2020-11-21, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Fordi du e s tungnem og skrive s inni helsikkes lange setninger.
Det kan vre interessant for flere enn meg lese dere andres tanker om hvordan politiet kan ha tenkt om dette.
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Du m nesten se p svaret som det det er. For HANS regning.

Han som nettopp har meldt seg inn taler allerede p vegne av alle andre og da er du etter min smak en lite interessant person bruke tid p. Glem FinnUrlig. Han har selv valgt eksponere seg for sitt sanne jeg og det irriterer meg en smule med folk som tar MEG og mitt inn i sitt uten samtykke.

Fjortis med stort behov for oppmerksomhet tenker n jeg...
Takk! Jeg forstr.
Citera
2020-11-21, 11:13
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg nsker forst hvordan politiet kan ha tenkt. Er det noen av dere som kan opplyse meg om hvordan politiet kan ha tenkt om dette?
Saken sett under ett m politiet ha tenkt noe slikt p et tidspunkt:

Det er snakk om en mistenkelig 70 ring her. Han kjrer eldre bil og benytter en gammel Nokia. S merkelig at ikke eldre personer holder seg oppdatert p nymotens teknologi.. Han opplyser oss om at han ikke har greie p kryotovaluta.. Neppe! Det passer da drlig inn med at han kunne ha betalt lsepenger til seg selv. 70 ringer n til dags er nok mer utspekulert enn hva mange tror ja...

Han m ha sttt bak planlegging av dette plottet. Han ble tross alt kontaktet av denne kryptoguten i 30 rene som nsket at han skulle innvistere i krypto-fabrikk - helt penlyst p Futurum. Det var her 70 ringen fikk ideen! Dette var da nesten for enkelt finne ut av...!

Motivet m vre turbulent ekteskap der skilsmisse kunne ha vrt utfallet og han ble ndt til betale for skilsmisseoppgjr. Han m vre en gnien gammel mann. Det var derfor han planla han et plott der han presset seg selv til betale 9 Mill EUR i lsepenger. Logisk!

Han la frem et trusselbrev der han truet familien sin og i tillegg... la igjen gifteringen til AEH..
Denne 70 ringen kan ikke vre veldig smart..

Han ringte hjem for avklare detaljer angende hytteturen.. Neppe! AEH sendte jo SMS om at den var utsatt/avlyst. Her forklarer han seg veldig mistenkelig!

Denne 70 ringen dro ogs p jobb den dagen. Dette m da vre kun fordi at han skulle gi seg selv alibi. S utspekulert!

Men det mest mistenkelige var at han tegnet pingvinmammen!! Hvilke 70 ringer gjr dette hvis de blir mistenkt i en drapssak?
Vi m ha rett mann!
Citera
2020-11-21, 11:15
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
barna og th tror veldig p kidnapping. Det samme med enkelte fra det som omtales som tt. Blodsl i trappa, spor etter kvelning og slepespor gir de grunn til mene at aeh kjrte lys levende gjennom s sentrum i en flott bil.
Ja, hvorfor tror barna og TH p det?

Alle andre har skjnt at kidnappingsplottet var en overdreven villedning, og TT og barna fortsetter denne overdrevne villedningen gjennom nekte forholde seg til realitetene.

Bare det mener jeg styrker min hypotese vesentlig, noe som ogs gjelder alt annet som har kommet fram de siste uker: TH fikk med seg alle barna p kvitte seg med stakkars Lisbeth.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-11-21 kl. 11:40.
Citera
2020-11-21, 11:15
Medlem
Citat:
Jeg nsker forst hvordan politiet kan ha tenkt. Er det noen av dere som kan opplyse meg om hvordan politiet kan ha tenkt om dette?

At det dreier seg om partnerdrap. At AEH ble drept fordi hun planla forlate TH. S langt kom hun ikke.

I tillegg kommer sosiale motiver, TH ville ikke bli avslrt som konemishandler og grov undertrykker. Samt konomiske motiver, AEH var blitt holdt fanget av en ulovlig ektepakt helt siden 1993 og ville mest sannsynlig bli tilkjent flere hundre millioner om hun utfordret den ulovlige ektepakten i retten.
Citera
2020-11-21, 11:28
Medlem
Citat:
Den egentlige overvkningen kan GM-gjengen ha ordnet ved bruk av kameraer montert inne i huset og utenfor huset i Sloraveien + overvkning av telefoner o.l. i tillegg til andre mulige overvkningsmetoder, tenker jeg.

TH har formidlet noen tanker om lue- og telefonmannen:
(17.07.2020) Drapssiktede Tom Hagen (70) sier at han dro kjensel p en av de to ukjente mennene som viste seg utenfor Futurum den morgenen kona hans forsvant. Han fikk laget en skisse av den ene mannen fr videoen av dem ble offentliggjort, iflge et notat han har skrevet.
Der skriver Hagen at han umiddelbart uttrykte at han hadde sett den ene mannen tidligere da han s bildene p TV. Han mente gjenkjenne mten den ene mannen gikk p.
Hagen spekulerer i om duoen bevisst viser seg for kameraet for bekrefte bortfringen p sin helt spesielle mte. Samtidig skriver milliardren at det er galskap bevege seg foran kameraet hvis de er involvert i en bortfring.
Men hvis hensikten er skape forvirring, s har de lyktes, heter det i notatet.

https://www.tv2.no/nyheter/11534584/
Det hadde vrt interessant vite om politiet har underskt alibiet til potensielle GM og/eller potensielle medhjelpere som kan ha vre lue- og telefonmannen og/eller som kan ha vrt i bilen i s.
Jeg nsker forst hvordan z-z-z tenker at GM kan ha tenkt. Helproft opplegg der man til og med har sneket seg inn og hengt opp overvkningsutstyr - og s skal man kverke kidnappingsofferet dersom TH gr til politiet, hvilket man mtte anta at han med stor sannsynlighet ville gjre. Et helproft opplegg hadde srget for mulighet for kjapp transaksjon av (krypto) valuta uansett hva TH foretok seg. Et helproft opplegg hadde ikke gamblet p at det var 0,5% sannsynlighet for at TH ikke gikk til politiet. Et opplegg som bestr av en helproff del og en halvproff del er aldri helproft. Eller hvordan tenker du, egentlig?
Citera
2020-11-21, 11:30
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken

Alle andre har skjnt at kidnappingsplottet var en overdreven villedning, og TT og barna fortsetter denne overdrevne villedningen gjennom nekte forholde seg til realitetene.

Bare det mener jeg styrker min hypotese vesentlig, noe som ogs gjelder alt annet som har kommet fram de siste uker: TH fikk med seg alle barna p kvitte seg med stakkars Lisbeth.
Merket meg forvrig at TH i intervjuet ogs bukte ordene: kvitte meg med Lisbeth som i trusselbrevet kvittes med kropp.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-11-21 kl. 11:55.
Citera
2020-11-21, 12:03
Medlem
Citat:
(20.11.2020) "En av politiets teorier skal vre at Anne-Elisabeth ville skilles, og at hun dermed nsket utfordre en ektepakt som ville gitt ektemannen nesten alle verdier."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...var-aldri-tema

Sprsml til denne av politiets teorier:
Tenker politiet i s fall at TH i mange mneder skal ha planlagt utfre et drap i S4 den 31.10.2018, nr AE (hvis det stemmer at hun nsket skilsmisse) i teorien kunne ha flyttet ut fra S4 og sendt inn separasjonspapirer lang tid fr den 31.10.2018?
Edit: Se uthevet av meg: Problematikken ligger i at hun etter alt vi har opplysninger om, ikke hadde nok pensjon til dekke husleie og innskudd til egen leilighet, og samtidig ha nok til livets opphold. Det er mulig at hun likevel med hjelp fra NAV kunne funnet en lsning p dette. Hvis hun har vrt i kommunikasjon med NAV, vet nok politiet dette.
Hvis hun har hatt en samtale med en advokat ang hennes rettigheter, vet politiet det ogs.
Senast redigerad av Ittno 2020-11-21 kl. 12:21.
Citera
2020-11-21, 12:07
Medlem
Legokatts avatar
Citat:

Kanskje alle skal vre glade for at du ikke er politietterforsker. Etter ditt hode er det mistenkelig ringe to ganger etter hverandre, at noe skjer p 10-minuttet, eller at tallet 13 kommer frem i en sammenheng i denne saken...

Tror du ogs at strekkoden p kassalappen nr du handler er en hemmelig kodebeskjed

Men en ting skal du ha. Du gir deg vist aldri uansett hvor mange ganger jeg har forklart hvor ulogisk hytteturen blir med din hypotese. TH selv ble mistenkeliggjort da han forklarte at turen ikke var avlyst. Srlig med din hypotese er dette aktuelt. Du mener AEH's SMS ikke ble sendt av henne.. men at det var del av en plan lagt av TH med kodesprk..

Den mest logiske logiske lsningen p hytteturen:

AEH avlyste hytteturen uten at TH viste om det

fordi

Da ble TH's forklaring mistenkelig - og det ble den

+ at AEH kunne gi alibi til barna
Citera
2020-11-21, 12:13
Medlem
Citat:
Merket meg forvrig at TH i intervjuet ogs bukte ordene: kvitte meg med Lisbeth som i trusselbrevet kvittes med kropp.
Ja,litt skremmande,men ikkje et bevis i seg sjl.Merka meg at det e litt smartness i mten brevet e skrevet p.Tilsynelatande macho steuropeer sjargong men med innslag av effektive instrukser og hint av fraser fra finansverden.Blanding av hummer og kanari,p ein mte.Et perfekt brev som de har forskt nergradera te nke shabby chick greier.For villeda,of course.Peka mot utenlandske bandittar.Men dette har jo vrt diskutert mange ganger tidligere.Nken bite p,andre ikkje.
Citera
2020-11-21, 12:20
Medlem
Citat:

De beslaglagte notatbkene til TH er nok gjenstand for grundige sprkanalyser.
Citera
2020-11-21, 12:31
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Kanskje alle skal vre glade for at du ikke er politietterforsker. Etter ditt hode er det mistenkelig ringe to ganger etter hverandre, at noe skjer p 10-minuttet, eller at tallet 13 kommer frem i en sammenheng i denne saken...

Tror du ogs at strekkoden p kassalappen nr du handler er en hemmelig kodebeskjed

Men en ting skal du ha. Du gir deg vist aldri uansett hvor mange ganger jeg har forklart hvor ulogisk hytteturen blir med din hypotese. TH selv ble mistenkeliggjort da han forklarte at turen ikke var avlyst. Srlig med din hypotese er dette aktuelt. Du mener AEH's SMS ikke ble sendt av henne.. men at det var del av en plan lagt av TH med kodesprk..

Den mest logiske logiske lsningen p hytteturen:

AEH avlyste hytteturen uten at TH viste om det

fordi

Da ble TH's forklaring mistenkelig - og det ble den

+ at AEH kunne gi alibi til barna
Jeg hadde tenkt la dine poster st urrt fra min side fremover, men jeg fr vel svare nr du kritiserer meg og selv ikke har kommet deg ut av GG-hang upsn.

Ingenting av det du skriver eller evner tenke, rokker en millimeter ved teorien om at TH fikk med seg barna til kvitte seg med AE.

At du fortsatt mener AE er skyld i sin egen forsvinning og dd er direkte forstemmende og fr meg virkelig til tro du og resten av TT har en skjult agenda.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-11-21 kl. 12:35.
Citera
2020-11-21, 12:36
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Takk. Da akksepterer jeg det Ikke fulgt med i saken p lenge utover sporadiske avisartikler, s er den ute er den ut og d skal ikke jeg lenger regne den inn i plottet
Jeg flger deg nok ikke helt p dette med at politiet er kompromittert selv om jeg tror at de gjorde noen feilvurderinger i starten.
Nr det gjelder de voksne barna s har jeg hittil tenkt at de IKKE kan vre involvert, men jeg begynner nesten snu litt. Mten de framstr p virker p meg falskt med det jeg vet om familiens forhistorie.
Jeg tenker ogs p det at EJB stakk av p irrasjonelt vis for halvannet r siden og ikke har satt sine ben p norsk jord etterp. Ikke normalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in