Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Jeg forstr. Hvis det som noen diskuterte p Vgd (om at Kryptomannen har en av de samme skrivefeilene som er i trusselbrevet) stemmer, s kan det kanskje hende at noen som har lest noen av Kryptomannens tekster forfattet trusselbrevet og plantet Kryptomannens skrivefeil i trusselbrevet?
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...9703/#49429703
Hvis det er slik, s kan kanskje politiet finne forfatteren ved finne ut hvem som har lest Kryptomannens tekster?
Kanskje GM startet planleggingen av forbrytelsen mot AE etter ha lest om "hvalen" m.m. i Kryptomannens tekster p forum el.l. og/eller etter ha ftt greie p Krypomannens forretningsplaner og Kryptomannens mter med TH?
Hvis Kryptomannen (KM) er uskyldig (som jeg tror) og hvis KM har den nevnte skrivefeilen: Hvor stor er sjansen for at trusselbrevforfatteren skulle velge skrive akkurat KMs skrivefeil dersom trusselbrevforfatteren ikke bevisst nsket plante det for peke p KM?
Citat:
Ursprungligen postat av
sundayleague
Enig. P meg virker "4%" veldig tilfeldig. Min antakelse er man frst fant hvilket belp man nsket og s regnet p hvor mye det utgjr av formuen. En ledetrd kan derfor vre hvorfor de nsket nettopp 9 millioner Euro.
Fetad: Det er viktig og et veldig godt poeng!
Hvis GM/trusselbrevforfatteren bevisst plantet ting i trusselbrevet som skulle peke p Kryptomannen (se sitat over), s
kan det kanskje hende at lsepengesummen er det samme belpet som Kryptomannen nsket at TH skulle investere (og at dette ogs skulle peke mot Kryptomannen)?
Edit: Og
hvis det er slik, er det viktig at politiet fr greie p hvem som visste hvilket belp Kryptomannen nsket at TH skulle investere.
Vet noen av dere hvor Kryptomannen vokste opp og hvor i Norge han har bodd? Kan det hende at GM plantet eventuelle dialektord (som skulle peke p Kryptomannen) i epostene fra motparten og/eller i trusselbrevet?