2020-11-02, 18:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
4 rs elnde ver snart ? nd litet oroad av att Bradley effekten kan sl till. Trump har ju som bekant(https://www.forbes.com/sites/chuckjo...g-past-obamas/)
lnat enorma summor fr att kunna snka skatter. Detta i en period d ekonomin faktiskt gtt bra.

Alla inser ju att det r skmmigt att rsta p Trump, en rasist en kvinnofrnedrande tlp och en notorisk lgnhals. Men i ett land dr Mammon r den gud som styr kan folk lockas av ofinansierade skattesnkningar, oavsett om det kommer kosta framtida generationer eller inte.

Kan tnka mig att folk ljuger om att de av rent egoistiska skl rstar p Trump. Bara att hoppas att folket verkligen rstar i massor fr d ker Trump!

ven om Trump frlorar s kommer han att frhala till max, det blir skert ett antal vndor i domstol.
S du tror att USA kommer att g in i en ny Gyllene Era.

Yeah, right!

Efter Demokraternas hrjningar med the Russia Hoax och Quid pro Quo-cirkusen kommer attackerna frn Republikanerna att vara skoningslsa. Och det r verkligen inte s att det saknas ammunition som du vet. Lgg drtill att USA r hyperpolariserat redan idag.

Det hr sger jag inte fr att jag r ngon Trump-anhngare - det lr bli stkigt ven om han vinner - jag sger det utifrn en hyfsat objektiv analys av situationen. De som tror att USA med Biden som president p ngot stt skulle kunna vrida klockan tillbaka och att USA d tertar den position de havt de senaste decennierna fre Trump vill jag pst r mer n lovligt naiva.
2020-11-02, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Dina bedmningar r dessvrre baserade p knslor och drfr br du frberededa dig mentalt fr en shock.

Om man tror att Trump vinner, vad baserar man d det p?
2020-11-02, 18:25
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Dina bedmningar r dessvrre baserade p knslor och drfr br du frberededa dig mentalt fr en shock.

Tror det blir mnga som kommer f lggas in om Trump vinner valet igen. Blir lite som tjuren Ferdinand och matadoren.

S hur planerar ni att gra nu under valet. Vara vaken hela natten, eller blir det ett semivalvaka , titta in lite p smtimmarna, fr att sen vakna upp och frbereda sig p en ny dag?.

Jag misstnker starkt att vem som n vinner kommer det bli ett jdrans liv och fuskanklagelser hit och it. Kommer nog bli vldigt stkigt.

Nancy frbereder nog med Schiff en ny Impeachment, denna gng fr att Trump fick ett par strumpor av Kina 1989.

Men taggad r man vilket som.
2020-11-02, 18:26
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre

Runt kl 1
natten till onsdag brjar intressanta resultat strmma in. Det brukar brja med Florida.
Om man r sugen p en spnnande valvaka vill sga.
Annars r det bara att sova gott och kolla om det r klart nr man vaknar.

Floridas resultat kan komma redan 12-00-12-30 natt mot onsdag svensk tid.
2020-11-02, 18:27
Medlem
Som tidigare nmnts kade Rasmussen Reports Trumps approval-siffra till 52% i den sista utredningen och man hll kvar vid 48% disapproval. Tv dagar sedan lg det p 51% approval.

Under dessa tv dagar har strongly approval kat frn 39% till 41% medan strongly disapproval ligger kvar p 41% bda dagarna.

Det r hela tiden en rrelse uppt fr Trump, den r kanske inte stark men den br beaktas och ni mste betnka att det fortfarande r lng tid kvar. Hela dagen i morgon fr racet i vallokalerna sker ju natten---tisdag--onsdag svida inte China-Joes milis blockerar ingngarna.
2020-11-02, 18:27
Medlem
JustZlatans avatar
Fr Trumps eget bsta r det bra om han frlorar. Om han sitter i 4 r till kommer han vara hatad av mnga s lnge han lever och ven efter sin dd. Nu har han bara suttit en mandatperiod och r inte alls s hatad som han kommer vara om han sitter tv mandatperioder. Jmfrbart med Richard Nixon till exempel.

Och ja Trump kommer frlora, han har ingen chans att vinna. Ska erknna att det kommer bli sknt med en normal president.
2020-11-02, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
Om man tror att Trump vinner, vad baserar man d det p?

Polls som inte r rena bestllningsjobb.

Trump som har 125.000 p sina kampanjmten vs Biden som har 250.

Responsen som visar sig p ntet.

De tidiga tecken att svarta amerikaner skiter i att rsta.

Suburban women som kommer tillbaka.

Late undecided som 75% gr till Trump.

80% vet nu om att Biden hade korrupta affrer ihop med Kina.

Trump r sittande president.
2020-11-02, 18:32
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Trump kan vgra erknna valresultatet.

https://www.dn.se/varlden/sa-kan-tru...-han-forlorar/
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/s...a-stjala-valet
https://www.expressen.se/nyheter/sa-...elt-forklarat/
2020-11-02, 18:32
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Har lyssnat p ett komplett Rally med Biden. Sammanfattning vad Biden sger, frn hans egna mun och inte min versttning:
  1. Trump krigar
  2. Trump har splittat USA
  3. Trump har orsakat att jobben frsvinner
  4. Det r dags att vi tar tillbaka vran demokrati
  5. Trump r en lgnare
  6. Trump r rasist
  7. Trump har orsakat massdd
  8. Jag tnker inte frbjuda fracking
  9. Jag tnker inte hja era skatter
  10. Jag tnker snka skatter
  11. Jag tnker gra er sjukvrd billigare
  12. Jag tnker skapa jobb

Nu till min kritik.
Varfr rstade han fr invadera Irak, Libyen och Syrien?
Varfr rstade han fr Obamacare?
Varfr rstade han fr NAFTA?
Varfr rstade han fr segregationen p 70-talet? (Bussa negrerna till vita skolor)
Varfr rstade han fr "Crime Bill" vilket orsakade att mnga svarta kte in i fngelse fr lite droger?
Varfr frskte han banta ned Medicare? (USA's sjukvrdssystem fr ldre)
2020-11-02, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Formellt r det inget som hindrar honom att frska.
Har man frlorat med frdelen att vara sittande president torde utsikterna fr come back nstfljande val vara minimala. Han skulle troligen ha sm chanser att ens komma ifrga i GOP:s primrval.
2020-11-02, 18:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Fr Trumps eget bsta r det bra om han frlorar. Om han sitter i 4 r till kommer han vara hatad av mnga s lnge han lever och ven efter sin dd. Nu har han bara suttit en mandatperiod och r inte alls s hatad som han kommer vara om han sitter tv mandatperioder. Jmfrbart med Richard Nixon till exempel.

Och ja Trump kommer frlora, han har ingen chans att vinna. Ska erknna att det kommer bli sknt med en normal president.

Nej. Lt oss sga att Trump gr 4 r till och efter dessa 4 r s kommer ingen bryr sig om han.
Titta p Bush. Han var USA's mest hatade man. ven John McCain var mest hatade 2008. Men nd s satt/satte dom och gullade med Ellen DeGenerous i liberal TV-soffa.

Tro mig. Allt r bara ett spel. S lnge du r inget hot, s r du accepterad.
2020-11-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

Kan du tala om vad Trump gjort som r dligt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in