2020-12-20, 20:31
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Politiet mer AEH ble kvalt i huset.

Ja? Jeg fikk et generelt sprsml om vpen, og svarte p det.
Trenger ikke noe fra deg.
Citera
2020-12-20, 21:22
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Godt innlegg snoken! Hper du har lagt bort hypotesen din n. Det er vel lite trolig at TH og barna har sittet med vpen, artikler og walkie talkie sammen og planlagt drap.
Nei, med mindre han har greid alt aleine, tror jeg fortsatt han fikk hjelp av barna.
Citera
2020-12-20, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Ja, da mangler bare finne tekniske spor, biologiske spor, elektroniske spor, og finne dama. Dessuten har han alibi.

Det perfekte drapet uten spor
Citera
2020-12-20, 21:31
Medlem
Har lest dagens artikkel i NRK, Ny siktelse: Tom Hagen hadde skarpladd hagle p soverommet, om igjen, for finne ut hvem kilden til opplysningene er.

Kilden synes ikke vre politi eller ptalemyndighet. Som man kunne forvente, da det ble informert om en splitter ny og rykende fersk siktelse mot Tom Hagen.
"Politiet har denne helga ikke besvart NRKs sprsml om vpensiktelsen."
Det synes som om det er Svein Holden, Tom Hagens forsvarer, som har gitt informasjon om siktelsen direkte til NRK.

Et forsk p vinkle svrt negative opplysninger om Tom Hagen, en ny siktelse for oppbevaring av ulovlige vpen og skarpladd haglegevr p soverommet, p en minst mulig skadelig mte for TH?

Hylekoret om "politilekkasjer" har fri i dag. Det ser jo ut som om TT har vrt forberedt p NRK-artikkelen. Hele TT var i en periode i full sving med forsk p begrense nye skader p Tom Hagens etterhvert noks frynsete omdmme.
Citera
2020-12-20, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
har vrt forberedt p NRK-artikkelen.
Forberedt og forberedt... Jeg vil ikke akkurat si det. Men jeg snakket med noen natt til i dag (fr den nyheten om vpnene ble publisert) og da nevnte jeg muligheten for vpen til selvforsvar p soverommet. Jeg vil ikke si at jeg er synsk. Det var bare et tilfeldig sammentreff at artikkelen om dette med vpnene ble publisert f timer etter at jeg sa dette. :-)
Citera
2020-12-20, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Et hus fylt med flere vpen, notatbker om hevn og drap, en samling avisartikler om ulste drapsgter, alvorlige trusler som leder til anmeldelse, vitnepvirkning som leder til anmeldelse, ektepakt som tar fra kona det meste, AE som uttrykker bekymring, AE som sker informasjon om skilsmisse og bolig, AE som pner seg om sin store fortvilelse rett fr forsvinningen, familiemedlemmer som tier eller flykter etter forsvinningen. Listen kan gjres lenger.

Noen mener det finnes en naturlig forklaring p alt sammen.
Jeg lurer litt p hvorfor siktelsen vedr. ulovlig vpen oppbevaring kommer spass lenge etter ransakelsen. Sikkert taktisk, men jeg ser ikke helt hvorfor... kanskje fordi politiet har s lite bevismateriale at de m hale ut tiden og legge ut ett og ett kort for holde saken varm? Ser p dette som enda et svakt indisium. Ser for meg at det er mange hobby jegere rundt om i det ganske land som har ulovlige vpen liggende. Siden de frreste opplever bli ransaket, s er sjansen for bli oppdaget lav. Og det er utvilsomt status/macho for mange ha en gunner liggede p et hemmelig sted. Alts er dagens nyheter bare gammelt oppgulp. Mistenksomt sammen med de andre indisiene, helt klart. Men intet nytt under solen, det samlede indisiebildet har ikke endret seg vesentlig. Mon tro om flere personer i skrivende stund er gjenstand for hemmelig etterforskning.
Citera
2020-12-20, 21:52
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nei, med mindre han har greid alt aleine, tror jeg fortsatt han fikk hjelp av barna.

Min teori er hvertfall at i den grad barna er involvert, s har det skjedd etter drapet. Men det vet du jo
Citera
2020-12-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Jeg lurer litt p hvorfor siktelsen vedr. ulovlig vpen oppbevaring kommer spass lenge etter ransakelsen. Sikkert taktisk, men jeg ser ikke helt hvorfor... kanskje fordi politiet har s lite bevismateriale at de m hale ut tiden og legge ut ett og ett kort for holde saken varm? Ser p dette som enda et svakt indisium. Ser for meg at det er mange hobby jegere rundt om i det ganske land som har ulovlige vpen liggende. Siden de frreste opplever bli ransaket, s er sjansen for bli oppdaget lav. Og det er utvilsomt status/macho for mange ha en gunner liggede p et hemmelig sted. Alts er dagens nyheter bare gammelt oppgulp. Mistenksomt sammen med de andre indisiene, helt klart. Men intet nytt under solen, det samlede indisiebildet har ikke endret seg vesentlig. Mon tro om flere personer i skrivende stund er gjenstand for hemmelig etterforskning.

Det er Svein Holden som er kilde for nrk. Det er ikke politiet som har lekket info om siktelsen.

Vi vet egentlig ikke nr siktelsen ble tatt ut, da Holden ikke sier noe om det.

Om dagens nyheter er gammelt oppgulp, s er oppgulpet ikke servert av de vanlige "anonyme" kilder men av Tom Hagens forsvarsadvokat.
Citera
2020-12-20, 22:00
Medlem
Citat:
Det er Svein Holden som er kilde for nrk. Det er ikke politiet som har lekket info om siktelsen.

Om dagens nyheter er gammelt oppgulp, s er oppgulpet ikke servert av de vanlige "anonyme" kilder men av Tom Hagens forsvarsadvokat.
Fetad: Er du sikker p det?

Hvorfor str flgende setning i finansavisen? :

"Politiet har n tatt ut enda en siktelse mot 70-ringen i forbindelse med ransaking i hjemmet i november 2018, og melder ha funnet flgende i huset:..."
https://finansavisen.no/nyheter/krim...-pa-soverommet

"Iflge TV 2 ble siktelsen tatt ut tidligere i hst."
https://www.aftenposten.no/norge/i/4...re-skytevaapen
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-20 kl. 22:03.
Citera
2020-12-20, 22:01
Bannlyst
Citat:

Var det ikke i sommer at den siktelsen ble tatt ut? Eller husker jeg feil..mener jeg leste det en plass.
Citera
2020-12-20, 22:03
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Er du sikker p det?

Hvorfor str flgende setning i finansavisen? :

"Politiet har n tatt ut enda en siktelse mot 70-ringen i forbindelse med ransaking i hjemmet i november 2018, og melder ha funnet flgende i huset:..."
https://finansavisen.no/nyheter/krim...-pa-soverommet

eftersom det str s i talet som polisen har skrivit...

men ocks fr att Nettavisen har tagit berttelsen frn nrk...
Senast redigerad av Notteliten 2020-12-20 kl. 22:05.
Citera
2020-12-20, 22:07
Medlem
Citat:

SH skal ha opplyst at siktelsen ble tatt ut tidligere i hst.
Edit: Ser at du allerede har funnet frem til den informasjonen.
Senast redigerad av Jayce 2020-12-20 kl. 22:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in