Citat:
Ursprungligen postat av
Skilly
Folk hr r fr korkade fr att fatta det dr med tom publik.
Well well.. vilken verraskning ni kommer att f.
Vad jag vet, s har inte jag hvdat varken det ena eller det andra ifrgan om varfr Biden drar noll publik.
Dremot s r jag dagligen i kontakt flera tiotals amerikaner p jobbet. Och nstan samtliga utav de sger det samma som man hr/lser p olika sociala medier, att entusiasmen kring Biden r i praktiken helt frnvarande och att de har aldrig tidigare sett s lite entusiasm runt en presidentkandidat. Detta sger folk frn bda hll. De allra flesta demokrater som jag har varit i kontakt med under de sista veckorna frklarar att de inte litar p mtningarna, och att de r oroliga fr att Trump vinner igen. Medans majoriteten av de republikaner som jag har haft kontakt med skrattar nstan t pollsen och sger att Trump kommer att vinna och att de inte r oroliga. En sak r iaf helt skert, demokraterna ver i USA verkar inte frlita sig lika mkt p mtningarna som det den svenska Biden-maffian gr.
Men frmfr allt s sger de flesta att entusiasmen kring Trump r tydligt, mens att entusiasmen kring Biden r lg och vissa fall helt frnvarande. Och i vanliga fall s r stdet/entusiasmen runt bda de tv kandidaterna enormt stort.
Om Biden verkligen i nrheten av att leda med s klar marginal som mtningarna tillsger, s mste han isf ha de tystaste vljarna i historien.