2020-10-30, 01:19
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Bra jobba👍😊 Efter er ikke er ord som dukker opp med Google Translate. Er ikke enig med sprkekspert som sier det ikke er skrevet av en normann..

om man skriver ordet "etter" p google och verstter till svenska fr man ordet "efter"
Citera
2020-10-30, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Bra jobba👍😊 Efter er ikke er ord som dukker opp med Google Translate. Er ikke enig med sprkekspert som sier det ikke er skrevet av en normann..

"Efter" brukes i Sverige og i Danmark. Og blant folk som er oppvokst p beste vestkant. Sistnevnte sier heller ikke Majorstua, men Majorstuen.
Citera
2020-10-30, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
D kan man undra varfr just 4% av frmgenheter, varfr inte ngon annan procentsats till exempel, 5%

Enig. P meg virker "4%" veldig tilfeldig. Min antakelse er man frst fant hvilket belp man nsket og s regnet p hvor mye det utgjr av formuen. En ledetrd kan derfor vre hvorfor de nsket nettopp 9 millioner Euro.
Citera
2020-10-30, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
om man skriver ordet "etter" p google och verstter till svenska fr man ordet "efter"

Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
"Efter" brukes i Sverige og i Danmark. Og blant folk som er oppvokst p beste vestkant. Sistnevnte sier heller ikke Majorstua, men Majorstuen.
Interessant, Notteliten og Hellsculls!
Dere og andre som har greie p sprk og dialekter m.m. greier kanskje lse trusselbrevgten
Citera
2020-10-30, 01:39
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Enig. P meg virker "4%" veldig tilfeldig. Min antakelse er man frst fant hvilket belp man nsket og s regnet p hvor mye det utgjr av formuen. En ledetrd kan derfor vre hvorfor de nsket nettopp 9 millioner Euro.

eller varfr 9 miljoner euro inte r 4% av hans frmgenhet...
Citera
2020-10-30, 01:45
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Interessant, Notteliten og Hellsculls!
Dere og andre som har greie p sprk og dialekter m.m. greier kanskje lse trusselbrevgten

Hela brevet r en konstruktion, om det ska bevisa ngot mste antingen ngon bertta eller polisen hitta en dator med 100% logg
Citera
2020-10-30, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Hela brevet r en konstruktion, om det ska bevisa ngot mste antingen ngon bertta eller polisen hitta en dator med 100% logg
Jeg forstr. Hvis det som noen diskuterte p Vgd (om at Kryptomannen har en av de samme skrivefeilene som er i trusselbrevet) stemmer, s kan det kanskje hende at noen som har lest noen av Kryptomannens tekster forfattet trusselbrevet og plantet Kryptomannens skrivefeil i trusselbrevet?
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...9703/#49429703
Hvis det er slik, s kan kanskje politiet finne forfatteren ved finne ut hvem som har lest Kryptomannens tekster?

Kanskje GM startet planleggingen av forbrytelsen mot AE etter ha lest om "hvalen" m.m. i Kryptomannens tekster p forum el.l. og/eller etter ha ftt greie p Krypomannens forretningsplaner og Kryptomannens mter med TH?

Hvis Kryptomannen (KM) er uskyldig (som jeg tror) og hvis KM har den nevnte skrivefeilen: Hvor stor er sjansen for at trusselbrevforfatteren skulle velge skrive akkurat KMs skrivefeil dersom trusselbrevforfatteren ikke bevisst nsket plante det for peke p KM?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-30 kl. 02:48.
Citera
2020-10-30, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Vett Stavanger
"Ja bare s du vett det" (Sang av Onsdagsbandet fra Stavanger)
Citera
2020-10-30, 02:31
Medlem
Citat:
Har vrt spekulasjoner her om det kan trekkes forbindelser til handelsregelen https://snl.no/handlingsregelen
Citera
2020-10-30, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
"After" i det engelske sprket er ogs ganske likt. Ellers er mye av ordstillingen lik som p engelsk, mens den korrekte bruken av "hvis" og "nr" vitner om kunnskap i det norske sprket. Jeg tror det er umulig konkludere med noe ut fra disse tekstene. De som har skrevet dem har vrt veldig bevisste p ikke la tekstene avslre noe. Dette vitner ogs de ulike meningene til sprkekspertene som har sagt noe om dette i media, om.
Senast redigerad av univers123 2020-10-30 kl. 03:02.
Citera
2020-10-30, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg forstr. Hvis det som noen diskuterte p Vgd (om at Kryptomannen har en av de samme skrivefeilene som er i trusselbrevet) stemmer, s kan det kanskje hende at noen som har lest noen av Kryptomannens tekster forfattet trusselbrevet og plantet Kryptomannens skrivefeil i trusselbrevet?
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...9703/#49429703
Hvis det er slik, s kan kanskje politiet finne forfatteren ved finne ut hvem som har lest Kryptomannens tekster?

Kanskje GM startet planleggingen av forbrytelsen mot AE etter ha lest om "hvalen" m.m. i Kryptomannens tekster p forum el.l. og/eller etter ha ftt greie p Krypomannens forretningsplaner og Kryptomannens mter med TH?

Hvis Kryptomannen (KM) er uskyldig (som jeg tror) og hvis KM har den nevnte skrivefeilen: Hvor stor er sjansen for at trusselbrevforfatteren skulle velge skrive akkurat KMs skrivefeil dersom trusselbrevforfatteren ikke bevisst nsket plante det for peke p KM?

Citat:
Fetad: Det er viktig og et veldig godt poeng! Hvis GM/trusselbrevforfatteren bevisst plantet ting i trusselbrevet som skulle peke p Kryptomannen (se sitat over), s kan det kanskje hende at lsepengesummen er det samme belpet som Kryptomannen nsket at TH skulle investere (og at dette ogs skulle peke mot Kryptomannen)?
Edit: Og hvis det er slik, er det viktig at politiet fr greie p hvem som visste hvilket belp Kryptomannen nsket at TH skulle investere.

Vet noen av dere hvor Kryptomannen vokste opp og hvor i Norge han har bodd? Kan det hende at GM plantet eventuelle dialektord (som skulle peke p Kryptomannen) i epostene fra motparten og/eller i trusselbrevet?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-30 kl. 03:35.
Citera
2020-10-30, 05:49
Medlem
Citat:
Min tanke var att om det nu skulle vara en hmd och att summan eller procenten betyder ngonting. Exempel, detta har jag gtt miste om och vill nu ha, summan betyder ngot allvarligt som TH vet om eller styr misstanken mot ngot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in