2020-11-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
N som vi har intervjuet i frisk minne, er det interessant lese om en som Holden hyret inn:

29. august sitter en ruvende danske p bistandsadvokat Svein Holdens kontor.

Michael Green har bde vrt fullverdig medlem av motorsykkelklubben Bandidos og Hells Angels.

Holden har kontaktet ham. Kanskje kan han hjelpe?

Foto: Lotte Olsen Jessa / NRK
Green har fortalt Holden om sine kontakter i kriminelle miljer over hele Europa.

Danskens vurdering er at det er noe amatrmessig over hele kidnappingen. Ekte kriminelle opptrer ikke slik, sier han. Han mener ha peiling p slikt.

24. september mtes Green og Tom Hagen p Holdens kontor.

Green blir skeptisk, og skriver dette i en e-post til politiet.

Gjennom 30 r har han vrt i mange kriminelle miljer og hrt mange lgner. Men f har hatt en ro over seg som Hagen, mener han.

Green skriver i en e-post:

HADDE JEG SITTET OVERFOR HAM OG FTT VITE AT KONA HANS VAR BORTE, VILLE JEG ALDRI TRODD DET.
Green skriver videre:

Han virker rolig og uanfektet. Snn reagerer ikke normale mennesker i en sdan situasjon. Jeg kan godt si at det like gjerne kan vre ham som str bak som en annen.

I avhr deler dansken ogs sine tanker med politiet.

Kort etter avslr Hagen samarbeide med Green. Det blir med dette ene mtet.

Tilbakemeldingen til Green er at Tom Hagen synes det er vanskelig forholde seg til den samarbeidsformen som den tidligere MC-medlemmet har foresltt.

Det er krevende forholde seg til kjreregler han ikke forstr, skriver Holden i en e-post.
Kilde: https://www.vg.no/spesial/2020/dobbelt/

Hr og se her

Link

https://www.tv4.se/klipp/va/12583135...om-inte-stamde
Citera
2020-11-09, 21:50
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Nej, ingen har agerat som kidnappare hittills i det hr fallet
Oj. Har jag missat nt? Har polisen kommit med ny information om vad som hnt AEH? Kan du lnka till den hr nya spnnande hndelseutvecklingen! Hur ser bevisningen ut den hr gngen? Har man hittat TH's DNA under hennes tofflor ocks? Mye misstnkeligt i s fall!
Citera
2020-11-09, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg skrev aldeles ikke at dansken har rusproblemer og og fremstod rusa.
Jeg skrev "Dansken kan for eksempel ha framsttt ruspvirka/uplitelig".

Har du problemer med lese og forst en enkel tekst, eller er dette en bevisst forvrengning?
Hvordan tror du dansk politi vurderer Michael Greens troverdighet?

Asj, du antydet det, og som eneste alternativ, s det gr ut p det samme.
Du mener at hans troverdighet er veldig liten? Hvorfor ville Holden, vennen av TH og TH ha hans hjelp da? De visste jo p det tidspunktet hvem han var og hva han var dmt for. Ser heller ikke at om han skulle vre ruset, automatisk gjr han til en lgner.
Ingvar Ambjrnsen har rkt hasj hver dag i sikkert 40 r, men betyr det at han er en lgner?
Samme taktikk som du hadde om Rune Fardal. Du antydet at siden han var dmt for noe, s var han automatisk en lgner, og at de videoene om narsissisme bare var tull og tys.
Citera
2020-11-09, 21:56
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Asj, du antydet det, og som eneste alternativ, s det gr ut p det samme.
Du mener at hans troverdighet er veldig liten? Hvorfor ville Holden, vennen av TH og TH ha hans hjelp da? De visste jo p det tidspunktet hvem han var og hva han var dmt for. Ser heller ikke at om han skulle vre ruset, automatisk gjr han til en lgner.
Ingvar Ambjrnsen har rkt hasj hver dag i sikkert 40 r, men betyr det at han er en lgner?
Samme taktikk som du hadde om Rune Fardal. Du antydet at siden han var dmt for noe, s var han automatisk en lgner, og at de videoene om narsissisme bare var tull og tys.

Dersom Green fortsatt var en sjuskete lovbryter.. Ville det ikke da vrt naturlig at han hadde blitt med p TH sitt lag og bidratt til villedningen mot en saftig betaling?
Citera
2020-11-09, 22:03
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Oj. Har jag missat nt? Har polisen kommit med ny information om vad som hnt AEH? Kan du lnka till den hr nya spnnande hndelseutvecklingen! Hur ser bevisningen ut den hr gngen? Har man hittat TH's DNA under hennes tofflor ocks? Mye misstnkeligt i s fall!

vilka kidnappare r mindre intresserade av pengar n att skriva lnga brev och mejl, naturligtvis kan det finnas ngra ungdomar som har lst fr mycket Kalle Anka, men d r det konstigt att de inte skojar utan i och runt SV4 och med e-post, brev, betalningar. .
amatrer kopierar proffs och det har dem svitt jag vet inte gjort...
om du har en lnk om ngot annat blir jag glad ver det
Citera
2020-11-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Jeg regnet ikke med at du s p hvordan livet var for AE. Ingen ankerkjennelse fra deg der. Og ekteskapskontrakten gjaldt den dagen hun forsvant. S det er virkeligheten.
Skillsmissekontrakten har jeg ikke nevnt, la du merke til det? Jeg snakker om tinglyste dokumenter. Det er ikke sladder.

Du har lest dokumentene. Og skjnner hva det betyr i kroner og re.

Verken jeg eller de fleste andre her inne er vel tilstrekkelig informert om hvordan livet til AEH var. Kanskje var hun kjempefornyd med livet. Kanskje var hun en sutrekjerring, kanskje var hun hele familiens store mor. Alt vi baserer spekulasjonene p er rykter og et par fakta, som ikke ensidig taler for at AEH ble undertrykt.

Jeg konstaterer ogs at folk her inne bruker ventetiden (tiden som gr fr politiet frafaller siktelsen mot TH) til surre rundt med den gamle diskusjonen om bildene av AEH viser tegn p vold. Ganske tafatt spr du meg.

Jeg er ogs grundig lei av diskusjonen om ektepakten. (Hvis vi for eksempel tar worst case, som vil vre at TH for mange r siden lurte AEH trill rundt, eller, enda verre, tvang AEH til signere p kontrakten, s gjr alts ikke det TH til en drapsmann.)

Alt er bare babbel og, kanskje, historien om en gnien, gammel gubbe som ikke forstr at penger p bok ikke gjr livet rikere.

Det er ganske tynt i rekkene her inne n. Svenskene er i flertall, og det er helt symptomatisk. Politiet har en tynn sak, og hpet om at denne saken blir oppklart svinner.
Citera
2020-11-09, 22:17
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
vilka kidnappare r mindre intresserade av pengar n att skriva lnga brev och mejl, naturligtvis kan det finnas ngra ungdomar som har lst fr mycket Kalle Anka, men d r det konstigt att de inte skojar utan i och runt SV4 och med e-post, brev, betalningar. .
amatrer kopierar proffs och det har dem svitt jag vet inte gjort...
om du har en lnk om ngot annat blir jag glad ver det
Nu har vl dom hr personerna som utgav sig fr att vara kidnappare ftt en del pengar, var det 10 milj nok?, utan att behva lmna livstecken ens. Operationen tycks ha gtt ihop ekonomiskt. Blev skert pengar ver till en extra vecka p Beach nummer 7 ocks.

Men det finns inga kidnappare, enligt dig? Klla p det, tack.

Nej, just det ja. Det har du ingen.
Citera
2020-11-09, 22:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Nu har vl dom hr personerna som utgav sig fr att vara kidnappare ftt en del pengar, var det 10 milj nok?, utan att behva lmna livstecken ens. Operationen tycks ha gtt ihop ekonomiskt. Blev skert pengar ver till en extra vecka p Beach nummer 7 ocks.

Men det finns inga kidnappare, enligt dig? Klla p det, tack.

Nej, just det ja. Det har du ingen.

Du sger att de har pengar? har de det? eller finns pengarna fortfarande i det monero-schemat?
har du dokumentation om det?
i det fetade sger du det sjlv
Citera
2020-11-09, 22:34
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Du sger att de har pengar? har de det? eller finns pengarna fortfarande i det monero-schemat?
har du dokumentation om det?
i det fetade sger du det sjlv
Har dom inte tagit ut pengarna?
Citera
2020-11-09, 22:39
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Har dom inte tagit ut pengarna?

frra gngen jag kollade hade de inte tagit ut pengarna, s lnge det inte finns ngot nytt dr hller jag vldigt mycket med polisen om att det r okej att hlla det kidnappning ppet men sannolikheten sger att det inte r det
Citera
2020-11-09, 22:42
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
frra gngen jag kollade hade de inte tagit ut pengarna, s lnge det inte finns ngot nytt dr hller jag vldigt mycket med polisen om att det r okej att hlla det kidnappning ppet men sannolikheten sger att det inte r det
Se dr. Har du en lnk till kontot?
Citera
2020-11-09, 23:18
Medlem
Niffys avatar
Snn apropos Green s uttalte han seg til dagbladet igjen en gang i sommer, jeg syns han har mange gode betraktninger i dette intervjuet.

https://www.dagbladet.no/nyheter/men...dning/72598361
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in