deras regler som gäller så fördel med att flytta hemifrån är att man själv bestämmer över huset.
Citera
2020-10-18, 08:37
Medlem
Sqeptisks avatar
Vadå "flytta hemifrån"????
Det gör man per definition varje gång man flytttar.
TS undrar alltså om det är dags att flytta ifrån sina vårdnadshavare
Svaret på den frågan kan nog bara TS själv svara på.
Citera
2020-10-18, 10:45
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
[quote=troy_mclure|73286334]
Citat:
Ursprungligen postat av hobomold
Svenskarna, bland världens mest olyckliga folk, säger att du skulle flyttat för länge sedan som dem själva gjort, pga vad? Självständighet? Ne, det har inte svenska folket ändå. Se bra ut i andras ögon? Ja.

Du gör det som känns bäst för dig själv, att bo med sin familj är väldigt vanligt i många andra länder, och dem inte är inte mindre självständiga eller sämre personer för det. Svenskar har väldigt dåliga förhållanden med sina familjer och bryr sig inte om andra.

Gör det som känns bäst för dig.[/QUOTE

Instämmer. När Sverige levde på jordbruket så var ex min mormor och morfar väldigt beroende av andra så andra släktingar fick hjälpa till på gården. Du vet alla samlas under ett tak.

Sen kom 60-70-talet alla skulle bo i centrum och kollektivt och jobba på industrin. Där gick det utför med Folkhemmet. Bara en analys av historien.
Där kom det igen: "Förr bodde man minsann i barndomshemmet och det var inget konstigt med det!"
Skillnaden är den att ts hade haft fru och flera barn vid 28 års ålder.
Har han fru och 2 barn i sitt pojkrum? Nej.
Citera
2020-10-18, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Den här individen du känner är värdelös på relations marknaden. Och det kommer bara att bli lägre när åren går.

TS måste flytta ut omedelbart. Att slippa ta hand om sig själv är en fördel ? Snarare ovärdigt skulle jag påstå.
Inte enligt de 100+ kvinnor han knullat. Just nu har han flickvän och bor fortfarande hos sina föräldrar.
Citera
2020-10-18, 17:20
Medlem
vemlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
För att det finns en jävla gräns och den har gått när man har råd att flytta hemifrån , vad tror du själv kan man resonera likadant enligt dig till man är 45 ?
När fan ska livet börja då? Du tänker på lån och sån skit när man närmar sig en tredje del av hundra år vilket man förmodligen inte blir, så när är det dags att bli vuxen?
Påstod aldrig att man bör bo hemma hos föräldrarna tills man är 45 år. Till 25 år hade varit nog, tycker jag. Började man jobba vid 21-22 år så har man nog skapat sig en relativt god budget på 2-3 år om man bott hemma hos föräldrarna under den tiden och hållit sig till ett någorlunda sparande.

Är man kvar hos päronen och man är 30+ så har det förmodligen gått snett någonstans, tänker jag. Vad den konkreta orsaken till att TS fortfarande bor hemma har jag inte förstått ännu?
Citera
2020-10-18, 18:10
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaconMerkantilist
Inte enligt de 100+ kvinnor han knullat. Just nu har han flickvän och bor fortfarande hos sina föräldrar.
Då är det inget seriöst förhållande. Kvinnor vill inte vara tillsammans med en arbetslös som bor hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in