Citat:
Ursprungligen postat av
admin
Problemet beror på att din uppkoppling nyligen använts för DDoS-attacker. Inte att du personligen sysslar med DDoS-attacker, utan att någon på ditt nät utnyttjas för att angripa Flashback. Det pågår ständigt attacker mot Flashback, och när dessa är aktiva så blockeras trafiken tillfälligt från de som angriper forumet.
Om du använder en VPN så är brukar det räcka med att byta nät. Vi arbetar nu på att förbättra detta ytterligare, vilket var orsaken till
(FB) Planerade driftstörningar 2020-10-18. Jag håller med om att det är ett problem, men tyvärr finns det personer som inte vill att forumet ska vara tillgängligt. Som kräver att vi raderar trådar som de ogillar.
admin
Har jag förstått detta rätt...?
Om jag t.ex har Comhem som ip-leverantör och någon annan i samma nät behagar DDOS:a er, spärrar ni då alltså alla Comhems-IP adresser under en viss tidsperiod ?
Jag fick "spärr" runt 01:30 i natt, jag kickade igång min VPN och gick via USA, men samma strul även där, dock "lossnade" det efter c:a 7-10 min och sen funkade det (via vanliga svenska ip utan vpn).
Men varje anropande adress levererar väl ett ip-nr, som då kunde föras in på en "spärrlista" när dessa då kommer i ett samlat jättekluster med anrop mot Flashback vid en vist klockslag i syfte att sega ner siten, jag menar att de ip adresser som sabotörerna använder knappast kan vara oändliga, utan dom bör ju bränna dessa adresser per DDOS-attack ?
Eller är det så att även om ni har spärrar mot vissa ip-adress kluster, ligger då dessa som är spärrade och anropar och då låser upp nätet för andra anrop från andra icke spärrade IP-adresser ?
(är amatör på it...)
Kan du hinta i vilka trådar eller ämnen som gör att vissa lägger ner en sådan energi på att jävlas...