Citat:
My thoughts are with the people of Hong Kong.
https://twitter.com/GretaThunberg/st...303500293?s=19
Nu tycker jag att alla vi Greta-diggare i tråden skall fira. Greta är på bättringsvägen. Hennes tunga diagnoser har medfört att hon bara kunnat tänka på isbjörnar. Men nu kan hon även tänka på kineser. Grattis Greta, krya på dig snart!
I grunden är det samma föreställning som ges över hela världen. De flesta hjältarna tillhör någon av grupperna unga, tjejer, icke-vita. De revolterar mot äldre, ofta vita, ofta gubbar. Wong mot Xi. Spice Girls mot Lukachenko. Greta mot Trump, etc. Den thailändske kungen bor sedan länge i Tyskland och sköter Thailand genom att "jobba hemifrån".
Det intressanta är att de styrande redan har situationen under kontroll. Xi och Trump ligger vid poolen tillsammans och kollar på TV hur några låtsasmissiler slår ned i Syrien. Man har självklart redan ringt Putin och gjort upp så att ingen blir skadad.
Man behöver inte störta några ledare, de är väsentligen redan under kontroll. Man spelar upp draman för att sprida hat i befolkningen. Det var t.ex vita gubbar (dock inte undertecknad) som byggde upp Sverige. Skall man krossa Sverige måste man visa att det är skottpengar på gubbar.
...
Ibland driver jag med rollfigurerna i CIA:s teatersällskap, som Assange eller Greta. Men det berör inte skådespelarnas personligheter. Det rinner skådespelarblod i Gretas ådror. Hon vet att publiken skrattar när man spelar komedi, då är succén given. Hon är bara utvald att spela en roll. Förmodligen upptränad sedan hon var mycket liten. Henne kan man inte lasta, anser jag.