Citat:
Ursprungligen postat av
Arne.Anka
fTracert funkar dåligt för många servrar svarar inte på den typen av anrop, jag får typ 25st misslyckade av 30 hopp till flashback men har ändå inga problem alls att surfa, får misslyckade hopp även mot google microsoft och andra ställen.
...
Visst, det är riktigt att traceroute många gånger ger en ofullständig bild, men min tanke är att det skulle kunna ge en fingervisning om var problemet finns. Om en rad användare med samma ISP upplever driftstörningar bör det rimligtvis finnas en gemensam nämnare någonstans och knappast något alldeles lokalt. Frågan är då om det finns något bättre analysverktyg än traceroute för att lokalisera denna gemensamma nämnare, trots verktygets brister?
För övrigt, om jag själv kör en traceroute mot Flashback från en enhet som är ansluten till Tele2 får jag åtminstone svar hela vägen till att trafiken lämnar Tele2:s nät. Om det ser ut så även för andra borde man åtminstone kunna jämföra den delen av trafiken och om problemen nu finns just hos Tele2 kanske hitta något av intresse.