Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Nu har ju Greta börjat skolan, coronan kommit m,m m,m som satte stopp för hennes världsomseglingar, så hon toppar inte längre alla världens omslag dagligen just nu. Men hon dyker upp i alla möjliga stora sammanhang ändo fortfarande, inom politiken och i media samtidigt som hon hinner med att vara med på städdagar i Mälaren. Hon honner med så mycket än många gamla soffpotatisar som struntar i världen och framtiden.
Jag brukar titta in i tråden ibland och kanske bidra ifall det finns något relevant skvaller, men tråden känns tråkig då den består främst av samma 3 bittra tomtar som tidigare. Är det inte en inbiten konspirationsteorist så är det nån mobbarpersonlighet som påstår sig vilja väl.
Men tråden hålls iliv och itopp utav dessa gretafans också. Alla fans är bra fans kanske nån har sagt. Greta engagerar sig ju också i psykisk ohälsa så hon tänker nog på alla haterfans också.
Antar att det är mig du kallar "mobbare". Har du totalt missat att Gretas anorexi uppenbarligen har kommit tillbaka med full kraft?
Citat:
SYMTOM
Det psykiska lidandet vid anorexia nervosa är mycket stort. Även om patienten kan förefalla avvisande och negativistisk till behandling finns det ett stort lidande och en betydande ångest som förlamar livet i övrigt. Upptagenheten av kroppen och maten dominerar över allt annat och medför en isolering från omvärlden och en total ensamhet och instängdhet i den egna kroppen.
Symtom förekommer från stora delar av kroppen inklusive mentala och kognitiva problem. Många av symtomen är sekundära till svält och kan gå tillbaks efter att denna har hävts.
Fysiska symtom
Avmagring
Frusenhet
Trötthet
Yrsel
Sömnsvårigheter
Nedsatt fysisk prestationsförmåga
Magsmärtor
Förstoppning eller diarré
Amenorré
Fysiska tecken
Hypotermi
Perifer cyanos
Minskat underhudsfett
Minskad muskelmassa
Torr eller skör hud
Torrt eller skört hår
Lanugobehåring
Sänkt vilopuls
Lågt blodtryck
Perifera ödem
Psykiska symtom
Viktfobi
Störd kroppsuppfattning
Matfixering
Koncentrationssvaghet
Tvångsmässighet
Sömnsvårigheter
Jag har barn i Gretas ålder och mådde själv ganska dåligt psykiskt i åldern 15-25. När jag växte upp fanns det två tjejer i min närhet som lades in på psyket för självsvält, varav den ena sedermera dog. Jag har läst Sofia Åkermans böcker. Jag har läst Malenas bok, där hon är väldigt öppen med familjens diagnoser och psykofarmakabehandlingar. Jag ser att Greta är i dåligt skick och det gör mig väldigt illa berörd.
Du begriper verkligen inte att det är ett problem? Du tycker det är helt OK att Greta ska skjutsas hit och dit, debattera med politiker, tala inför EU och FN?
Det var väl du som en lång tid tjatade om murmålningar men nu är det tydligen städdagar (dagar?) vid Mälaren som gäller. Javisst ja, hon var tydligen duktigare på att åka båt över Atlanten än Agneta Sjödin och Henrik Schyffert eller vilka det nu var
Så har du mage att kalla andra för "mobbare". Är ni verkligen
så illa pålästa att ni inte ser vad som pågår? Tror ni att alla andra bara är "bittra"? Ja, säga vad man vill om Gretas fans men det är svårt att hitta något positivt ...