2020-10-30, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Frgat vem vad...fattar ingenting.

Finns bara en anledning att bedriva opinionsunderskningar. Enda anledningen r fr att man vill manipulera folk. Man gr inte det fr att det r kul. Ngon betalar dyra pengar fr det dr. Finns ingen anledning att bry sig om opinionsunderskningar. Fr vem? Tror du att folk betalar dyra pengar fr det dr fr att vara snll mot dig och mig? Knappast. Det handlar om psykologi och manipulation. Inget annat.

Man underskattar Trump med flit fr att f hans vljare att ta sig till vallokalerna. Biden frlorar vljare eftersom mnga kommer knna sig trygga och drmed strunta i att lgga sin rst eftersom det r smidigt - nr man nd r p vg mot seger. Bland annat.

Dina teorier om att det du ser skulle ha ngot med verkligheten att gra r ljliga.

Jaha s varfr r d vissa stater bra siffror fr Trump, bland annat d Florida? Det r inte i linje med ditt konspiratoriska tnk.
2020-10-30, 03:01
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Folk hr r fr korkade fr att fatta det dr med tom publik.

Well well.. vilken verraskning ni kommer att f.
Vad jag vet, s har inte jag hvdat varken det ena eller det andra ifrgan om varfr Biden drar noll publik.

Dremot s r jag dagligen i kontakt flera tiotals amerikaner p jobbet. Och nstan samtliga utav de sger det samma som man hr/lser p olika sociala medier, att entusiasmen kring Biden r i praktiken helt frnvarande och att de har aldrig tidigare sett s lite entusiasm runt en presidentkandidat. Detta sger folk frn bda hll. De allra flesta demokrater som jag har varit i kontakt med under de sista veckorna frklarar att de inte litar p mtningarna, och att de r oroliga fr att Trump vinner igen. Medans majoriteten av de republikaner som jag har haft kontakt med skrattar nstan t pollsen och sger att Trump kommer att vinna och att de inte r oroliga. En sak r iaf helt skert, demokraterna ver i USA verkar inte frlita sig lika mkt p mtningarna som det den svenska Biden-maffian gr.

Men frmfr allt s sger de flesta att entusiasmen kring Trump r tydligt, mens att entusiasmen kring Biden r lg och vissa fall helt frnvarande. Och i vanliga fall s r stdet/entusiasmen runt bda de tv kandidaterna enormt stort.

Om Biden verkligen i nrheten av att leda med s klar marginal som mtningarna tillsger, s mste han isf ha de tystaste vljarna i historien.
2020-10-30, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad jag vet, s har inte jag hvdat varken det ena eller det andra ifrgan om varfr Biden drar noll publik.

Dremot s r jag dagligen i kontakt flera tiotals amerikaner p jobbet. Och nstan samtliga utav de sger det samma som man hr/lser p olika sociala medier, att entusiasmen kring Biden r i praktiken helt frnvarande och att de har aldrig tidigare sett s lite entusiasm runt en presidentkandidat. Detta sger folk frn bda hll. De allra flesta demokrater som jag har varit i kontakt med under de sista veckorna frklarar att de inte litar p mtningarna, och att de r oroliga fr att Trump vinner igen. Medans majoriteten av de republikaner som jag har haft kontakt med skrattar nstan t pollsen och sger att Trump kommer att vinna och att de inte r oroliga. En sak r iaf helt skert, demokraterna ver i USA verkar inte frlita sig lika mkt p mtningarna som det den svenska Biden-maffian gr.

Men frmfr allt s sger de flesta att entusiasmen kring Trump r tydligt, mens att entusiasmen kring Biden r lg och vissa fall helt frnvarande. Och i vanliga fall s r stdet/entusiasmen runt bda de tv kandidaterna enormt stort.

Om Biden verkligen i nrheten av att leda med s klar marginal som mtningarna tillsger, s mste han isf ha de tystaste vljarna i historien.

Valdeltagandet r mycket hgre inklusive fr demokrater s bevisligen rstar de fr att f bort Trump, obeaktat deras sikt om Biden.
Senast redigerad av Subzero1 2020-10-30 kl. 03:13.
2020-10-30, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Jaha s varfr r d vissa stater bra siffror fr Trump, bland annat d Florida? Det r inte i linje med ditt konspiratoriska tnk.

Allt r helt i linje beroende p vad man vill frmedla. Hela tiden r allt i linje. Tro inte att underskningar r helt oberoende. Ngon betalar. Den som betalar bestmmer. Och vill inte den bestmma, s bestmmer ngon annan.
2020-10-30, 03:24
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Biden r ovsentlig. Alla fattar att han saknar personkult och inte r en srskilt bra kandidat, frutom mjligtvis VitruvianskeMannen som kallar honom skn. Just drfr heter hashtaggen #SettleForBiden.

Engagemanget r enormt bde fr och emot Trump, oavsett vilken kandidat Demokraterna lyckas skaka fram. Det r det valet kommer handla om. Det str mellan tv radikalt olika riktningar egentligen. Biden har noll relevans och kommer frmodligen avg fr att slppa fram den frsta kvinnliga presidenten (dessutom afroamerikansk, rena drmmen). Fr vinna kommer han, det r lika bra att vnja sig vid tanken. Dremot tror jag p rtt sm marginaler.
2020-10-30, 03:57
Avstngd
Anledningen till att jag stder Trump r inte fr att jag tror att han r jtte kompetent. Jag lutar mycket mer t vnster nr det gller ekonomi. Jag stdjer honom fr att han gr emot den rdande hegemonin, han gr emot media, och han vill folket och arbetarklassen vl. Att han vill bygga upp stoltheten igen fr vita vsteuroper, som "vnstern" frsker att krossa. Om han vinner s kanske vi kan f ett annat debattklimat - som r mer sunt och inte bygger p kulturmarxism.
2020-10-30, 04:11
Medlem
BaronVonHelsings avatar
https://mobile.twitter.com/realDonal...66078638100480

Trump skryter om kningen av GDP men missar totalt att det tidigare gick ner kraftigt, och att kningen inte ens vger upp frlusten.

Hans vljare kper det dock skert.
2020-10-30, 04:55
Avstngd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
https://mobile.twitter.com/realDonal...66078638100480
Trump skryter om kningen av GDP men missar totalt att det tidigare gick ner kraftigt, och att kningen inte ens vger upp frlusten.

Hans vljare kper det dock skert.
Mjo, frgan r vl vad det r de inte r villiga att kpa av sin helige profet...?
https://www.minnpost.com/eric-black-...nt-falsehoods/
Citat:
Its hard to understand Trump supporters willingness to excuse his blatant falsehoods
https://news.cgtn.com/news/2020-09-1...HoI/index.html
Citat:
Trump's white death cult

Likas det eviga tjatet om "valfusk", som bara r till fr att tcka fr hans kommande och sannolika frlust:
https://www.thedenverchannel.com/new...it-voter-fraud
Citat:
Someone is more likely to get struck by lightning than to commit voter fraud
Senast redigerad av zergrush 2020-10-30 kl. 04:59.
2020-10-30, 05:18
Avstngd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Nu terstr det bara att se vem som blir loser
Detta r redan klargjort, fr Donald menar ju att det r den som kmpar och dr fr sitt land:
https://www.theguardian.com/us-news/...suckers-report
Citat:
Trump called American war dead suckers and losers'
Why should I go to that cemetery? Its filled with losers
2020-10-30, 06:04
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Those who didn't vote in 2016 are showing up early in droves and more are Democrats

Citat:
"While early vote turnout has shattered all records, the most meaningful statistic is the number of ballots cast by voters who didn't turn out in 2016. These are the voters who will determine how the 2020 electorate differs from Trump's winning coalition in 2016. These surge voters are younger, more diverse, and more likely to vote Democratic"

So far, more than 20 percent of the early vote nationwide has come from these voters. 17.5 million of them have come from people who passed on voting in 2016 or were not yet eligible to vote. Among those 17.5 million voters, Democrats hold a nearly 2 million vote advantage over Republicans, with roughly 7.5 million votes coming from registered Democrats and 5.5 million from registered Republicans. An additional 4.46 million came from independents who did not vote in 2016.

Minns ni, av alla missnjesrster som lades 2016, s kom en hel del frn besvikna Bernie-fans (nstan 12% av dem rstade p Trump). Jag skulle vga satsa mycket p att det inte kommer ske i r.

(FB) Presidentvalet 2020
2020-10-30, 06:05
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Detta r redan klargjort, fr Donald menar ju att det r den som kmpar och dr fr sitt land:
https://www.theguardian.com/us-news/...suckers-report

Kllan till detta r en sucker och looser, phitt.

Dremot finns det p film nr Joe Biden krnker militren verbalt, posta det istllet.
2020-10-30, 06:09
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Valdeltagandet r mycket hgre inklusive fr demokrater s bevisligen rstar de fr att f bort Trump, obeaktat deras sikt om Biden.

Hur i hela friden kan man f ett kat valdeltagande, till en politisk rrelse som vill lgga ner USAs kolkraft, fr att kineserna skall kunna utka sin kolkraft med samma mngd?

Agenda 2030 = parisavtalet.

Sedan kalla Trump fr "klimatfrnekare"

Anklaga din fiende fr det du sjlv gr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in