2020-10-23, 20:01
Medlem
hjaelploskilles avatar
Bet365 ger fan 2.70 p Trump nu, det mste vl finnas vrde i det? Jag tror inte att han vinner men oddsen borde ligga p runt 2.00 p honom och kanske 1.80 p Biden, 2.70 r jvligt hgt
2020-10-23, 20:03
Medlem
Ny poll som visar att Trump leder Michigan med fyra procentenheter.

https://mirsnews.com/pdfs/poll_cross...1603227211.pdf

Jag kollade upp Zia poll p 538. Nate gillar den inte. Tydligen ska de ha missat New Mexico stort i frra valet, tv procent vinst fr Clinton mot det verkliga resultatet p tta procent.

Tyckte nd det var inteessant.
2020-10-23, 20:06
Medlem
Nixters avatar
Florida update

Republikanerna exploderar i Florida
IPEV rster: +170,595.
Republikanerna kan n 200.000 "gap" idag, detta betyder att marschen mot 900.000 personer frsprng Demokraterna behver fr att sl Republikanerna har startat....

Noterar: Joe frlorade solklart debatten igr, det tycker Amerikaner generellt. Kan Joe bygga upp en kraftigare energi i sin bad n nr Obama slog McCain 2008?
Don't think so Biden is toast!
2020-10-23, 20:24
Medlem
Det blser Trumpvindar. Tyvrr r jag inte uppgraderad tillrckligt fr att kunna visa det men lita p min magknsla.

Nr valet en gng r ver s hoppas jag inte skallen r sprngd av alla motsgelsefulla polls.

Bra att Trump ordnar fred mellan Israel och nu ytterligare ett land. Dom vita hemmafruarna som nnu inte rstat kanske tnker ett varv till.
2020-10-23, 20:29
Medlem
Vldigt mnga som har frtidsrstat och tror personligen att det r till nackdel fr nuvarande president. Tror misstaget han gr r att han har fokuserat fr mycket p fake news. Det gick hem frsta gngen eftersom det var ngot nytt, att en kandidat till president gr hrt mot allt och alla. Tror dock att det slr tillbaka, han borde haft en mycket lugnare approach, gett intryck av att han kontroll p lget i landet, att prata ppet om hur Corona pverkat hans mjligheter osv. Skulle gett han mycket mer frdelar och han skulle framst som mer sanningsenlig och vinna sympatier.

Det Biden misslyckas med r att mla upp trump som pro-Putin. Nmnt vldigt lite om Trump gulligull med Putin, att Ryssland misstnks fr att ha betalat talibaner med bounties fr att skjuta amerikanska soldater osv.

Kan g t bda hllen, men sger nog 55 procent Biden 45 procent Trump.
2020-10-23, 20:56
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Florida update

Republikanerna exploderar i Florida
IPEV rster: +170,595.
Republikanerna kan n 200.000 "gap" idag, detta betyder att marschen mot 900.000 personer frsprng Demokraterna behver fr att sl Republikanerna har startat....

Noterar: Joe frlorade solklart debatten igr, det tycker Amerikaner generellt. Kan Joe bygga upp en kraftigare energi i sin bad n nr Obama slog McCain 2008?
Don't think so Biden is toast!

Tjena,

Detta du syftar p va?
https://twitter.com/athein1/status/1...323570176?s=19

Ser riktigt bra ut!

Edit:
Denna frklara riktigt bra.
https://joeisdone.github.io/florida/

12,7% frdel Trump nu. Ml: minst -5%
Senast redigerad av Davy 2020-10-23 kl. 21:07.
2020-10-23, 21:04
Medlem
IQ-145s avatar
Det kommer att bli intressant och se hur mnga minoriteter, framfrallt afro-amerikaner som kommer att rsta p Trump/republikanerna. Nr man kollar p diverse Trump-rallies s r det i princip inga svarta i publiken verhuvudtaget.

Den strsta anledningen r nog att vnstern och de svarta i vnsterlgret aggressivt attackerar alla afro-amerikaner som gr det frbjudna och visar ett ppet std fr Trump. Det gr att mnga inte vgar sga/visa vad de tycker.

Det har varit en framgngsrik strategi inte bara i USA, men vrlden ver dr vnstern anvnder sig av denna klassiska shame-tactic, ven s i Sverige.

Men hur mnga procent av de svarta rsterna kommer Trump att f 2020?, och kommer det att gra ngon skillnad? Han fick 8% av de svarta rsterna 2016. Det knns som om 10-12% inte r ett omjligt ml 2020.

Trump fick 29% av bde asiater och latinos 2016. Runt 30% 2020 lter inte heller omjligt. Jag tror nog att han kanske t.o.m. kan f upp till 35% av latino rsterna.

De senaste fyra valen har i snitt runt 55% av de rstberttigade rstat. Det verkar som om fler kommer att rsta den hr gngen. Senast mer n 60% rstade var 1968. Kommer pandemin f fler och rsta totalt? Att fler frtidsrstar rder det inget tvivel om, men hur blir det totalt?

Har ngon sett ngorlunda tillfrlitliga siffror/frutsgelser angende detta?
2020-10-23, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Det kommer att bli intressant och se hur mnga minoriteter, framfrallt afro-amerikaner som kommer att rsta p Trump/republikanerna. Nr man kollar p diverse Trump-rallies s r det i princip inga svarta i publiken verhuvudtaget.

Den strsta anledningen r nog att vnstern och de svarta i vnsterlgret aggressivt attackerar alla afro-amerikaner som gr det frbjudna och visar ett ppet std fr Trump. Det gr att mnga inte vgar sga/visa vad de tycker.

Det har varit en framgngsrik strategi inte bara i USA, men vrlden ver dr vnstern anvnder sig av denna klassiska shame-tactic, ven s i Sverige.

Men hur mnga procent av de svarta rsterna kommer Trump att f 2020?, och kommer det att gra ngon skillnad? Han fick 8% av de svarta rsterna 2016. Det knns som om 10-12% inte r ett omjligt ml 2020.

Trump fick 29% av bde asiater och latinos 2016. Runt 30% 2020 lter inte heller omjligt. Jag tror nog att han kanske t.o.m. kan f upp till 35% av latino rsterna.

De senaste fyra valen har i snitt runt 55% av de rstberttigade rstat. Det verkar som om fler kommer att rsta den hr gngen. Senast mer n 60% rstade var 1968. Kommer pandemin f fler och rsta totalt? Att fler frtidsrstar rder det inget tvivel om, men hur blir det totalt?

Har ngon sett ngorlunda tillfrlitliga siffror/frutsgelser angende detta?

Nate Silver har modellerat det och hans projection r 154 miljoner som rstar, vilket r 65% av de rstberttigade
2020-10-23, 21:19
Medlem
Davys avatar
Angende pandemin tror jag inte det behver bli s negativ effekt fr Trump som mnga (media) tror. Mycket av folkets missnje ligger ju p beslut p delstatsniv. Framfrallt dessa absurda lockdowns i demokratiska stater, som ftt enorma konsekvenser fr vanligt folk. Kan nog gynna Trump i stater dr det varit jmnt tidigare.
2020-10-23, 21:23
Medlem
Det kom en ny OU just nu som avser period 19 oktober---22 oktober frn ett mindre institut med det lite mrkliga namnet Susquehanna Polling & Research. Underskningen visar fr Arizona 46% fr sleepy Joe och 46% fr Trump.
Dom flesta OU jag sett fr Arizona har tidigare haft China-Joe i ledningen. Jag ser bara detta som en tendens till uppgng fr Trump. Sm underskningar ger inte alltid rtt resultat. Arizona r en stat som jag rknar med att Trump vinner. Det r vl ingen som ifrgastter mina tankar hr. Arizona r rtt.

Susquehanna, det lter som en indianhvding som r ute och intervjuar dom vita mnnen.
2020-10-23, 21:24
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Nate Silver har modellerat det och hans projection r 154 miljoner som rstar, vilket r 65% av de rstberttigade

Det lter hgt. Inte sedan 1908 har mer n 65% rstat. Men mnga ser vl det hr valet som det viktigaste i modern tid (typ 100 r). Tack fr infon.
2020-10-23, 21:24
Bannlyst
Hur fan i helvete kan demokraterna vlja Biden som presidentkandidat? Han hr hemma p ett ldreboende - kan knappt st upp och hittar inte rtta orden vet han ens vilken dag det r?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in