NWO/globalisering och vad vi vet om detta.
Det finns väl ingen som missat att det finns globala eliter och slutna- samt mindre slutna globala maktklubbar i världen. Bilderberg/Trilaterala Kommissionen/WEF (World Economic Fourm) till exempel. WEF är mindre insynsskyddad än de andra två.
Finns det någon i tråden som hävdar att dessa klubbar inte finns? Finns det någon som inbillar sig att de bara finns utan att något händer där?
Vi vet också vilka som är medlemmar. Det är numera offentliga uppgifter, liksom samtalsämnen som diskuteras vid varje möte. För inte så länge sedan förnekade man dock att de här klubbarna (de slutna) överhuvudtaget fanns. Ingen media skrev om dem. (Fri press = nonsens med andra ord). Numera skriver man däremot mer öppet om dem (för att de nu nått så långt att de nu delvis kan träda fram ur skuggorna):
https://www.expressen.se/debatt/elit...talar-tyst-om/
Det är ganska uppenbart att man siktar mot så mycket globalt samarbete som möjligt. Det finns det väl heller ingen som betvivlar? En del av dessa maktspelare, t ex både den äldre och den yngre president Bush har pratat om en ny världsordning = NWO (New World Order) på engelska.
Vad vi även kunnat deducera är att det är de som är den ursprungliga och drivande kraften bakom massinvandringen till Västvärlden. Detta fenomen har inte fått kritiseras, och media slog länge ned stenhårt på alla som dristade sig till att gå emot konsensus och kritisera detta.
Ytterligare en sak vi känner till är att Kina bjudits in att ta del av globaliseringen och globala institutioner som UN, WHO och WTO. Xi Jinping har hållit tal på WEF och Jack Ma, Kinas rikaste man och designer av Kinas Social Credit-System, sitter i WEF's styrelse.
https://en.wikipedia.org/wiki/Social_Credit_System
Vi vet också att bl a Kissinger, som är medlem i, tror jag, samtliga globala maktklubbar, skrivit om att han vill ha en världsregering.
--------
Informationen ovanför strecket är ren fakta. Eller finns det någon som säger emot?
Man kan sedan spekulera om denna fakta. Vad är deras endgame? Hur har de tänkt sig att ta sig dit?
Min teori är att de skapat kaos (med massinvandring/feminism som resulterar i kulturkrig/religionskrig/könskrig och sönderfallande nationella sammanhållningar) i syfte att skapa nyordning. De vill skapa en global polisstat.
De globala institutionerna kommer att få en alltmer framskjuten position och nationella regeringar kommer att bli mindre viktiga. Världen kommer att samordnas i stora block, som redan finns (EU/ASEAN/AU/BRICS) som kommer att samarbeta och handla med varandra. Vi kommer även att få ett nytt teknokratiskt styrelseskick och människor kommer att hållas i schack med en global version av det kinesiska Social Credit-systemet.
Techföretagen är en del av det nya Social Credit-systemet. De har redan börjat censurera oppositionella som blir för inflytelserika och som säger emot dem. T o m USAs president tystar man.
----------
Slutkommentar 1: Jag tror inte på motstånd mot detta projekt. Tvärtom så tror jag att världen kommer att tjäna på att bli en enhet. Men jag är naturligtvis starkt kritisk till hur man implementerat det hela med t ex massinvandring. Man hade kunnat genomdriva detta projekt utan någon massinvandring och det hade funkat lika bra, förmodligen bättre.
Slutkommentar 2: Trams om ödlor kan man ta i konspirationsforumet.