2020-12-20, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fordfocus1000
Jag kan skicka skivan till ngn här som vet hur man lägger upp den för jag kan inte sånt. PM:a mig så skickar jag den bara. Mvh

Hade du velat skicka skivan till mig? Eller ljud filer
Citera
2020-12-20, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Mamman måste också ha hälsat på honom en hel del.

Kanske också hans syster?

Ingen har hälsat på han för han inte fått träffa någon alls sitta i cellen 23timmsr om dagen
Citera
2020-12-20, 15:35
Medlem
Märkligt fall det här. Skummat igenom FUP. Denna Rh*mmie då, vad hände med honom? Verkar spela väldigt tuff i förhör. Som sagt bara skummat igenom FUP så kan ha missat något.
Citera
2020-12-20, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggarebob97
Hade du velat skicka skivan till mig? Eller ljud filer
Ljudfilerna finns på första sidan i tråden.
Citera
2020-12-20, 16:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inga besök alls.

Citat:
Ursprungligen postat av Byggarebob97
Ingen har hälsat på han för han inte fått träffa någon alls sitta i cellen 23timmsr om dagen

Något märkligt för även häktade personer får ju ta emot besök - åtminstone övervakade sådana.

Tydligen så tilläts inte ens sådana.
Citera
2020-12-20, 17:31
Medlem
Citat:
Något märkligt för även häktade personer får ju ta emot besök - åtminstone övervakade sådana.

Tydligen så tilläts inte ens sådana.

Kan ju ha med coviden att göra?
Citera
2020-12-20, 17:33
Medlem
Skaraborg2s avatar
Trolig orsak.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kan ju ha med coviden att göra?

Där har vi det.

Lär ha haft med detta att göra.
Citera
2020-12-20, 19:36
Medlem
Hebrs avatar
Obehagligt fall. Mycket som talar för att Diana och den här blatte-transan som umgåtts i gbg kort efter försvinnandet kan ha något med detta att göra.

Dianas sätt att skriva till Emilias anhöriga ger mig den känslan. Hur hon duckar samtal på Messenger osv.

Riktigt grisigt vad det verkar. Fy fan vilket liv
Citera
2020-12-21, 07:44
Medlem
Citat:
Där har vi det.

Lär ha haft med detta att göra.

Ja coviden har nog i vart fall inte underlättat för att få emotta besök. Men ändå så kan väl åkl säga helt njet till besök (i vissa fall), även från nära anhöriga?
Om tex det bedöms finnas en risk att de kan ”tala i gåtor” och genom ”interna” uttryck etc förmedla känslig info som kan påverka utredningen.
Citera
2020-12-21, 08:38
Medlem
sybels avatar
Ur Ksd-bladet i dag;
"Just nu pågår en rättspsykiatrisk undersökning av den mordåtalade 21-åringen. Rättegången ska sedan fortsätta den 11 januari. Då ska åklagare och försvar plädera i påföljdsfrågan, alltså vilket straff som anses lämpligt utifrån vad undersökningen visar."
Citera
2020-12-21, 11:41
Medlem
Säkert ett idiotiskt inlägg av mig, men kan vi tala om åklagarens förhör med Pe*gy?
Jag vet inte vad som irriterade mig mest:
Hennes 100 frågor eller Pe*gys lite halvklena svar. Man begrep ju efterhand att åklagaren ställde ungefär samma fråga om och om igen fast på olika sätt pga att P hade mer detaljerade svar i förundersökningen, men ändå.. Det kändes som hon satt och skänklade på en häst av bara fan. Bara ett problem: Hästen var död.
Nu sa ju P själv att hon egentligen inte ville vittna, så jag förstår hennes motvillighet. Jag hade också känt en slags oro och rent av rädsla. De verkar ju inte kloka i den där klicken av folk....

För övrigt: Är det bara jag som reagerat på att flera som vittnat är ganska otrevliga i tonen??

Pga att inte alla förhör finns att tillgå samt att den där Eli**a inte dök upp, så får man ju ingen helhet... Inte jag i alla fall?
Citera
2020-12-21, 11:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Besöksvakt.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja coviden har nog i vart fall inte underlättat för att få emotta besök. Men ändå så kan väl åkl säga helt njet till besök (i vissa fall), även från nära anhöriga?
Om tex det bedöms finnas en risk att de kan ”tala i gåtor” och genom ”interna” uttryck etc förmedla känslig info som kan påverka utredningen.

Det är helt klart att det är på det sättet.

En åklagare kan säga nej till vissa slags besök men dock mycket ovanligt när det t. ex. gäller nära anhöriga. Går ju också förstås att låta ett besök vara övervakat av en besöksvakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in