2020-11-03, 14:43
Medlem
ErikAnderzohns avatar
r det nn mer n jag som upplever det som att man drabbats av tillfllig Dunning-Kruger efter att ha lst/svarat p inlgg av Trumpers? Kollar igenom lite gamla inlgg och jag knner definitivt inte igen mig sjlv ibland.
2020-11-03, 14:44
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Mrkligt val nd. Frn bda hll hrs det hga rop att det r det viktigaste valet ngonsin (som alltid).
De som hller p Biden pstr att Trump r ett hot mot demokratin. Hur exakt han r det verkar man dock inte vilja g in p...
Snarare hotas ju yttrandefriheten i USA av de som vill tysta andra, och d r det knappast frn Trump detta kommer.

De som hller p Trump pstr att det r nu det gller fr annars kommer de aldrig vinna igen. Jaha?
Och om Trump nu vinner s spelar det vl knappast ngon roll fr vad ska han frndra egentligen?
Den demografiska strukturen r nu s rubbad att tom Texas som var en av de rdaste stater nu hller p att svnga. Det enda de pratar om r deras guns och abort och liknande konservativa saker.

Men har de ngonsin funderat ver att utan aborter i USA hade de vita i n snabbare takt blivit i minoritet. Kan vara ngot fr bde toknassar och rabiata hgerkristna att fundera p.

En Trumpseger r p sin hjd en (ltsas)kftsmll t systemet en andra gng. I praktiken saknar den i princip betydelse och lser inga riktiga problem.

Frstr hur du tnker och du har till viss del rtt. Men ifall Biden vinner s kommer vrlden att g igenom en total kommunistisk revolution under 2021. Coronan r starten p detta och de kommer sklart frska genomfra detta i vilket fall. Men r Trump sittande president nsta r s r det inte alls skert de lyckas genomfra sin revolution.

Med andra ord med Biden som vinnare har vi 95% chans att frlora. Med Trump s har vi kanske 75% chans att frlora. S Trump r s klart bttre, ven om ingenting r garanterat.
2020-11-03, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Och du har blivit indoktrinerad av Mainstream Media ser jag. Enligt dem s har den hemske Trump hanterat Covid dligt medan Europa klarat sig mycket bra. Rena dumheter.
Europa har fler nya fall n USA just nu, vi har redan 250 000 dda i Europa. Europa var pandemins epicentrum i mars, och nu r vi det igen.

Europa r allts en hel kontinent. USA r ett enskilt land, som just nu har 230,621 dda. De har snart gtt om hela Europa.
Medlem
Generalanderssons avatar
Vinner Trump Florida s r valet i praktiken ver fr Biden`s del.
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USP89
Hahahahahahahaha

-Muren som Mexiko skulle betala fr: Han har byggt mindre n vad Obama gjorde och Mexiko har inte betalat en dollar.

Han har byggt mycket av muren och Mexiko kommer betala, ja. Genom vg- och tullavgifter, frstr du.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Statsskulden p 27 triljoner dollar kommer dessutom ka nnu mer nr de ekonomiska konsekvenserna av Coronapandemin brjar gra sig gllande p allvar. Det mesta av kningen p statskulden hittills lyckades Trump bygga under en (av honom sjlv) verhettad hgkonjunktur. Sedan frvntas en demokrat komma in och stda upp med sparpaket och liknande som Clinton och Obama gjorde nr de kom till makten medan Republikanerna anklagar dem fr att vara boven i dramat. Historien upprepar sig.

Precis s r det. En republikan kommer in och raserar ekonomin, och demokraten r den som fr stda upp.
2020-11-03, 14:47
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
r det nn mer n jag som upplever det som att man drabbats av tillfllig Dunning-Kruger efter att ha lst/svarat p inlgg av Trumpers? Kollar igenom lite gamla inlgg och jag knner definitivt inte igen mig sjlv ibland.

Det r bra att du knner det. Det betyder att du brjar vakna upp ur dimman. Ge det ett par r till s r du en av oss.
2020-11-03, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vinner Trump Florida s r valet i praktiken ver fr Biden`s del.
Nej, det r tvrtom, Biden har mnga stt att vinna valet. Trump mste vinna Florida.
2020-11-03, 14:48
Bannlyst
ven Betsson har brjat vakna till nu, oddsen p Trump r nere i 2.45
2020-11-03, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Tipsar om Jesse Lee Peterson show:

https://www.youtube.com/watch?v=tFOq6JL-JGs

MAGA!
En bra mansfrebild.
2020-11-03, 14:49
Medlem
China-Joe sjunker ytterligare p spelmarknaden. Sammanvgt enligt RealClearPolitics r han nu nere p 60,4 medan Trump gtt upp ngot till 38,6.

Unibet hller China-Joe s lgt som 59 mot Trumps 40.

Siffrorna kan g upp lite fr Sleepy Joe nr Betfair lgger sina siffror.

Ja detta pverkar inte valutgngen men skapar skert lite "oro", men nu kryper jag tillbaka i sidled igen.
2020-11-03, 14:50
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
De tre strsta lftena som han gick till val med var vl att bygga muren mot Mexiko (som de dessutom skulle betala, dr knappt ngot har hnt), erstta Obamacare (finns inte ens en plan p hur det ska g till vga) och minska USA:s budgetunderskott (som stadigt har skenat sedan dess).

Nej de tre strsta lftena var att avsluta krigen i mellanstern, ta hem trupperna och bygga upp USAS militr igen "No more wars!"(Fixat!), att fixa tillbaka jobben till USA igen(vilket han lyckades bra med, enbart 3.8 miljoner arbetslsa innan Coronan slog till, den lgsta siffran p 100 r). och MAGA!(vilket folket som kommer till hans rallys tydligen tycker att han lyckats med rtt bra!)

Plus att folket lskar honom. Ingen lskar Joe Biden, inte ens hans fru som pushar honom att bli president fr pengarna och makten trots att han faller isr..

https://www.foxnews.com/opinion/tuck...rters-love-him

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in