Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-08-18, 18:55
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalishas
Intressant att höra hur man moraliskt kan försvara att man köper sex från kvinnor i fattigdom?
Det är moraliskt fel att knulla en på britsen fastspänd gråtande åttaåring, och det kan de flesta enas om. Men i Thailand, en växande ekonomi, finns det hyggligt med fabriks- eller affärsarbete för den som vill. Och om vissa vill tjäna lite mer lätta pengar på att fnaska så är det deras fria val. Frihet för individen
Citera
2020-08-27, 06:49
Medlem
Lacerdas avatar
Ni horknullare i Thailand, hur är situationen just nu prismässigt?
Jag har en vän som bor i bangkok sedan många månader, enligt honom så får man munknulla luder för en hundring nu för tiden. Vet inte om han lurar mig för att få mig att åka ner, han vet precis vilka trådar han ska dra i den där luringen.
Citera
2020-08-28, 14:23
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Tycker du verkar vara en ganska sorglig människa som tror det inte handlar om pengar. Tror du hon saknar dig när du åkt hem? Dina pengar säkert. Men inte ditt sällskap. Frågan som ställs är hur kan du bli kåt av att ligga med någon som tycker du är ett äckel?

Jag har varit med några där och sett hur branschen fungerar. Om du tror att det bara är "äckel" som köper sex där så har du väldigt fel. Knappast bara gamla skalliga gubbar där. Jag tycker du ska åka dit och kolla upp det själv. Du kan också passa på att snacka med tjejerna och se om det verkligen är så att dom lider något fruktansvärt av att "sälja sin kropp". Men saken är att som det är nu så vet du inte ett skit! Du sitter på små fragment som valts ut till dig av pressen och vänstern. Det är ingen skillnad på dig och alla andra fördomsfulla fundamentalister och proffstyckare.

Citat:
Intressant att höra hur man moraliskt kan försvara att man köper sex från kvinnor i fattigdom?

Jag har snackat med tjejer där som sagt upp sig från sina vanliga jobb eller som hellre gör detta istället för att jobba vanligt. Saken är att prostitutionen i Thailand gör människor betydligt mindre fattiga än vad dom skulle vara annars. Och det är inte så att att alla där är tvingade av "fattigdom" till prostitution. Dom finns som verkligen är desperata efter pengar och gör detta av den anledningen, men det är inte alla.

Man kan definitivt ha vissa invändningar mot prostitution och diskutera ämnet. Men att göra det baserat på lögner, vänsterpropaganda, överdrivet offertänk och felaktigheter är inte heller moraliskt rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Typiskt uttalande från er som är 0% insatta. Ni tror och tycker väldigt mycket utan att veta någonting. Fråga de som är insatta och vet något istället för att basera era uttalanden på er egna moraliska uppfattning och vad ni tror att den ena eller andra tycker och känner.

Kan upplysa dig om att du är så långt från sanningen på spåren som du kan komma. Men det kommer jag aldrig kunna få dig att inse, för du tillhör ju de Moraliskt Överlägsna™️ som Tycker Rätt™️...

Och det är media och vänstern som kastar bensin på den elden.

Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Det är en härskarteknik som går ut på personangrepp, att håna genom att kalla sexköpare för desperata, dumma i huvudet, korkade, som tror att sexsäljaren inte har egna känslor och endast är en pengasuktande hora som lurar den dumme vite torsken. Hört det många gånger här på forumet av diverse självutnämnda högt stående moralister.

Så fort sexköp diskuteras så går prostitutionsmotståndarna till personangrepp. Skulle man verkligen behöva göra det om man nu hade så bra argument i grunden?
Citera
2020-09-12, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Så om jag förstår dig rätt så menar du att man inte moraliskt kan försvara att köpa något som helst av någon som är fattig?

Nej. Då förstår du verkligen inte rätt. Jag försöker förstå logiken bakom Att köpa någons kropp som säljer den ur ett desperat syfte och som inte har ett sexuellt intresse av av ligga med dig. Tycker du att det är samma sak som att köpa ett paket mjölk i butiken, kanske?
Citera
2020-09-12, 12:29
Medlem
Citat:
Nej. Då förstår du verkligen inte rätt. Jag försöker förstå logiken bakom Att köpa någons kropp som säljer den ur ett desperat syfte och som inte har ett sexuellt intresse av av ligga med dig. Tycker du att det är samma sak som att köpa ett paket mjölk i butiken, kanske?

Så om jag förstår dig rätt så tycker du att det är moraliskt rätt att köpa kläder sydda av kvinnor i Thailand eller Kambodja men inte att köpa sex av dem.
Citera
2020-09-12, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Så om jag förstår dig rätt så tycker du att det är moraliskt rätt att köpa kläder sydda av kvinnor i Thailand eller Kambodja men inte att köpa sex av dem.

Men hur fan är du funtad är det samma sak att köpa sex som att köpa tuggummi? Jag ptlvar igen. Jag försöker förstå torskens logik hur du blir kåt av att ligga med någon som inte tänder på dig? Detta har inget med fattigdom att göra. Jisses. Är du inavlad eller?
Citera
2020-09-12, 12:42
Medlem
Citat:
Men hur fan är du funtad är det samma sak att köpa sex som att köpa tuggummi? Jag ptlvar igen. Jag försöker förstå torskens logik hur du blir kåt av att ligga med någon som inte tänder på dig? Detta har inget med fattigdom att göra. Jisses. Är du inavlad eller?

Men om den som säljer sex visserligen är fattig, men gör det frivilligt – är det fortfarande omoraliskt att köpa sex av personen enligt din åsikt?

Tillägg i edit: Anledningen till att jag frågar är för att jag vill få reda på din kvinnosyn visavi fattiga kvinnor.

Kan väll tillägga att jag själv inte har köpt sex i Thailand.
Senast redigerad av kopenhamnlover 2020-09-12 kl. 12:48.
Citera
2020-09-12, 12:42
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Men du, skulle du köpa massage av någon? Eller någon som städar ditt hem, eller hämtar dina sopor? Du köper en tjänst av en hantverkare. Hen har inget intresse av av bo och umgås med dig, men gör ändå dig en tjänst. Du går på restaurang, där personal sliter arslet av sig för att du ska få mat på en tallrik. Dom gör dig en tjänst, och du betalar. Man köper inte en kropp vad jag vet. För dig kanske det är traumatiskt och äckligt att ha sex men alla har inte den inställningen.
Citera
2020-09-26, 17:05
Medlem
Antexs avatar
Citat:

Det är tur att du är i Sverige och inte i Thailand, där man har ärekränkningslagstiftning.

Såsom du tar hedern av människor där kan det rendera i upp till två års fängelse och 200 000 baht i böter.

Du kanske måste respektera människors fria val lite mer än dina fördomar.

Det logiska är att man inte får kränka någon människa.
Citera
2020-12-16, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Det är tur att du är i Sverige och inte i Thailand, där man har ärekränkningslagstiftning.

Såsom du tar hedern av människor där kan det rendera i upp till två års fängelse och 200 000 baht i böter.

Du kanske måste respektera människors fria val lite mer än dina fördomar.

Det logiska är att man inte får kränka någon människa.

Menar du människors fria val att köpa en annan människa då eller??
Citera
2020-12-16, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Men du, skulle du köpa massage av någon? Eller någon som städar ditt hem, eller hämtar dina sopor? Du köper en tjänst av en hantverkare. Hen har inget intresse av av bo och umgås med dig, men gör ändå dig en tjänst. Du går på restaurang, där personal sliter arslet av sig för att du ska få mat på en tallrik. Dom gör dig en tjänst, och du betalar. Man köper inte en kropp vad jag vet. För dig kanske det är traumatiskt och äckligt att ha sex men alla har inte den inställningen.

Vad skulle du själv helst göra. Sälja en cappuccino eller suga flensig gubbkuk?
Citera
2020-12-16, 22:55
Medlem
Citat:
Vad skulle du själv helst göra. Sälja en cappuccino eller suga flensig gubbkuk?

Det är väl så att en del kvinnor föredrar att sälja cappuccino, andra tycker att det är slitigt och dåligt betalt och föredrar att suga kukar mot betalning.

En sjuksköterska som jag känner och som har varit eskort hävdar att det är mycket smutsigare att arbeta som sjuksköterska än att vara eskort. Om det inte vore för samhällets nedlåtande och fördömande attityder så hade hon gärna fortsatt som eskort. Nu i, corona-tider, så har det ju dessutom visat sig vara livsfarligt att arbeta som sjuksköterska ...

Det viktiga är väl att människor får välja själva utan att självutnämnda moralister agerar förtryckare och lägger sig i människors fria val!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in