2020-10-25, 22:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
En frga!

Om arbetslsheten sjunker sakta. Varfr vill d Biden stnga ned?

Borde inte detta ka arbetslsheten?

Grejen r den att USA r pvg in i andra vgen av covid-19 utan att ens haft en paus frn den frsta, jag har ven sett hur folk misstnker att Usa evntuellt kommer att springa in i en eventuell tredje vg om de inte tar tag i det hela.

Biden vill stngs ner fr att man inte sktte den frsta nedstngngningen som man skulle
2020-10-25, 22:51
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Grejen r den att USA r pvg in i andra vgen av covid-19 utan att ens haft en paus frn den frsta, jag har ven sett hur folk misstnker att Usa evntuellt kommer att springa in i en eventuell tredje vg om de inte tar tag i det hela.

Biden vill stngs ner fr att man inte sktte den frsta nedstngngningen som man skulle

Fast enligt Tegnell s r nedstndingar helt vrdelst.
2020-10-25, 22:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

De r inte optimala i Sverige d vi redan kr med rtt strikta regler och en halv nedstngngning, men USA r en helt annan femma och de mste ta tag i skiten d de rusar mot frsta plats inom dda per en miljon
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:

Biden har inte fresprkat ngon total nedstngning.
Medlem
Citat:

Kommer Biden verkligen stnga ner om han vinner? Det kommer ju kosta USA helt sjukt mycket pengar. Trillions of dollars. Kommer landet ens hinna resa sig igen innan det r dags fr valet 2024?

Eller kanske Trump kommer stnga ner under nov/dec och lta biden ta ver sjunkande skeppet?
2020-10-25, 22:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitnick89
Kommer Biden verkligen stnga ner om han vinner? Det kommer ju kosta USA helt sjukt mycket pengar. Trillions of dollars. Kommer landet ens hinna resa sig igen innan det r dags fr valet 2024?

Eller kanske Trump kommer stnga ner under nov/dec och lta biden ta ver sjunkande skeppet?

Vi fr se, restriktioner lr komma dock, grejen r den att det kostar mer om folk blir sjuka n om man frsker motverka det.

Plus att ekonomin tar stryk lika s, vrlden kommer att st stilla i ett r till
2020-10-25, 23:01
Medlem
0rganets avatar
Lsvrd artikel frn idag om de aktuella frtidsrsterna av Michael McDonald Prof. University of Florida och som handhar sajten dr vi fr alla frtidssiffror frn:
https://electproject.github.io/Early...sis_10_18.html

Citat:
Again, maybe Republicans start voting in-person over the next two weeks. If I were running a campaign, Id much prefer to be the one where Ive already banked millions of votes more than my opponent.
2020-10-25, 23:04
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
I ett hastigt svep som jag gjort idag trodde ngra kolumnister att nste presidentkandidat kan vara Pompeo. Hoppas han bantar ned sig i s fall, hans vervikt ser inte hlsosam ut.

Sjlv hoppas jag p Mcanany/Owens
2020-10-25, 23:04
Medlem
udons avatar
Problemet i USA med covid-19 beror p att befolkningen r i uselt skick. ver 50%, allts 150 miljoner r i hgrisk enbart pga sin vikt. Rknar man med BMI 25 och uppt r det 75% av befolkningen.

Utan vaccin lr det g t folk. Oavsett vilka som styr
2020-10-25, 23:08
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Personligen s tror jag nog att jag skulle lska idn av typ Kelsy Gramer

Mannen som sa att den person han beundrade mest var Vladimir Putin...
2020-10-25, 23:09
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Tror Ted Cruz blir nsta kandidat. Har vl, som jag uppfattat det omfamnat den nya republikanske politiken ven om dr sklart finns skiljaktigheter.

Ted Cruz r en bra gissning. Jag utesluter det inte. Dremot riskerar republikanerna en splittring efter Trump. Elefant, sna, lejon.
2020-10-25, 23:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Biden har inte fresprkat ngon total nedstngning.

Vad? Ska man stnga ned till 50%? Vem ska d stnga ned? Google? Microsoft? Oljeindustrin?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in