Citat:
Ursprungligen postat av
dalishas
Tycker du verkar vara en ganska sorglig människa som tror det inte handlar om pengar. Tror du hon saknar dig när du åkt hem? Dina pengar säkert. Men inte ditt sällskap. Frågan som ställs är hur kan du bli kåt av att ligga med någon som tycker du är ett äckel?
Jag har varit med några där och sett hur branschen fungerar. Om du tror att det bara är "äckel" som köper sex där så har du väldigt fel. Knappast bara gamla skalliga gubbar där. Jag tycker du ska åka dit och kolla upp det själv. Du kan också passa på att snacka med tjejerna och se om det verkligen är så att dom lider något fruktansvärt av att "sälja sin kropp". Men saken är att som det är nu så vet du inte ett skit! Du sitter på små fragment som valts ut till dig av pressen och vänstern. Det är ingen skillnad på dig och alla andra fördomsfulla fundamentalister och proffstyckare.
Citat:
Ursprungligen postat av
dalishas
Intressant att höra hur man moraliskt kan försvara att man köper sex från kvinnor i fattigdom?
Jag har snackat med tjejer där som sagt upp sig från sina vanliga jobb eller som hellre gör detta istället för att jobba vanligt. Saken är att prostitutionen i Thailand gör människor betydligt mindre fattiga än vad dom skulle vara annars. Och det är inte så att att alla där är tvingade av "fattigdom" till prostitution. Dom finns som verkligen är desperata efter pengar och gör detta av den anledningen, men det är inte alla.
Man kan definitivt ha vissa invändningar mot prostitution och diskutera ämnet. Men att göra det baserat på lögner, vänsterpropaganda, överdrivet offertänk och felaktigheter är inte heller moraliskt rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
GrillTekniker
Typiskt uttalande från er som är 0% insatta. Ni tror och tycker väldigt mycket utan att veta någonting. Fråga de som är insatta och vet något istället för att basera era uttalanden på er egna moraliska uppfattning och vad ni tror att den ena eller andra tycker och känner.
Kan upplysa dig om att du är så långt från sanningen på spåren som du kan komma. Men det kommer jag aldrig kunna få dig att inse, för du tillhör ju de Moraliskt Överlägsna™️ som Tycker Rätt™️...
Och det är media och vänstern som kastar bensin på den elden.
Citat:
Ursprungligen postat av
skvallrare
Det är en härskarteknik som går ut på personangrepp, att håna genom att kalla sexköpare för desperata, dumma i huvudet, korkade, som tror att sexsäljaren inte har egna känslor och endast är en pengasuktande hora som lurar den dumme vite torsken. Hört det många gånger här på forumet av diverse självutnämnda högt stående moralister.
Så fort sexköp diskuteras så går prostitutionsmotståndarna till personangrepp. Skulle man verkligen behöva göra det om man nu hade så bra argument i grunden?