Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-19, 13:32
Medlem
Pandalina4s avatar
Så sjukt störda mgm trots ung ålder.
Citat:
Under natten blev rånoffren slagna, sparkade, våldtagna, brända med tändare, knivhuggna i låret, slagna med spade, trampade på och tvingade ner i var sin grop där de fick ligga i flera timmar.
I förhör berättar en av ungdomarna att den yngre av gärningsmännen ville döda dem – men att den äldre rånaren lugnade honom och försökte få honom att fokusera på rånbytet i stället.
Gärningsmännen krävde ungdomarna på tiotusentals kronor, och deras familjer på hundratusentals kronor. Pengar som rånoffren inte hade någon möjlighet att ge dem.
https://www.expressen.se/nyheter/kri...duscha-i-blod/

Citat:
Förvarna hotade även att hämta en pistol. Offren fick höra hur gärningsmännen skröt om att de var med i det ökända kriminella Rinkebygänget ’Dödspatrullen’.
Placerades i gropar och våldtogs
Gärningsmännen förde sedan offren till ett nytt område i parkområdet. På platsen fanns gropar där offren placerades och täcktes över med löv. Där påbörjade gärningsmännen sedan våldtäktsövergrepp genom att föra in pinnar och kottar i deras analöppningar.
Vidare fick offren höra att gärningsmännen skulle avrätta deras familjer om de kontaktade polisen.
https://samnytt.se/har-ar-tortyr-och...-inte-utvisas/
Citera
2020-11-19, 13:35
Medlem
TequilaNipples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nej, men straffvärdet. Och det jag staplade var minimivärdet för varje brott de åtalats för. Domstolen kan ju alltid hitta på att baka in en del av misshandeln i den grova våldtäkten, en del i det grova rånet o.s.v. Men redan människorovet bör ge minst 6 år då det knappast kan betraktas som mindre grovt. Ja, ja. Blir intressant att se hur de resonerar, som sagt.

Dom kan också baka ut, rätta mig om jag har fel. Men är det inte trendigt att invandrare får lägrestraff en svenskar oavsett brott.
Citera
2020-11-19, 13:37
Medlem
Tror att det var i 7-11 Sundbyberg de fick stryk!
Citera
2020-11-19, 13:42
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvaden1989
Dessa araber till horor har inga som helst spärrar. De har ingen moral, ingen ånger, kan ej sätta sig in i hur andra känner.

Dessa är inga människor längre, högst troligt demon possessed, demoner har tagit deras själ när de intagit massa knark och en uppfostran där pappan kanske slagit mamman och dottern och kanske till och med honom.....deras själar är helst förstörda.
Vet ej vad som är rätt eller fel.

Det är såhär monster skapas.

De skulle lika gärna kunnat vara IS krigare nere i Syrien. Det finns ingenting kvar i dessa män, för mig kan de avrättas. Respekt mot människoliv javisst, dock inte i vissa fall. Jag respekterar pojkarna som lämnades att dö, halvt nedgrävda om jag förstått saken rätt, ni förstår att dessa två män kommer att släppas ut i samhället. Det är som att släppa ut Hannibal the Cannibal. De är levande bomber.
Citera
2020-11-19, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Straffrabatten för unga har ännu inte justerats. Mängdrabatten, asperationsprincipen, trodde jag var slopad men det är också bara på gång än så länge.

"Asperationsprincipen innebär att när en gärningsman döms för flera brott samtidigt och får ett gemensamt straff, så bedöms det allvarligaste brottet till sitt fulla straffvärde medan straffvärdet för övriga brott reduceras i en fallande skala."

Det allvarligaste brottet, sett till möjligt straffvärde, är ju människorovet som kan ge 18 år eller livstid. Då ska det alltså enligt den principen dömas fullt ut och straffen för de andra brotten reduceras.

Det går ju såklart bara att spekulera i vad utfallet blir men att det skulle bli 18 år finner jag högst osannolikt.
Citera
2020-11-19, 13:43
Medlem
-DaRude-s avatar
Båda två borde allra helst avrättas.Två parasiter som njuter av att se andra människor lida. Varför ska de ens få se friheten igen? Ett sunt samhälle hade givetvis låst in de för all framtid. Men då svenska domstolar desvärre utgörs av känsliga vänsterliberaler och naiva dumsubbor kommer de snart släppas ut igen, med mersmak för tortyr, rån, misshandel och våldtäkt. De här två kommer begå brott hela livet.
Citera
2020-11-19, 13:48
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TequilaNipple
Dom kan också baka ut, rätta mig om jag har fel. Men är det inte trendigt att invandrare får lägre straff en svenskar oavsett brott.
Nej, tvärtom får invandrare något längre straff än svenskar, har studier visat.
Citera
2020-11-19, 13:57
Medlem
glajarns avatar
Detta är resultatet av den jävla oansvariga invandringspolitiken som Regeringen ansvarar för. Löfvens gullgossar har lyckats igen.
Citera
2020-11-19, 13:58
Medlem
CharlieRs avatar
Vet inte om ni kommit fram till det redan men offren är uppenbarligen över 15 år gamla, åtminstone den ena. Annars skulle det inte finnas rubriceringen "våldtäkt" utan "våldtäkt mot barn".

Citat:
Ursprungligen postat av Bluespeed
Som jag skrev, den är sekretessklassad.
Det går aldrig ta del av FUP under tiden förundersökningen pågår. Brottet skedde alldeles nyss. FUP är bara påbörjad. När det väl blir åtal kommer denna FUP absolut inte vara sekretessbelagd i sin helhet. Sekretess på FUP:ar är väldigt begränsat och är vanligtvis bara maskande av bilder och vissa personuppgifter.
Citera
2020-11-19, 14:03
Medlem
bellaciaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Vet inte om ni kommit fram till det redan men offren är uppenbarligen över 15 år gamla, åtminstone den ena. Annars skulle det inte finnas rubriceringen "våldtäkt" utan "våldtäkt mot barn".

Det går aldrig ta del av FUP under tiden förundersökningen pågår. Brottet skedde alldeles nyss. FUP är bara påbörjad. När det väl blir åtal kommer denna FUP absolut inte vara sekretessbelagd i sin helhet. Sekretess på FUP:ar är väldigt begränsat och är vanligtvis bara maskande av bilder och vissa personuppgifter.

Åtal är väckt.
Citera
2020-11-19, 14:06
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellaciao
Åtal är väckt.
Ojdå, det är visst jag som inte vet vilken månad det är
Då ska jag se vad det är som gör att vi inte får ut FUP och begära en sekretessprövning om det nekas.
Citera
2020-11-19, 14:07
Medlem
colombo555s avatar
Detta var helt åt helvetet avskyvärt brott.

Men jag kan nästan lova att offren inte är helt oskyldiga. Brukar vara så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in