Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Den dr nidbilden har man ju krt med ganska lnge nu och ven 2016. Det har vi ju sett hur vl det stmmer. Min egen erfarenhet r att folk som stdjer Trump i Sverige r ganska vanliga mnniskor med bde gymnasie och hgskoleutbildning. Den gemensamma faktorn verkar vara en avsky fr elitism, korruption, censur, vanstyre och verstatlighet.
Let's face it. Dom som vill ha rliga samtal om diverse mnen som klimatet, invandring, rasism, knsskillnader, covid-19, r oftast SD rstare, Trumprstare, Le Pen rstare. Vnstervljare r mer rigida, skriker ned motstndare och vill censurera.
Dom som vgar g emot strmmen och sga sin mening trots konsekvenser frn mobben r oftast typen som rstar p Trump. Jag vet vilken sida jag vill st p i den ekvationen iallf.
Jag r mer pro Trump n Biden och har en hgutbildning samt frugan som r lkare.
Ser knappast skillnad p folk med eller utan utbildning. Stdare r oftast invandrare som r outbildade och dom r strt skna att fika med p jobbet och r oftast med pro sd och trump.
Vnster/liberaler r mer folk fraktare n ngon annan. Dom avskyr folk som inte gillar som dom.