Citat:
N som vi har intervjuet i frisk minne, er det interessant lese om en som Holden hyret inn:
29. august sitter en ruvende danske p bistandsadvokat Svein Holdens kontor.
Michael Green har bde vrt fullverdig medlem av motorsykkelklubben Bandidos og Hells Angels.
Holden har kontaktet ham. Kanskje kan han hjelpe?
Foto: Lotte Olsen Jessa / NRK
Green har fortalt Holden om sine kontakter i kriminelle miljer over hele Europa.
Danskens vurdering er at det er noe amatrmessig over hele kidnappingen. Ekte kriminelle opptrer ikke slik, sier han. Han mener ha peiling p slikt.
24. september mtes Green og Tom Hagen p Holdens kontor.
Green blir skeptisk, og skriver dette i en e-post til politiet.
Gjennom 30 r har han vrt i mange kriminelle miljer og hrt mange lgner. Men f har hatt en ro over seg som Hagen, mener han.
Green skriver i en e-post:
HADDE JEG SITTET OVERFOR HAM OG FTT VITE AT KONA HANS VAR BORTE, VILLE JEG ALDRI TRODD DET.
Green skriver videre:
Han virker rolig og uanfektet. Snn reagerer ikke normale mennesker i en sdan situasjon. Jeg kan godt si at det like gjerne kan vre ham som str bak som en annen.
I avhr deler dansken ogs sine tanker med politiet.
Kort etter avslr Hagen samarbeide med Green. Det blir med dette ene mtet.
Tilbakemeldingen til Green er at Tom Hagen synes det er vanskelig forholde seg til den samarbeidsformen som den tidligere MC-medlemmet har foresltt.
Det er krevende forholde seg til kjreregler han ikke forstr, skriver Holden i en e-post.
Kilde: https://www.vg.no/spesial/2020/dobbelt/
29. august sitter en ruvende danske p bistandsadvokat Svein Holdens kontor.
Michael Green har bde vrt fullverdig medlem av motorsykkelklubben Bandidos og Hells Angels.
Holden har kontaktet ham. Kanskje kan han hjelpe?
Foto: Lotte Olsen Jessa / NRK
Green har fortalt Holden om sine kontakter i kriminelle miljer over hele Europa.
Danskens vurdering er at det er noe amatrmessig over hele kidnappingen. Ekte kriminelle opptrer ikke slik, sier han. Han mener ha peiling p slikt.
24. september mtes Green og Tom Hagen p Holdens kontor.
Green blir skeptisk, og skriver dette i en e-post til politiet.
Gjennom 30 r har han vrt i mange kriminelle miljer og hrt mange lgner. Men f har hatt en ro over seg som Hagen, mener han.
Green skriver i en e-post:
HADDE JEG SITTET OVERFOR HAM OG FTT VITE AT KONA HANS VAR BORTE, VILLE JEG ALDRI TRODD DET.
Green skriver videre:
Han virker rolig og uanfektet. Snn reagerer ikke normale mennesker i en sdan situasjon. Jeg kan godt si at det like gjerne kan vre ham som str bak som en annen.
I avhr deler dansken ogs sine tanker med politiet.
Kort etter avslr Hagen samarbeide med Green. Det blir med dette ene mtet.
Tilbakemeldingen til Green er at Tom Hagen synes det er vanskelig forholde seg til den samarbeidsformen som den tidligere MC-medlemmet har foresltt.
Det er krevende forholde seg til kjreregler han ikke forstr, skriver Holden i en e-post.
Kilde: https://www.vg.no/spesial/2020/dobbelt/
Hr og se her
Link
https://www.tv4.se/klipp/va/12583135...om-inte-stamde