• 1
  • 2
2020-10-19, 23:39
Medlem
För några år sen tog Viasat (fd tv1000?) och C more (fd Filmnet?) bort all porr ur tablån. Den började alltid kl 24.00 på nån kanal. Så var det från tidigt 90-tal fram tills 2015 eller nåt.

Jag vet att hela internet är fullt av porr men jag tyckte ändå det var trevlgt att slå på Tvn vid 24.00 ibland när man låg i sängen. Det var annorlunda på flera sätt. Du blev lite överraskad för du visste aldrig vilken film eller video som visades. Du kunde inte spola fram, eller pausa (om du inte bandade eller hade modern tv), eller byta film/video om du tyckte den var trist.

Det är inte samma sak att bläddra bland tusentals klipp på internet, varken på dator, tv, läsplatta eller telefon.

Någon som håller med?

Och varför slutade de visa porr? Nån PK-feminist grej eller? Måste allt alltid vara så jävla PK?
Jag tycker de iaf kunde köra 2 timmar på nån av sina kanaler typ tors, fre,lör ? Jag tror de skulle få fler prenumeranter.

Är jag den enda som tycker så här?
Citera
2020-10-19, 23:50
Medlem
Förmodligen var det inte lönsamt längre med internetporren
Citera
2020-10-19, 23:52
Medlem
Tangentriddarens avatar
Kommer ihåg när jag var runt 12-13 och porrkanalen började sändas efter 00:00. Man hörde ljudslingan någorlunda klart medan bilden brusade sönder, ibland fick man se en patte och drog en runk till den. Den erfarenheten och all skogsporr man hittade är något som kommande generation kommer missa.
Citera
2020-10-19, 23:57
Medlem
Clint Ruins avatar
Så när klockan klämtar tolv
rullar jag mattan ifrån mitt golv
och i TV:n rullar vuxenfilmen igång

https://www.youtube.com/watch?v=TTJxqIokUUM
Citera
2020-10-19, 23:58
Medlem
wag1fromDerInits avatar
Mina enda erfarenheter av TV-porr var att jag råkade bläddra förbi det på en hotell-TV i Tyskland samtidigt som mina föräldrar var i rummet och packade upp väskor, jag var kanske 14 vid tillfället. Minns även att jag blev "barnvaktad" av en äldre bekant när jag var omkring 10 ish och att hans flickvän hintade att jag inte borde få bläddra fritt på digitalboxen sent på kvällen (hon sa "TV1000!"), jag förstod såklart.

Synd om det försvunnit, även runkbås och porrbio borde bevaras, inte för att man faktiskt vill gå dit, utan för att bevara pre-internet porrens historia och kunna blicka tillbaka på hur det runkades förr!
Citera
2020-10-20, 00:02
Medlem
EnGodForlorares avatar
Porren på filmkanalerna var aldrig okontroversiell. TV-bolagen förlorade en massa barnfamiljer som inte ville att deras barn skulle komma åt porren men de tjänade igen det på alla snuskgubbar. Nu när snuskgubbarna gått över till internet skulle de bara förlora kunder på att visa porr.
Citera
2020-10-20, 00:07
Medlem
Jo minns det. Hade tv1000 back in the days men det var softcore delux. Vid midnatt hade man gjort sig i ordning inför natten. Ev knull med flickvännen tidigare eller efter hade inte så stor inverkan. Man fixade båda liksom . Innan den porrskadade generationen gjorde entre.

Porr var inte lika lättillgängligt men mer städat på den tiden. Var det två tjockisar som knullade i rutan så fick du nöja dig med det, sorry.

Redan då fanns det en liten högljudd klick som skrek om kvinnoförnedring. Minns ett debattprogram på tv med dåtidens fula kommunister som spydde galla över att tv 1000 mfl visade porr "på natten". Kvällstidningarna hängde på kören men resultatet blev att filmkanalerna fick fler kunder. Så kan det gå.

Har inget minne av dålig kvinnosyn hos mina vänner eller hos mig pga dessa tv-fester.

Vänstern hade ju sin egen representant inom porren. Vad hette den där knull-kommunisten som var aktiv inom Vänsterpartiet? Han kanske är kvar (inom båda)? Krullhårig. Han var en duktig skådis.
Citera
2020-10-20, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo minns det. Hade tv1000 back in the days men det var softcore delux. Vid midnatt hade man gjort sig i ordning inför natten. Ev knull med flickvännen tidigare eller efter hade inte så stor inverkan. Man fixade båda liksom . Innan den porrskadade generationen gjorde entre.

Porr var inte lika lättillgängligt men mer städat på den tiden. Var det två tjockisar som knullade i rutan så fick du nöja dig med det, sorry.

Redan då fanns det en liten högljudd klick som skrek om kvinnoförnedring. Minns ett debattprogram på tv med dåtidens fula kommunister som spydde galla över att tv 1000 mfl visade porr "på natten". Kvällstidningarna hängde på kören men resultatet blev att filmkanalerna fick fler kunder. Så kan det gå.

Har inget minne av dålig kvinnosyn hos mina vänner eller hos mig pga dessa tv-fester.

Vänstern hade ju sin egen representant inom porren. Vad hette den där knull-kommunisten som var aktiv inom Vänsterpartiet? Han kanske är kvar (inom båda)? Krullhårig. Han var en duktig skådis.

Göran Eurenius hette han. Han hade skådis namnet Göran Vänster. Var bl a med i Ridskolan filmerna och en hel del andra
Senast redigerad av DjungelJumbo 2020-10-20 kl. 00:34.
Citera
2020-10-20, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Göran Eurenius hette han. Han hade skådis namnet Göran Vänster. Var bl a med i Ridskolan filmerna och en hel del andra

Tack. Ja så hette stjärnan Jag kan ju inte vara den enda som kom i kontakt med Vänsterpartiet via porrfilm i tv-rutan på 90-talet i pojkrummet.

Tur att man bara tittat på Göran Vänsters filmer.

Minns en scen när Vänsterpartisten Göran kommer in i ett sovrum där 3-4 tjejer ligger och sover i en säng och han börjar snuska sig. Tar fram kuken och säger något i stil med att suga på hans kuk är ungefär som att suga på tummen.

Man får tacka Göran Vänster för underhållningen men gissar att han slirade lite på idealet som partiet vill förmedla idag. Cool snubbe, all respekt från mig.
Citera
2020-10-20, 08:34
Medlem
hippilis avatar
Nä dra mej i svansen. Jag visste inte att det var borttaget från tv. Hm host jag har inte haft tv på över 20 år, och detta verkar vara det enda jag har missat på alla år
Citera
2020-10-20, 08:38
Medlem
DaChiefs avatar
Nej saknar det inte men hade en gammal tv när jag var liten som man kunde ställa in så man kunde se på porren med inverterade färger i blå ton. Bättre än inget

Internet har allt, man behöver ingen tv.
Citera
2020-10-20, 09:53
Medlem
Ett av mina livs bästa runk var när jag var på ett hotell i Paris som 13-14-åring. Päronen hade gått och lagt sig i rummet intill och plötsligt började det visas hårdporr på en av kanalerna. Minns att det först verkade vara som ett vanligt tv-program med en kvinnlig hallåa men plötsligt så snurrade kameran runt henne så man såg att hon var helt bar på underkroppen och hela den fuktiga härligheten visades upp i närbild. Trots att det var en liten suddig tjock-tv så upplevde jag det som extrem super HD. Runkade som en galning flera gånger om tills kuken kändes skinnflådd samtidigt som jag försökte hålla andan så jag inte skulle flåsa så högt att föräldrarna vaknade. Det var en porrupplevelse det! Tyvärr har man sett allting idag och det är inte lika spännande längre så den upplevelsen är omöjlig att återskapa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in