Citat:
1. Det var en berettiget klage - det var tankelst av politiet mte TH uniformert p bensinstasjonen. Dette hadde TH advart politiet om - at det kunne sette AEHs liv i fare.
2. Du svarte ikke p det eneste sprsmlet jeg stilte deg; "Hvorfor sa politiet det motsatte, da saken ble kjent for offentligheten?"
Politiet uttalte nemlig; at TH hadde vrt svrt samarbeidsvillig med gi opplysninger, som kunne ha betydning for saken.
Hvis det var slik du pstr, s kunne de utelatt den uttalelsen. "Ingen kommentar" eller "Vi kan ikke uttale oss om etterforskningen p nvrende tidspunkt", ville vrt mer naturlig si.
3. Jeg har ikke skrevet at det var en sensasjon.
Jeg skrev at den hemmelige siktelsen/etterforskningen av TH, medfrte at TH ikke kunne avhres, fordi han da bare hadde en skyggeadvokat. Denne avgjrelsen var det politiet som tok, og det m da vre klart for bde politiet og media, at det derfor blir en konsekvens, at det blir frre avhr.
Politiet kan heller ikke f i bde pose og sekk.
4. Ingen har klaget p at det var hemmelig. Det er grunnlaget man eventuelt kan klage p, og slik ser det ut i denne saken.
5. TH har uttalt at han har forstelse for at han mtte underskes. Det han ikke synes er greit, er at alt vris og vendes p, for sette ham i et mistenkelig lys.
Grunnlaget var og er syltynt, og derfor skjedde det som er svrt uvanlig, at TH ble lslatt fra varetekt.
PS! Ikke glem beredskapsstyrken som pgrep ham, fordi VG sprang i beina p politiet, slik at politiet ble forhindret i pgripe TH i S4 p vanlig mte.
Makan til overkill!
2. Du svarte ikke p det eneste sprsmlet jeg stilte deg; "Hvorfor sa politiet det motsatte, da saken ble kjent for offentligheten?"
Politiet uttalte nemlig; at TH hadde vrt svrt samarbeidsvillig med gi opplysninger, som kunne ha betydning for saken.
Hvis det var slik du pstr, s kunne de utelatt den uttalelsen. "Ingen kommentar" eller "Vi kan ikke uttale oss om etterforskningen p nvrende tidspunkt", ville vrt mer naturlig si.
3. Jeg har ikke skrevet at det var en sensasjon.
Jeg skrev at den hemmelige siktelsen/etterforskningen av TH, medfrte at TH ikke kunne avhres, fordi han da bare hadde en skyggeadvokat. Denne avgjrelsen var det politiet som tok, og det m da vre klart for bde politiet og media, at det derfor blir en konsekvens, at det blir frre avhr.
Politiet kan heller ikke f i bde pose og sekk.
4. Ingen har klaget p at det var hemmelig. Det er grunnlaget man eventuelt kan klage p, og slik ser det ut i denne saken.
5. TH har uttalt at han har forstelse for at han mtte underskes. Det han ikke synes er greit, er at alt vris og vendes p, for sette ham i et mistenkelig lys.
Grunnlaget var og er syltynt, og derfor skjedde det som er svrt uvanlig, at TH ble lslatt fra varetekt.
PS! Ikke glem beredskapsstyrken som pgrep ham, fordi VG sprang i beina p politiet, slik at politiet ble forhindret i pgripe TH i S4 p vanlig mte.
Makan til overkill!
Anledningen till att jag inte svarade p det r s enkelt att du mste frga polisen om det, jag vet inte exakt varfr polisen sger ngot och inte andra saker till pressen och allmnheten men chansen r mycket stor att det var en tanke bakom det, det brukar vara s...
nej du kanske inte har anvnt ordet sensation, men nu hnvisar du ocks till fallet som om det r en sensation!
ja du har klagat ver att det var hemmelig...
att fngelset var p en alltfr tunn bas r sant, hur tunn spelar det ingen roll eftersom vi inte har ngon aning om det...
och tminstone vet vi inte vad polisen verkligen har nu...
h du vet inte vad Overkill i en sdan situation r, det var en brutal arrestering, men overkill r ngot helt annat, ransaking och hulroms sjekk av ngon HA utanfr staketet p deras klubbhus mot E6, det vill sga helt naken utan att hitta ngonting p ngon, det r Overkill...
detta r bara en brutal men snabb arrestering...
TH har inget att klaga p, nr han ringer polisen och mter dem p nrmaste bensinstation spelar det ingen roll om det r en civil bil eller inte, det kostar ett sms till under 3nok fr att ta reda p att det inte var en bil som tillhrde ngon i TH`s vnkrets om ngon vervakade TH, s uniformer betyder ingenting, rent skitsnack...