2020-10-30, 22:21
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
"Nearly every pollster we talked to has made some kind of modification since the last general election. Some changes were precipitated by what happened in 2016, while others were driven by the challenges facing the polling industry, such as low response rates to phone calls and the greater cost of high-quality polling.

But one thing came up again and again in our interviews: Pollsters told us they were now weighting their samples by education, because one key takeaway from 2016 was just how important someones level of educational attainment was in predicting their vote. In mid-2016, we changed our weights by education, moving the percentage of high school or less respondents up while dropping the college-plus down,"https://fivethirtyeight.com/features...em-about-2020/

Wow, och nd har Biden varit i "ledning" i Florida med +8% men frlorar nu med 2%, det min gode man r en 10% skillnad, den existerar ej, det r antingen uruselt pollande, eller fake. Vlj sjlv.

Florida r den enklaste staten att lsa ut, gr nu samma polls-tankevning kring ex MI, PA eller WI som har mindre grunddata n Florida, ja d blir felaktigheterna n strre.
Dessa polls har bara en enda garanti, de r felaktiga.
2020-10-30, 22:23
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Bernie Sanders ...han var en av dems nominerade som kandidat.. behver jag utveckla?
Och han kunde aldrig bli president, inte ens kandidat. Han anses som p tok fr extrem bland amerikaner.
2020-10-30, 22:25
Medlem
0rganets avatar
Texas: De 5 strsta valdistrikten och vilken kandidat som vann 2016 och hur mnga % enheter med:
Hur mnga som redan rstat jmf 2016. siffrorna r frn grdagen d texas nnu inte ntt 100% fr hela delstaten..

Harris +12 Clinton
2016 1,302,887
igr: 1,346,420
103%

Dallas +26 Clinton
2016: 750,649
Igr: 744,799
99%

Tarrant +9 Trump
2016: 662,832
Igr: 677,783
102%

Bexar +13,5 Clinton
2016: 586,038
Igr: 637,687
108%

Travis +39 Clinton
2016: 462,511
Igr: 485,208
104%

Spnnande men som sagt kam vara lite fr mycket att hoppas p Texas d Donald vann med 800,000 rster.
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
S det var allts hittep? Du antog allts bara att rstgapet skulle minska med ett visst antal och drog av det frn skillnaden.

Nej du tittar p fel sajt

Arizona update

https://www.saguarostrategies.com/ar...ballot-returns
Medlem
Trump kommer springa frbi Sleepy Joe p upploppet.
Har vldigt svrt att se Joe som president.
2020-10-30, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det finns vldigt mnga Demokrater som vill ha grnser och vapen. Lt inte media f dig att tro att alla Demokrater r lngt t vnster. I det stora hela s r vldigt mnga Demokrater och Republikaner vldigt lika i sitt tnkande hur landet ska styras och vilka lagar man ska ha.
Jo, men trden behandlar presidentvalet nu.
Jag skulle (och har delvis gjort i tidigare svar) kunna utveckla min syn.
Jag hoppas innerligt att Trump vinner!
USA behver Trump av mnga anledningar just nu.
En rejl stdning. Det r av yttersta vikt att USA finns som en maktfaktor.
Speciellt som vrlden utvecklats idag.
2020-10-30, 22:29
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Nej du tittar p fel sajt

Arizona update

https://www.saguarostrategies.com/ar...ballot-returns

Fr den som r intresserad av RIKTIG FAKTA ber jag Er titta nrmare p den % andel rstande fr Demokraterna. Detta r nmligen utslagsgivande p valdagen. Republikanerna har lngt mnga fler som skall rsta d.

Antalet som rstat hitintills i procent:
Demokraterna 64.5%
Republikanerna 57.2%

..Men vi kan ju alltid sticka huvudet i sanden och ltsas att det regnar till att vi har resultaten, d har vi alla varit naiva och Amerikanerna r stygga och dumma som nnu en gng rstat Trump
2020-10-30, 22:29
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Frstr mig inte p de som frsker hvda att "Biden gmmer sig i kllaren, han kampanjar inte innan valet" och dylikt.

Varfr skulle han?
Han vann primrvalet med exakt den hr strategin. Han leder stort i pollsen. Visst, polls kan ha fel, men om jag var hans kampanjchef - varfr byta en vinnande strategi dagar innan valet? Han skulle skerligen framst som mindre lockande, precis som Clinton, desto mer han visar sig och kampanjar.
2020-10-30, 22:30
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ja trden handlar om Presidentvalet. Drfr r det viktigt att veta vilka personer som rstar p respektive president. Alla underskningar vi ser handlar bara om registrerade Demokrater, Republikaner och oberoende. Inte vilken kandidat som de faktiskt rstar p. En stor del av Demokraterna r som jag sger vldigt lika med Republikanerna och tycker inte om hur lngt vnster som Biden leder partiet. Drmed s kan man garanterat rkna med att de mer mittendemokrater kommer att vara mer troliga till att rsta p Trump n att rsta p Biden. Speciellt efter allt snack om att stoppa oljeindustrin.
2020-10-30, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Wow, och nd har Biden varit i "ledning" i Florida med +8% men frlorar nu med 2%, det min gode man r en 10% skillnad, den existerar ej, det r antingen uruselt pollande, eller fake. Vlj sjlv.

Florida r den enklaste staten att lsa ut, gr nu samma polls-tankevning kring ex MI, PA eller WI som har mindre grunddata n Florida, ja d blir felaktigheterna n strre.
Dessa polls har bara en enda garanti, de r felaktiga.
Ehh just nu har Dem 161362 fler registrerade som rostat... Jag vet inte var du far 2% forlust fran..
Visst polls kan ha fel men du raknar med att dom har typ 5-10% fel vilket dom inte har. Har kan du se skillnaden mot 2016 Biden har mycket storre ledning https://www.realclearpolitics.com/ep...-2020-vs-2016/
2020-10-30, 22:32
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Frstr mig inte p de som frsker hvda att "Biden gmmer sig i kllaren, han kampanjar inte innan valet" och dylikt.

Varfr skulle han?
Han vann primrvalet med exakt den hr strategin. Han leder stort i pollsen. Visst, polls kan ha fel, men om jag var hans kampanjchef - varfr byta en vinnande strategi dagar innan valet? Han skulle skerligen framst som mindre lockande, precis som Clinton, desto mer han visar sig och kampanjar.

Du glmde att det inte finns ngot alternativ, s fort han tittar upp ur sin jordhla tror han att han skall bli senator eller kr sitt Presidentrace mot George Bush.

Ta detta fint nu, Joe Biden r inte vad Joe Biden var ens fr 9 mnader sedan. Tyvrr, tragiskt. Detta ser givetvis vljarna dom r inte dumma. ven varfr Joe inte kampanjar.
Senast redigerad av Nixter 2020-10-30 kl. 22:35.
2020-10-30, 22:33
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
US en maktfaktor i dag str Kina - Ryssland och andra lnder och skrattar t Trump, US r allt utom en maktfaktor man r omsprungen av Kina s det dnar om det och Ryssland r snar t frbi ocks emn det ser inte Trump fansen ur sin bubbla!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in